در جشن گلریزان ستاد دیه آستارا مطرح شد:

کمک ۶۵۰ میلیون ریالی خیرین برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد آستارا | آزادی زندانیان زن در اولویت قرار گیرد

رئیس اداره زندان عمومی شهرستان آستارا در این مراسم بابیان اینکه ۹۴ نفر به اتهام جرایم غیرعمد در حبس به سر می‌برند گفت: امسال در قالب جشن گلریزان، ۶۵۰ میلیون ریال به صورت نقدی، چکی و وعده‌ای کمک‌های مردمی جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوری شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشن گل‌ریزان ستاد دیه شهرستان مرزی بندر آستارا در هتل اسپیناس این شهرستان برگزار شد.

کمک ۶۵۰ میلیون ریالی خیرین برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد آستارا

ابتدا رئیس اداره زندان عمومی شهرستان آستارا در این مراسم بابیان اینکه ۹۴ نفر به اتهام جرائم غیرعمد در حبس به سر می‌برند گفت: امسال در قالب جشن گلریزان، ۶۵۰ میلیون ریال به صورت نقدی، چکی و وعده‌ای کمک‌های مردمی جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوری شد.

مهران شکاری در جشن گل‌ریزان ستاد دیه این شهرستان در هتل اسپیناس با اشاره به اینکه خانواده زندانیان در مضیقه بوده و چشم‌انتظار کمک‌های خیرین هستند اظهار کرد: هر قدمی که برداشته می‌شود در باقیات و صالحات هر یک از حاضرین در این جشن به ثبت می‌رسد.

رئیس اداره زندان عمومی شهرستان آستارا بابیان اینکه ۹۴ نفر به اتهام جرائم غیرعمد نظیر نفقه، مهریه، تصادفات رانندگی و قتل غیرعمد در حبس به سر می‌برند تصریح کرد: مبلغ مورد نیاز جهت آزاد کردن این تعداد زندانی از زندان عمومی این شهرستان، ۸۶ میلیارد و ۸۴۲ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۵۹ ریال است.

وی تعداد محکومین مالی را ۶۹ نفر، تعداد محکومین مهریه و نفقه را ۲۴ نفر و تعداد محکومین قتل غیرعمد را یک نفر دانست و بیان کرد: امسال در قالب جشن گلریزان، ۶۵۰ میلیون ریال به صورت نقدی، چکی و وعده‌ای کمک‌های مردمی جهت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد جمع‌آوری شد.

شکاری مبلغ جمع‌آوری شده در جشن گل‌ریزان سال گذشته را ۳۷۵ میلیون ریال و کمک ستاد دیه استان گیلان را ۱۲۳ میلیون ریال دانست و تصریح کرد: با این میزان مبلغ، ۱۹ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد سال گذشته از زندان آزاد شدند که ۱۷ نفر آن برای مسائل مالی و دو نفر نیز برای مهریه در حبس به سر می‌برند.

سال گذشته از محل ستاد دیه شهرستان آستارا، ۱۱۷ نفر زندانی آزاد شدند

رئیس دادگستری شهرستان آستارا نیز در جشن گل‌ریزان ستاد دیه این شهرستان بابیان اینکه سال گذشته از محل ستاد دیه شهرستان آستارا، ۱۱۷ نفر زندانی آزاد شدند اظهار کرد: از این تعداد زندانی آزادشده، پنج نفر برای خاطر دیه، ۹۵ نفر برای مسائل مالی، ۱۶ نفر برای مهریه و یک نفر برای نفقه در حبس به سر می‌برند.

احمد عبادی با اشاره به اینکه جهت آزادسازی این تعداد زندانی، ۱۰۷ میلیارد ریال پرداخت شد گفت: ۷۱ میلیارد ریال آن از محل گذشت شاکی، ۲۴ میلیارد ریال آن از محل قبول اعسار از سوی دادگستری، پنج‌میلیارد ریال آن از سوی خانواده و دومیلیارد ریال آن از صندوق تأمین خسارت کشوری تأمین شده است.

رئیس دادگستری شهرستان آستارا با تأکید براینکه یکی از چالش‌های مهم در حوزه اجتماعی، درگیری خانواده‌ها و اشخاص با جرائم غیرعمد است خاطرنشان کرد: خانواده‌ها و فرزندان در جرایم غیرعمد مغفول مانده و اثرات بیشتری را متحمل می‌شوند.

مؤمنان در انجام کار خیر باید از یک‌دیگر سبقت بگیرند

امام‌جمعه آستارا نیز در جشن گل‌ریزان ستاد دیه این شهرستان بابیان اینکه طبق آیات قرآنی انسان‌های مؤمن در انجام کار خیر باید از یک‌دیگر سبقت بگیرند اظهار کرد: حضور در این جشن توفیقی است که شامل حال بندگان خاص و برگزیده خدا شده تا گوشه‌ای از مشکلات مردم به دست آن‌ها برطرف شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کاظم حافظ‌ نیا بیان کرد: افرادی که در جشن گل‌ریزان ستاد دیه وعده می‌دهند امیدواریم خود را به اجرای وعده‌های داده‌ شده ملزم کنند، زیرا روی مبالغ وعده‌ داده‌ شده برنامه‌ریزی می‌شود.

آزادی زندانیان زن در اولویت قرار گیرد

در ادامه فرماندار شهرستان آستارا نیز در جشن گل‌ریزان ستاد دیه این شهرستان با اشاره به اینکه حس خیرخواهانه و نوع‌دوستی در فرهنگ ایران اسلامی جریان دارد اظهار کرد: اگر بتوانیم یک شخص محبوس از زندان را آزاد کنیم، توانسته‌ایم مجموعه‌ای از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی را از سطح شهرستان کاهش دهیم.

یونس رنجکش تعداد زندانیان زن محبوس در زندان‌های استان گیلان را ۲۶ نفر و سهم شهرستان آستارا را یک نفر دانست و بیان کرد: آزادسازی این تعداد زندانی زن که به دلیل جرائم مالی در زندان به سر می‌برند امیدواریم در اولویت مسئولین زندان و جامعه خیرین قرار گیرد.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.

Share