با برگزاری رقابت‌های انتخابی؛

کاراته کای گیلانی به عضویت تیم ملی درآمد

کاراته کای گیلانی وزن منفی ۵۰ کیلوگرم با شکست رقیبان خود در مسابقات انتخابی، به عضویت تیم ملی کاراته بانوان درآمد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، عصر امروز مرحله پایانی رقابت‌های انتخابی تیم ملی بانوان کشورمان در پنج وزن برگزار شد و دو کاراته کای گیلانی در وزن‌های منفی ۵۰ و ۵۵ کیلوگرم به مصاف رقیبان خود رفتند.

در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم، سارا بهمن یار کاراته کای گیلانی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی به مصاف نسرین دوستی رفت، وی در نخستین دیدار مقابل دوستی به‌تساوی یک‌بریک دست‌یافت و پس از استراحتی کوتاه مجدداً روی تاتامی رفته و در هانتی شکست خورد.

بهمن یار در دیدار دوم درحالی‌که با نتیجه چهار بر پنج مقابل دوستی عقب‌افتاده بود به دلیل هانسوکو شدن رقیب به پیروزی دست‌یافت تا تکلیف ملی‌پوش وزن منفی ۵۰ کیلوگرم به دیدار سوم کشیده شود، در دیدار سوم کاراته کای گیلانی با سه امتیاز از رقیب خود پیش افتاد و دوستی را وادار به کناره‌گیری کرد؛ بدین ترتیب بهمن یار با دو پیروزی مقابل رقیب خود به عضویت تیم ملی درآمد.

آویشن باقری دیگر کاراته گیلانی در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم برای پوشیدن پیراهن تیم ملی به مصاف فاطمه چالاکی و طراوت خاکسار رفت، وی در دیدار نخست در برابر فاطمه چالاکی تن به شکست شش بر هفت داد و در دومین دیدار مقابل طراوت خاکسار به پیروزی یک‌بر صفر دست‌یافت.

باقری در دیدار سوم در برابر طراوت خاکسار تن به شکست صفر بر یک داد و از پوشیدن پیراهن تیم ملی بازماند، در این وزن خاکسار تنها با یک پیروزی و به دلیل کسب دو مدال برنز در کاراته وان ترکیه و فرانسه به عضویت تیم ملی درآمد.

در پایان رقابت‌های انتخابی تیم ملی، سارا بهمن یار در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم، طراوت خاکسار در وزن منفی ۵۵ کیلوگرم، شیما آل سعدی در وزن منفی ۶۱ کیلوگرم، پگاه زنگنه در وزن منفی ۶۸ کیلوگرم و حمیده عباسعلی در وزن مثبت ۶۸ کیلوگرم به عضویت تیم ملی برای حضور در رقابت‌های آسیایی اردن درآمدند.

Share