کارشناس هواشناسی گیلان تشریح کرد:

پیش بینی وضعیت آب و هوای گیلان طی روزهای آینده

فروغ مومن پور، کارشناس هواشناسی گیلان از تدوام بارش ها در این استان تا فردا خبرداد و گفت: دریا نیز طی این مدت مواج و برای فعالیت های مرتبط نامناسب است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از مهر، فروغ مومن پور با اشاره به وضعیت جوی استان گیلان، اظهار کرد: در حال حاضر آسمان استان گیلان ابری و در برخی مناطق به ویژه در مناطق جلگه ای مه آلوده است.

 وی به بارش باران و وزش باد در برخی مناطق استان نیز اشاره کرد و افزود: در نواحی جنوبی استان همانند منجیل میزان ابرناکی هوا کمتر از سایر نقاط است.

کارشناس هواشناسی گیلان با بیان اینکه براساس الگوی نقشه های هواشناسی این شرایط تا فردا نیز در استان گیلان ادامه دارد، گفت: انتظار داریم در برخی از نقاط به ویژه در نواحی جلگه ای شاهد بارش باران باشیم.

وی اشاره به اینکه در ساعات آینده در نواحی جنوبی استان نیز احتمال رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: بارش باران در گیلان در روز یکشنبه نیز کم و بیش تداوم داشته و در برخی از ساعات از شدت بارش ها و ابرناکی هوا کاسته می شود.

مومن پور ادامه داد: در صورت عدم تغییر الگوهای هواشناسی استان طی ساعات آینده انتظار می رود از روز دوشنبه شاهد هوای صاف و روند افزایش تدریجی دما تا پایان هفته باشیم.

وی افزود: با توجه به ناپایداری شرایط جوی وضعیت دریا نیز برای امروز مواج و برای فعالیت های مرتبط نامناسب خواهد بود.

Share