داداشی: مردم آستارا سرمایه‌گذار ستیز نیستند

کلنگ زنی پروژه رستوران و تالار دریایی هیراد در آستارا+ تصاویر

مراسم کلنگ‌زنی رستوران و تالار دریایی شهرستان مرزی بندر آستارا ظهر امروز با حضور مسئولان این شهرستان برگزار شد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی در حاشیه کلنگ زنی پروژه رستوران و تالار دریایی هیراد در آستارا گفت: دولت باید از توان بخش خصوصی استفاده کرده و در گذشته در برخی موارد سرمایه‌گذار ستیزی وجود داشت و تا از سرمایه گذار حمایت نکنیم مشکل اشتغال حل نخواهد شد.

ابتدا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کمک برای جذب سرمایه گذار گفت: مردم آستارا سرمایه‌گذار ستیز نیستند و در پروژه اسکله این قضیه مشاهده شد و ما باید از ظرفیت اقتصاد دریامحور استفاده کرده و باید از این ظرفیت در جهت جذب گردشگر داخلی و خارجی که در آستارا با توجه به ورود سالانه یک میلیون و پانصد هزار نفر گردشگر خارجی امری بسیار مهم است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: با دیدن جوانان تحصیلکرده بیکار که حاضر به انجام هر کاری برای کسب درآمد حلال برای خانواده هستند واقعا دل انسان به درد می آید و بنده آنقدر از سرمایه گذار در پروژه ها حمایت خواهم کرد تا مشکل اشتغال جوانان حل شود.

افتتاح طرح سالم‌سازی ساحل سفیر امید در هفته آینده

در ادامه شهردار آستارا گفت: با وجود پتانسیل های بیار زیاد در شهرستان متأسفانه آنطور که باید تاکنون از این ظرفیت‌ها استفاده نشده است.

جواد معیتی گفت: ما دست و پای سرمایه‌گذاران را می بوسیم و از سرمایه گذاری آنها استقبال کرده و در پارک جنگلی بی‌بی یانلو که از طرح های موفق شهرستان بوده این همکاری مشاهده شده و ما برای تولید و اشتغال زایی در آستارا از هیچ کاری دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: در شهرستان طرح های متنوعی در دست اجرا بوده و هفته آینده طرح سالم‌سازی ساحل سفیر امید این شهرستان که جزو طرح های نمونه در استان گیلان و مازندران بوده افتتاح شده و پذیرای گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

احداث پروژه در سه طبقه

به گزارش دیارمیرزا در ادامه سرمایه گذار پروژه رستوران و تالار دریایی هیراد آستارا گفت: همین پروژه در بندرانزلی با ۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای ۶۰ نفر اشتغالزایی کرده است. برای سرمایه گذاری و همکاری در این پروژه بسیار خرسند بوده زیرا صنعت گردشگری در آستارا پتانسیل‌های بسیار دارد.

مهندس هاشمی اضافه کرد: هتل، رستوران و سالن همایش و نمایش دو پروژه های این سرمایه گذاری ملی بوده و در ساحل دریای خزر چنین پروژه‌ای به این صورت داخل دریا انجام نشده و با طرح و معماری خاص این پروژه منحصر به فرد است.

وی افزود: این پروژه در سه طبقه و ۱۳۲۰ متر مربع زیر بنا با برآورد اعتبار ۷۰ میلیارد ریالی انجام کارآفرینی و اشتغال برای ۱۲۰ نفر خواهد داشت و طی برنامه‌ریزی انجام عملیات این پروژه دوساله به سرانجام خواهد رسید.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت به عنوان یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر کشور در شمال غربی استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده و ۱۸ و نیم کیلومتر نوار ساحلی داشته و از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و تردد اتباع خارجی است.

Share