واکنش فرهام زاهد به فیلم پرحاشیه «فراری» و وضعیت مالکیت سپیدرود:

چرا افراد دوزاری در فیلم‌ها، گیلک زبان هستند!؟ | سپیدرود رشت گوشت قربانی برخی افراد شده است

زاهد با اشاره به اینکه چرا صداوسیمای گیلان نقش های دوزاری مزاج و چاله میدانی را به بازیگران گیلک زبان می‌دهد؟ افزود: امیدوارم در این حوزه با قدرت و دقت بیشتری ورود کنیم و تا زمانی که به فرهنگ و زبانمان ارزش نگذاریم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرهام زاهد، عضو شورای شهر رشت در صحن علنی شورا با اشاره به اتفاقات روز ۱۴ خرداد ماه گفت: بسیاری از افراد نگران این شدند که شهرداری در بحث سیاهپوش کردن ساختمان ساعت شهرداری کوتاهی کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه سیاهپوش نشدن ساختمان شهرداری رشت حدود سه سال است که انجام نمی شود اظهار کرد: شهرداری رشت همواره در مناسبت‌های مذهبی و ارزشی نقش مهمی داشته است.

زاهد ادامه داد: اگر در امر سیاهپوش شدن ساختمان شهردای قصوری از سمت همکاران شهرداری صورت گرفته است باید بررسی و برخوردهای لازم انجام شود، گفت: شهر رشت اولین های متعددی از جمله نخستین تئاتر، نخستین داروخانه و غیره را داراست.

چرا باید نقش‌هایی مانند دختر فراری یک شمالی باشد!؟

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت در ادامه نطق خود در صحن شورا به حواشی اکران فیلم فراری که در آن نقش دختری فراری یک گیلانی است، گفت: بنده اساسا با سانسور مخالف هستم اما باید ریشه یابی کنیم که چرا چنین نقش هایی به شمالی ها داده می‌شود!؟

زاهد ادامه داد: در مقابل انتقادها باید فیلم هایی با محتواهایی تولید کنیم که در مقابل این فیلم قرار بگیرد.

چرا افراد دوزاری در فیلم‌ها، گیلک زبان هستند!؟

زاهد با انتقاد از عملکرد صداوسیمای گیلان افزود: در فیلم های رشتی تمامی افرادی که قهرمان و اسطوره هستند فارسی صحبت می کنند و نقش های دیگر آن که اکثرا ژنده پوش و غیره هستند گیلکی و رشتی صحبت می کنند.

وی با اشاره به اینکه چرا صداوسیمای گیلان نقش های دوزاری مزاج و چاله میدانی را به بازیگران گیلک زبان می‌دهد؟ افزود: امیدوارم در این حوزه با قدرت و دقت بیشتری ورود کنیم و تا زمانی این جرات را نداشته باشیم در مکان های عمومی با زبان گیلکی صحبت کنیم و به فرهنگ و زبانمان ارزش نگذاریم شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود و یقینا دیگران نیز اهمیتی نمی دهند.

کمپین نه به کمدی‌های دوزاری صداوسیما راه اندازی گردد

وی ادامه داد: باید تغییر این نگاه را از خود مردم آغاز کنیم و کمپین نه به کمدی‌های دوزاری صداوسیما راه اندازی گردد تا شاید به سازندگان تلگنری وارد شود.

سپیدرود رشت گوشت قربانی برخی افراد شده است | افرادی مدیریت سپیدرود را برعهده بگیرند که حداقل لگدی به توپ زده باشند

عضو شورای شهر رشت با ابراز ناراحتی از وضعیت نامناسب سپیدرود رشت بیان کرد: باشگاه سپیدرود وضعیت خوبی ندارد و به دست کسی افتاده است که همه چیز و همه کارش مورد سوال است.

وی با بیان اینکه سپیدرود به صورت گوشت قربانی در بین نمایندگان مجلس و اداره‌کل ورزش و جوانان شده است گفت: در جلسه‌ای که روز گذشته در فرمانداری رشت برگزار شده ضرب العجل برای این مهم تعیین شده و انتظار داریم افرادی مدیریت این باشگاه را بر عهده بگیرند که حداقل لگدی به توپ زده باشند.

Share