گزارش تصویری جلوه‌های رنگارنگ شهرک تاریخی ماسوله

شهرک تاریخی و توریستی ماسوله با هوای دلپذیر خود در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگران زیادی از سراسر ایران و خارج از کشور است.

فروزان یکتائی: ماسوله شهری تاریخی و توریستی است که در دامنه‌ی کوهپایه ای و در ارتفاع ۱۰۵۰ متری از سطح دریاهای آزاد، شکل گرفته و پایین ترین و بالاترین نقطه آن حدود ۱۲۰ متر اختلاف ارتفاع دارند. همچون یک دهکده به نظر می رسد و به عنوان نمونه ای شاخص از معماری پلکانی در سطح جهانی شناخته می شود. در این شهر گزینه های بسیاری برای تفریح پیش رویتان قرار دارد و امکانات مناسب آن به شما اجازه می دهند تا سفر راحت و خوبی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. ماسوله اولین شهر تاریخی زنده کشور است که نامش در فهرست آثار ملی ایران قرار دارد. فضای مه آلود ماسوله زبانزد خاص و عام است و طبیعت بهشت‌گونه آن در کنار جلوه های تاریخی و فرهنگی این شهر، زیبایی آن را دو چندان کرده اند. جاده ای که شما را به ماسوله و زیبایی هایش می رساند، از فومن آغاز می شود و در عین کوتاه بودن، شما را با جلوه هایش جادو می کند. خانه های سنتی یکی پس از دیگری نمایان می گردند، مناظر رویایی یکی پس از دیگری از جلوی چشم شما می گذرند. در میانه این راه، رستوران های محلی با تخت های سنتی میزبان خوبی برای شما خواهند بود؛ به شرطی که فرصت کافی داشته و زمان مناسبی را برای سفرتان در نظر گرفته باشید.
در پایان راه، ماسوله با خانه هایی که بر دوش یکدیگر سوار شده اند، نمایان می شود و جلوه ای بی نظیر از این سرزمین را به نمایش می گذارد. به یاد داشته باشید که جلوه زیبای ماسوله فقط به روز ختم نمی‌شود؛ با غروب آفتاب و روشن شدن چراغ های رنگارنگ شهر، ماسوله جامه‌ی تازه ای را بر تن می کند و وسوسه‌ی ماندن و تماشا کردن لحظه لحظه شب را به جانتان می اندازد. شب گردی در این روستا را فراموش نکنید و حتما برای لحظاتی آن را تجربه نمایید. پوشش مه آلود روستا گرفته تا گلدان های شمعدانی که لبخندزنان شما را در کوچه های روستا همراهی می کنند، تا دره سرسبز و آبشارها، معماری ساختار این شهر، همه و همه می توانند سوژه های خوبی برای عکاسی باشند. البته دستفروشان و مغازه های رنگارنگ بازار ماسوله نیز به خوبی در لنز دوربینتان می گنجند تا تبدیل به ماندنی ترین یادگاری شما از این سفر شوند. دوست دارید دوربین را کنار گذاشته و از دور در کافه های سنتی بنشینید و با نوشیدن چای دم کشیده و عالی تنها نظاره گر چنین چشم انداز با شکوهی باشید. ثبت این لحظات خوش در واپسین روزهای پایانی از اولین ماه تابستان تقدیم شما طبیعت دوستان باد.

Share