مجید علیدوست

آیا فعالیت‌های اجتماعی پلیس دستخوش تغییرات خواهد شد؟

منتظرالمهدی در اوج تعاملات رسانه‌ای پلیس و تداوم موفقیت‌های نیروی انتظامی در ماموریت‌های اجتماعی و ایجابی، کار را بدست فرد باتجربه دیگری سپرد؛ فردی که سالیان گذشته در دوران قالیباف یک دوره بر مسند معاونت اجتماعی بوده است.

با خداحافظی معاون اجتماعی جوان نیروی انتظامی آیا سکان فعالیت‌های اجتماعی پلیس با رویکرد شهروند محوری و ترویج پلیس اجتماعی دستخوش تغییر خواهد شد؟

منتظرالمهدی بر جذب و تربیت نیرو‌های متخصص تاکید و به اصل خودکفایی در این حوزه معتقد بود، منتظرالمهدی در سال‌های اخیر در حالی در میان آحاد جامعه به عنوان سخنگوی ناجا مطرح و شناخته شده بود که کمتر کسی از شهروندان مطلع بود که وی رییس هیئت کشتی نیرو‌های مسلح نیز است و توانسته عنوان نایب قهرمانی کشتی جهان را برای نیرو‌های مسلح کشور به ارمغان آورد.

معاون اجتماعی ناجا در حالی با ویژگی توانمندی در سخنوری و ارائه مطالب به مخاطب و همراه سازی افکار عمومی با دیالوگ و ادبیات فاخر و دلنشین بین مردم شناخته شده بود که بسیاری از مردم از وی به عنوان “نماینده خوش بیان و خوش سیمای پلیس” یاد می‌کردند.

به طوری که سردار اشتری فرمانده ناجا نیز در مراسم تکریم وی، از این معاون اجتماعی به عنوان مدیری خوش فکر و بیان و دارای هوش و حافظه قوی یاد کرد.

حالیه سوالی در اذهان و برخی اصحاب رسانه ایجاد کرد که چرا وی در حالی که با تلاش خود و تیم متخصص همراهش توانسته بود با اقدامات اجتماعی، محبوبیت و مقبولیت ویژه‌ای برای پلیس به ارمغان بیاورد حاضر شده در اوج موفقیت‌ها و حرکت در ریل هدف گذاری‌ها درخواست واگذاری مسئولیت معاونت اجتماعی به شخص دیگر راداشته باشد؟!

منتظرالمهدی در اوج تعاملات رسانه‌ای پلیس و تداوم موفقیت‌های نیروی انتظامی در ماموریت‌های اجتماعی و ایجابی، کار را بدست فرد باتجربه دیگری سپرد؛ فردی که سالیان گذشته در دوران قالیباف یک دوره بر مسند معاونت اجتماعی بوده است.

از طرفی با توجه به کارنامه درخشان منتظرالمهدی، تخصص، تجربه و سوابق وی در امورات اجتماعی -انتظامی و شرایط امروز جامعه آیاحرکت پلیس در تکمیل اقدامات بنیادین در حوزه توسعه نظم، امنیت و احساس امنیت، بهره مندی از ظرفیت رسانه‌ها و جلب مشارکت‌های مردمی و تحقق شعار “جامعه محوری پلیس مبتنی بر پیشگیری اجتماعی و انتظامی “با چالش‌هایی مواجه می‌شود یا اینکه می‌شود امیدوار بود که با حضور فرد با تجربه و پر تلاشی مثل سردار “نوریان” سرعت در حوزه‌های فوق افزونتر هم بشود.

حال با وجود تغییرات و اینکه این روز‌ها سردار نوریان به عنوان معاون جدید اجتماعی پلیس معرفی شد، باید منتظر بود و دید تغییر رویکرد پلیس از جوان گرایی و پویا گرایی به سمت و سوی نیرو‌های قدیمی و پیشکسوت و البته باتجربه، حامل پیام تازه‌ای به مردم و اصحاب رسانه است و عملکرد و تعاملات رسانه‌ای پلیس محدود و کمرنگ و یا بیشتر و پررنگ ترمی شود و نیروی انتظامی قصد دارد شعار (جامعه محوری) را در همین سطح و مقطع از میراث بجا مانده دوران منتظرالمهدی محدود و محصور کند و یا بر خلاف دوران تصدی وی در قامت معاون اجتماعی و سخنگو، اقدامات اجتماعی و فرهنگی پلیس، جلوه و نمایش بیشتر و دیگری پیداکند.

مجید علیدوست

پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

Share