مدیرکل محیط زیست استان گیلان:

کلبه‌های شناور برای توسعه گردشگری گیلان امری ضروری است

محمدپور با بیان اینکه ایجاد کلبه‌های شناور در مناطق ساحلی استان گیلان با تمام امکانات رفاهی برای توسعه گردشگری گیلان امری ضروری است، گفت: سازمان محیط زیست بر آن است که کلبه‌های چوبی را احداث و راه‌اندازی کند تا ساکنان منطقه از طریق گردشگری در تالاب به جای شکار و صید امرار معاش کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قربانعلی محمدپور، مدیر کل محیط زیست استان گیلان در رابطه با حضور کلبه‌های شناور در تالاب انزلی اظهار کرد: سازمان محیط زیست استان گیلان بر اساس مطالعات زیست محیطی بر روی تالاب‌های استان از جمله تالاب امیرکلایه، انزلی، بوجاق، سیسنگان و غیره احیا و بهره برداری اقتصادی از این تالاب‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرکل محیط زیست استان گیلان افزود: بر اساس این مطالعات، لکه‌هایی به عنوان تفرج گسترده و متمرکز دیده شده است تا بر اساس آن، موضوع گردشگری در این منطقه را ساماندهی کنیم.

محمدپور گفت: بیش از نیم قرن است که در تالاب انزلی شکار و صید پرندگان انجام می‌شود و کلبه‌هایی به شکل حلبی به منظور شکار و صید ساخته شده‌اند که منظره تالاب را بسیار زشت و نازیبا کرده است و سازمان محیط زیست بر آن است که کلبه‌های چوبی را احداث و راه‌اندازی کند تا ساکنان منطقه از طریق گردشگری در تالاب به جای شکار و صید امرار معاش کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد حلبی آبادها در پارک ملی بوجاق هستیم که ساکنان این تالاب برای توسعه اقتصادی اقدام به ساخت این حلبی آبادها کردند، اما سازمان محیط زیست بر آن شد تا در مناطقی که به عنوان زون تفرجی هستند، چه در بحث گسترده و چه در موضوع تفرج‌های متمرکز امکانات خدماتی را ارائه کند.

مدیرکل محیط زیست استان گیلان تصریح کرد: به منظور آشنایی مردم با منطقه ساحلی بوجاق و با مشارکت جوامع محلی برای حفظ و حراست از این منطقه و همچنین با همکاری جایکا برای توسعه گردشگری در منطقه اقداماتی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: اداره کل استان گیلان از طریق گروه جایکا برای آموزش جوامع محلی و علاقمندان به محیط زیست، توسعه گردشگری در منطقه ساحلی بوجاق را در دستور کار خود قرار داده است.

محمدپور گفت: در حاشیه جاده‌ای که به عنوان راه اصلی دسترسی به تالاب بوجاق است، کلبه‌ها و آلاچیق‌های شناور دارای تمام امکانات رفاهی و همچنین مدیریت پساب و فاضلاب و یا حمل آب آشامیدنی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد:توسعه گردشگری در منطقه انزلی به ویژه در مناطق خارج از مناطق تحت نظارت محیط زیست نیز صورت گیرد.

Share