دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان:

دانش آموزان گیلانی در معرض خطر اعتیاد هستند | درمان ۵۵ هزار معتاد در گیلان

شاهکویی با اشاره به این مطلب که تاکنون ۷۵۰ کیلوگرم انواع مخدر ضبط و کشف شده است، افزود: ۵۵ هزار نفر معتاد در گیلان در حال بهبودی و درمان هستند و ۳۷۰ مرکز سرپایی اعتیاد و ۴۲ کمپ در استان گیلان در حال فعالیت هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدحسین شاهکویی، دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در شورای فرهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان املش با اشاره به اینکه ۶۰۰ نوع مواد مخدر صنعتی و شیمیایی تولید شده است، گفت: براساس اعلام سازمان ملل متحد ۲۵۵ میلیون نفر حداقل یکبار از مواد مخدر استفاده کرده‌اند و باید بحث صیانت اجتماعی برای افراد بهبود یافته در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به این مطلب که ۸۵ درصد افراد بهبود یافته مواد مخدر به سمت اعتیاد بر می گردند، اطهار داشت: عزم جدی در پیشگیری و ارتقا آموزش باید در اولویت کاری قرار گیرد.

۳۷۵ هزار دانش آموز گیلانی در معرض خطر اعتیاد هستند

شاهکویی افزود: در استان گیلان ۳۷۵ هزار دانش آموز در معرض خطر اعتیاد هستند و باید خانواده‌ها آموزش‌های لازم را در این زمینه ببیند و این موضوع را جدی بگیرند.

دبیر ستاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان همچنین ادامه داد: براساس گزارش سازمان ملل متحد، ۱۰ میلیون قاچاقچی مواد مخدر، هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار از محل تجارت مواد مخدر سود می‌برند این در حالی است که ما در طول جنگ هشت ساله هزار میلیارد دلار خسارت دیدیم.

شاهکویی افزود: جمهوری اسلامی ایران سه هزار و ۷۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز در راستای مبارزه با مواد مخدر داشته است.

برنامه‌های متنوع در استان گیلان به مناسب هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر

بگفته دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، هر ساله از پنجم تیرماه هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر است و استان گیلان در این راستا برنامه‎های متعددی دارد که شامل برگزاری ۱۶ نمایشگاه در شهرستان‌های گیلان، همایش تجلیل از دست اندکاران مبارزه با مواد مخدر در گیلان با حضور استاندار گیلان، نصب بنر و تبلیغات محیطی و همایش پیاده روی خانوادگی می‌باشد.

۵۵ هزار نفر معتاد در گیلان در حال بهبودی و درمان هستند

به گزارش دیارمیرزا شاهکویی با اشاره به این مطلب که تاکنون ۷۵۰ کیلوگرم انواع مخدر ضبط و کشف شده است، افزود: ۵۵ هزار نفر معتاد در گیلان در حال بهبودی و درمان هستند و ۳۷۰ مرکز سرپایی اعتیاد و ۴۲ کمپ در استان گیلان در حال فعالیت هستند.

در ادامه یونس محمودی، فرماندار شهرستان املش نیز در این جلسه به بحث آموزش‌های لازم به خانواده‌ها در خصوص پیشگیری از مصرف مواد مخدر توسط فرزندانشان تأکید کرد و خواستار عزم جدی رسانه‌ها در زمینه مبارزه با مواد مخدر شد و از مردم درخواست کرد که هشدارهای نیروی انتظامی توجه کنند.

Share