رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در آستارا

برای پروژه‌های موجه چک سفید امضا می‌دهم | مگر می‌شود شهرستان آستارا را نادیده گرفت؟

کیوان محمدی با اشاره به اهمیت آستارا گفت: آستارا یک نقطه مهم مرزی برای استان گیلان بوده و مگر می‌شود این شهرستان را نادیده گرفت؟ آستارا از نظر محرومیت نسبت به دیگر شهرها وضعیت بهتری دارد ولی نواقص و کمبودهای داشته که باید آن را رفع کنیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان آستارا با اشاره به روند برنامه ریزی و عملکرد مدیران گفت: یک مدیر باید با برنامه و راهکار مدون برنامه های خود را پیش ببرد و در بعد شهرستانی حق آستارا این نیست.

مگر می‌شود شهرستان آستارا را نادیده گرفت؟

کیوان محمدی با اشاره به اهمیت آستارا گفت: آستارا یک نقطه مهم مرزی برای استان گیلان بوده و مگر می‌شود این شهرستان را نادیده گرفت؟ آستارا از نظر محرومیت نسبت به دیگر شهرها وضعیت بهتری دارد ولی نواقص و کمبودهای داشته که باید آن را رفع کنیم.

وی گفت: میزان اعتبارات تخصیص داده شده به آستارا در سال گذشته ۱۹۰ میلیارد ریال بوده که با توجه به سال ۹۵ که ۷۵ میلیارد ریال بوده افزایش چشمگیری در جهت دریافت اعتبارات برای آستارا شاهد هستیم که علت این افزایش امکانات موجود در شهرستان بوده و با توجه به برخورد استکبار جهانی و عواقب آن و پیش‌بینی برای بعد از آبان ماه سال جاری روسیه و چین باید با برنامه‌ریزی پیشرفته و بر مبنای واقعیات و آنچه که در اختیار داریم رفتار کنیم.

دولت نمی‌تواند به تنهایی بار حل مشکل اقتصاد را به دوش بکشد | برای پروژه‌های موجه چک سفید می‌دهم

محمدی اضافه کرد: دولت نمی‌تواند به تنهایی بار حل مشکل اقتصاد را به دوش بکشد و متاسفانه با کمبود سرمایه گذار مواجه بوده و دولت آماده واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی را داشته تا با مشارکت تمام درآمد را در همان شهرستان هزینه کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ادامه داد: هر پروژه ای که توجیه فنی و اقتصادی داشته، با قوانین مغایرت ندارد، امکانات هم اجازه می‌دهد و اولویت هم داشته باشد برای آن پروژه چک سفید می‌دهم و از آن حمایت می‌کنم.

نمی‌شود که کل بودجه تخصیص یافته استان را برای یک پروژه فاضلاب داد

وی گفت: از بودجه اقتصادی دولت تنها ۸ درصد در اختیار سازمان و برنامه و بودجه قرار گرفته و نمایندگان باید بر روی آن ۹۲% اتفاق نظر کرده و همت کنند تا بتوانیم مشکلات استان را با بودجه کشوری رفع و حل کنیم زیرا نمی‌شود که کل بودجه تخصیص یافته استان را برای یک پروژه فاضلاب داد.

محمدی در پایان گفت: با توجه به اینکه کشور مستقل در منطقه بوده نسبتاً وضعیت مطلوبی را دارا هستیم و انشالله با طمأنینه و برنامه ریزی و مشارکت بخش خصوصی آینده روشنی برای کشور و استان گیلان متصور هستیم.

در تخصیص اعتبار، شاخص جمعیت شناور آستارا در نظر گرفته نمی‌شود

به گزارش دیارمیرزا در ادامه فرماندار شهرستان آستارا گفت: از مجموعه ۶۲۰ میلیارد ریال بودجه مصوب سال گذشته ۳۰ درصد آن تخصیص پیدا کرده است و متاسفانه در تخصیص اعتبار، شاخص جمعیت شناور این شهرستان در نظر گرفته نمی‌شود.

یونس رنجکش ادامه داد: توان فیزیکی آب شهری و روستایی آستارا مربوط به ۴۰ سال گذشته است و میزان تولید سالیانه آب شهری ۶ میلیون و پانصد هزار متر مکعب می باشد در حالی که نیاز آبی شهرستان آستارا در حدود ۹ میلیون و پانصد هزار متر مکعب است.

فرماندار آستارا با اشاره به خط انتقال آب روستایی آستارا به طول ۲۶۰ کیلومتر گفت: این طرح و همچنین تکمیل طرح فاضلاب شهری آستارا نیازمند اعتبار یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریالی بوده که اخیراً ۲۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن تصویب شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در ادامه سفر خود در آستارا از پروژه های عمرانی بازدید و پروژه تعریض پل مرداب این شهرستان را کلنگ زنی کرد.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share