براساس مدارک پزشکی؛

پسر مجنون پس از قتل مادر خود تبرئه شد

فقط یکی از فرزندان مقتول به طرح شکایت پرداخت اما دیگری از قصاص گذشت. سپس متهم درجایگاه قرار گرفت و درحالی که وضعیت روحی و سلامتی مناسبی نداشت به قضات گفت من اتهامم را قبول دارم و الان بشدت پشیمانم من با مادرم درگیر شدم و بعد نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که او را کشتم….

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  به نقل از روزنامه ایران، پسر جوان که در جریان درگیری با مادرش او را به قتل رسانده بود صبح دیروز درحالی پای میز محاکمه ایستاد که وکیلش مدعی شد وی مجنون است.

رسیدگی به این پرونده از دوازدهم خرداد سال ۸۹ به‌ دنبال جنایت خونین داخل یک آپارتمان در محدوده عظیمیه کرج شروع شد. بازپرس کشیک قتل خیلی زود در محل حضور یافت و با جسد مهری ۴۰ ساله روبه‌رو شد. به دستور بازپرس جسد زن جوان به پزشکی قانونی منتقل شد.

پسر مقتول که در صحنه جنایت حضور داشت در اظهاراتش به کارآگاهان جنایی گفت: برادرم این جنایت را مرتکب شده است.

خیلی زود پسرجوان بنام محمد ۱۸ساله دستگیر شد و در نخستین بازجویی‌ها به قتل مادرش اعتراف کرد.

با توجه به اعتراف متهم، وی تحت محاکمه قرار گرفت. در مراحل نخستین محاکمه یکی از برادران قاتل از حق شکایت خود گذشت کرد اما دیگر برادر قاتل کماکان خواستار قصاص متهم بود.

این در حالی بود که آزمایش‌های پزشکی از متهم نشان می‌داد او بیمار است بنابراین به دستور قضات، متهم به پزشکی قانونی انتقال یافت بر همین اساس کارشناسان پزشکی قانونی تأیید کردند که متهم به بیماری روحی و روانی مبتلا بوده و در زمان جنایت قادر به تشخیص درست از نادرست نبوده و در اثر جنون مرتکب جنایت شده است. رسیدگی به این پرونده در دو مرحله برگزار شد و در نهایت صبح دیروز متهم از زندان به شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی هدایت رنجبر و قاضی یزدان‌پور منتقل شد.

در آغاز جلسه فقط یکی از فرزندان مقتول به طرح شکایت پرداخت اما دیگری از قصاص گذشت. سپس متهم درجایگاه قرار گرفت و درحالی که وضعیت روحی و سلامتی مناسبی نداشت به قضات گفت من اتهامم را قبول دارم و الان بشدت پشیمانم من با مادرم درگیر شدم و بعد نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که او را کشتم….

آنگاه وکیل متهم با اظهار اینکه مدارک پزشکی موکلم نشان می‌دهد او مجنون است، گفت: از دادگاه تقاضای صدور حکم شایسته را دارم.

بدین ترتیب قضات پس از شور و بررسی نظر کمیسیون پزشکی جنون متهم را تأیید و او را از اتهام قتل عمد تبرئه کردند.

Share