عاقل منش عضو شورا خبرداد

کاهش صدور پروانه ساخت و ساز | وضعیت درآمدی شهرداری رشت مناسب نیست

عضو شورا اظهار کرد: بالغ بر چهار هزار نفر در شهرداری رشت مشغول فعالیت هستند و شهرداری رشت در کنار ارائه خدمات متنوع به شهروندان موظف به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان در موعد مقرر است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: در شرایط فعلی صدور پروانه ساخت و ساز در شهرداری رشت به شدت کاهش پیدا کرده و این موضوع مشکلات فراوانی ایجاد کرده است.
محمد حسن عاقل منش در گفت و گو با فارس اظهار کرد: بالغ بر چهار هزار نفر در شهرداری رشت مشغول فعالیت هستند و شهرداری رشت در کنار ارائه خدمات متنوع به شهروندان موظف به پرداخت حقوق و مزایای کارکنان در موعد مقرر است.
وی با بیان اینکه وضعیت درآمدی شهرداری رشت مناسب نیست افزود: مواردی از جمله افزایش قیمت دلار و غیره به مبحث صدور پروانه ساخت و ساز در رشت تاثیرگذار بوده و در حال حاضر صدور پروانه در شهرداری رشت کاهش چشمگیری پیدا کرده است.
عاقل منش به لایحه فروش خدمات در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: پیش از فرارسیدن سال نو این لایحه مطرح و در آن موعد زمانی مورد استقبال قرار نگرفته و درآمد زایی برای شهر به همراه نداشت.
عضو شورای اسلامی شهر رشت افزود: به منظور تسهیل در امر ساخت و ساز و صدور پروانه ۵۱ مورد به کمیسیون ماده پنج ارسال شده و امیدوارم این مهم با توجه به شرایط خاصی که در شهرداری رشت حاکم است در جلسات فوق العاده بررسی و با تحقق این مهم مشکلات این حوزه کاهش پیدا کرده و شاهد رونق ساخت و ساز در شهر باشیم.
وی با بیان اینکه تشویق فعالان عرصه ساخت و ساز توسط شهرداری رشت در دستور کار قرار بگیرد، تصریح کرد: پرداخت جوایز خوش حسابی به بدهکاران شهرداری رشت و غیره از جمله مباحثی است که می تواند به افزایش صدور پروانه ساخت و ساز در رشت کمک کند.
عاقل منش با تاکید به پیگیری مطالبات شهرداری رشت افزود: بیشتر شهرداریهای کشور در حال حاضر به لحاظ مالی در وضعیت مناسبی نیستند و شهرداری رشت مطالبات فراوانی در کمیسیون های ماده ۷۷ و ۱۰۰ دارد.
عضو شورای اسلامی شهر رشت به ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: برخی از شهرداری های کشور با ایحاد منابع درآمد پایدار بسیاری از مشکلات از جمله پرداخت حقوق و غیره را برطرف کرده و امیدواریم با اقداماتی که اخیرا در حوزه جذب سرمایه گذار در شهرداری رشت انجام شده به زودی شاهد تحقق این مهم در شهرداری رشت نیز باشیم.

Share