کارشناس اداره کل هواشناسی گیلان تشریح کرد:

پیش بینی وضعیت آب و هوای گیلان طی روزهای آینده

کارشناس اداره کل هواشناسی گیلان با اشاره به خروج تدریجی سامانه خنک و بارشی از عصر و شب امروز، از افزایش تدریجی دمای هوای استان تا اواسط هفته آتی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، مازیار غلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر بارش خفیف و پراکنده باران از برخی نقاط ازجمله نواحی مرکزی و شرقی استان گیلان گزارش شده است، اظهار کرد: آسمان استان در غالب مناطق ابری و با وزش ملایم باد در بیشتر ایستگاه همراه است.

وی با اشاره به الگوی حاکم بر نقشه های هواشناسی استان گیلان، افزود: براساس این الگوها سامانه خنک و بارشی به تدریج به ویژه از ساعات پایانی امروز تضعیف شده و انتظار می رود به تدریج از منطقه خارج شود.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: براساس الگوهای هواشناسی هرچه به ساعات پایانی امروز نزدیک می شویم از میزان ابرناکی هوا به ویژه در نواحی غربی و سپس در نواحی مرکزی و شرقی استان کاسته شود.

وی در ادامه همچنین به شرایط جوی روزهای آینده استان گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی ها انجام شده از پنج شنبه شاهد روند افزایش دما به صورت تدریجی در استان گیلان خواهیم بود.

غلامی با بیان اینکه روند افزایش دما استان تا اواسط هفته آینده نیز ادامه دارد، افزود: برای سه روز آینده شاهد گذر امواج کم و بیش ناپایدار در منطقه خواهیم بود و براین اساس که به صورت شرایط را برای رگبارهای پراکنده و رعد و برق در ساعات عصر و شب در منطقه به ویژه نواحی مرکزی و تاحدی شرقی استان فراهم می شود.

Share