مدیرکل گمرک آستارا خبر داد:

گمرک تا ماه آینده در بارانداز ریلی آستارا-آستارا مستقر می‌شود

رسول امیدی اظهار کرد: گمرک در آینده نزدیک در بارانداز ریلی آستارا-آستارا مستقر می‌شود و همچنین ساختمان تجاری نیز از سوی شرکت راه‌آهن برای این کار اختصاص پیدا کرده که امیدواریم استانداردهای لازم را داشته باشد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل گمرک شهرستان آستارا گفت: گمرک تا ماه آینده در بارانداز ریلی آستارا-آستارا مستقر می‌شود و با استقرار گمرک در این بارانداز ریلی دیگر نیازی به جابه‌جایی کالا از بارانداز ریلی به محوطه گمرک نیست.

رسول امیدی افزود: ساختمان تجاری نیز از سوی شرکت راه‌آهن برای این کار اختصاص پیدا کرده که امیدواریم استانداردهای لازم را داشته باشد.

وی با بیان اینکه با استقرار گمرک در بارانداز ریلی آستارا-آستارا تبادل کالا به صورت سیستمی انجام شده اضافه کرد: با این کار دیگر نیازی به حمل و نقل کالا از بارانداز ریلی به محوطه گمرک نیست و نیروی انسانی موردنیاز گمرک در بارانداز ریلی آستارا-آستارا مسقر خواهد شد.

مدیرکل گمرک شهرستان آستارا گفت: استقرار گمرک در بارانداز ریلی آستارا-آستارا سبب تسهیل در صادرات کالا از طریق خطوط ریلی ایران به کشورهای آسیای میانه از جمله جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه می شود و تاکنون واردات کالا از طریق این خط ریلی به کالاهای تخته و ام دی اف محدود شده است.

به گزارش دیارمیرزا، روزانه یک قطار از مقصد کشورهای جمهوری آذربایجان و فدراسیون روسیه حامل تخته و ام دی اف با عبور از خط ریلی آستارا-آستارا، بار خود را در محوطه بارانداز ریلی آستارا-آستارا تخلیه کرده و با استقرار گمرک در محوطه بارانداز، مسیر واردات و صادرات کالا در راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا هموار می‌شود.

اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند و رتبه اول تجارت چمدانی مرزهای زمینی و رتبه نخست صادرات مرزهای شمال کشور را دارد.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و تردد اتباع خارجی است.

Share