در مسابقات قهرمانی آسیا 2018

پاراتکواندوکار گیلانی با پیروزی قاطعانه در فینال، قهرمان آسیا شد

مهدی پور رهنما پاراتکواندوکار گیلانی تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۱۸ با کسب سه پیروزی پیاپی موفق شد به فینال مسابقات هوشیمینه راه یابد در دیدار فینال به مصاف رقیب قدرتمند روسی رفت و با پیروزی قاطعانه ۲۶ بر شش به مدال طلا دست‌یافت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رقابت‌های قهرمانی آسیا پاراتکواندو از صبح پنجشنبه با حضور ۱۲۰ هوگوپوش از ۲۸ کشور به میزبانی شهر «هوشیمینه» ویتنام در حال برگزاری است که تیم‌ملی کشورمان با ۱۰ نماینده به مصاف رقبایش رفت.

مهدی پور رهنما تکواندوکار وزن ۷۵- کیلوگرم (K44) پس از یک‌دور استراحت در نخستین گام برابر نماینده هندوستان با نتیجه ۲۲ بر ۲ به برتری رسید، در ادامه رو در روی هوگوپوشی از انگلیس قرار گرفت و ۲۴ بر ۳ پیروز شد.

مهدی در سومین دیدار تکواندوکار ترکیه را ۲۸ بر ۲۳ از پیش رو برداشت و در دیدار پایانی نیز نماینده روسیه را ۲۶ بر ۶ شکست داد تا به کار خود با کسب مدال طلای آسیا پایان دهد.

هدایت این تیم برعهده «پیام خانلرخانی» به عنوان سرمربی و «مهدی احمدی» به عنوان مربی است. مسعود لشکری نیز به عنوان سرپرست در کنار تیم حضور دارد.

گفتنی است، با تصمیم فدراسیون جهانی تکواندو، هوگوپوشان سایر قاره‌ها مجاز به شرکت در این رقابت‌ها هستند. امتیاز این مسابقات برای تکواندوکاران قاره آسیا G4 است و برای تکواندوکاران سایر قاره‌ها G2 خواهد بود.

Share