امام جمعه آستارا

هر چه می‌کشیم از مسئولان خسته است | بازار رها شده و نظارت کافی وجود ندارد

حافظ نیا گفت: هر موقع مسئولی احساس خستگی کند باید برود چون افراد بی انگیزه به درد انقلاب نخورده و هر چه می‌کشیم از مسئولان خسته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا امام جمعه آستارا در نماز جمعه این شهرستان با اشاره به در پیش بودن میلاد امام رضا(ع) گفت: در نگاه آقا علی بن موسی الرضا (ع) انسان مسلمان عاقل چند ویژگی باید داشته باشد که اولین خصلت امید خیر داشتن به شخص بوده یعنی مردم امیدوار به خیر مومن بوده و دومین قسمت از شر آن مسلمان در امان بودن مردم است.

حجت الاسلام کاظم حافظ نیا ادامه داد: قسمت سوم قدردان کار خیر بودن هر چند ناچیز باشد و چهارم در مقابل اگر خودش هم خوبی کند آن را ناچیز می شمارد.

وی پنجمین قسمت مسلمان عاقل را ناراحت نشدن از برآورده کردن حاجات مردم دانسته و گفت: این خصیصه مختص مسئولین بوده و مراجعات مردم نباید خاطر آنها را مکدر کرده و احساس خستگی کنند و هر موقع مسئولی احساس خستگی کند باید برود چون افراد بی انگیزه به درد انقلاب نخورده و هر چه می‌کشیم از مسئولان خسته است.

امام جمعه آستارا ادامه داد: مگر علی (ع) در مسئولیت خسته میشد؟ مگر مقام معظم رهبری خسته می شوند؟ خستگی برای مسئول نباید معنا داشته و مگر میشود درب او برای مردم بسته باشد؟

حافظ نیا با بیان اینکه حل مشکلات مردم باید افتخار مسئولان باشد، یادآور شد: عدم نگاه تحقیرآمیز به دیگران از دیگر خصوصیات انسان مسلمان عاقل بوده و من با خضوع و فروتنی خود را از هیچکس بالاتر ندانسته و با این دیدگاه همواره در مسیر زندگی موفق می‌شویم.

خطیب جمعه آستارا در ابتدای خطبه دوم با اشاره به سوم مرداد ۱۱ ذیقعده ولادت امام رضا (ع) گفت: امام رضا افتخار ما بوده زمانی که دچار گرفتاری و مشکلات می‌شویم ایشان همواره به ما توجه داشته و هرکس از در حرم ایشان وارد شود هر چند انسان خوبی نباشد ایشان به آنها هم عنایت کرده و امام مهربانی ها همیشه ضمانت ما را می‌کند.

امام جمعه آستارا در ادامه با اشاره به سالروز اولین اقامه نماز جمعه پس از انقلاب به امامت حضرت آیت الله طالقانی و تبریک هفته نماز جمعه گفت: نماز جمعه یک نهاد رحمانی است و محل بصیرت افزایی و تقویت ایمان افراد بوده و با آگاه سازی و نقش بر آب کردن توطئه‌های دشمن مرکز اندیشه های ناپاک آنها را نشانه می رود.

حافظ نیا با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با رئیس جمهور و رهنمودهای ایشان به دکتر روحانی گفت: صحبت های مقام معظم رهبری نقشه راه بوده و دولت باید به تمام نکات و توصیه های ایشان گوش جان سپرده و برای عمل به این رهنمودها تمام تلاش خود را بکند.

وی افزود: متاسفانه در عرصه عمل مشکل داشته و مسئولین باید با قدرت عمل کرده و رهبر انقلاب با اشاره به ترسیم نقشه اقتصادی با ثبات خواستار مشخص شدن تکلیف اقتصاد و بازگرداندن آرامش به جامعه هستند.

امام جمعه آستارا ادامه داد: دیگر نکته فرمایش رهبر انقلاب به رئیس جمهور نترس بودن مسئولان و شجاعت تمام ارکان دولت و نظام را ذکر کرده و نکته دیگر نزدیک کردن مسئولان دولتی با مردم بوده و دولت باید برنامه های خود را به طور شفاف با مردم در میان بگذارد.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با اروپا گفت: طبق فرموده آقا مذاکرات را با اروپا ادامه بدهید ولی معطل نمانده و کار خود را انجام بدهید تا مشکلات کشور در کوتاهترین زمان ممکن حل شود.

حافظ نیا در پایان با انتقاد از عدم نظارت بر کالاها توسط مسئولین ذیربط گفت: چه کسی باید در این مورد نظارت بکتد؟ متأسفانه نظارت کافی در این مورد به هیچ عنوان وجود نداشته و بازار رها شده و باید با گرانفروشان و اصناف متخلف برخورد شده و اتاق اصناف، تعزیرات و نهادهای نظارتی باید به داد مردم رسیده و اختلاف قیمت‌ها کمر مردم را شکسته است.

گفتنی است شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share