مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گیلان خبر داد:

وجود ۸ طرح آبرسانی و ۱۱ طرح جمع آوری فاضلاب در استان گیلان | منابع آبی گیلان محدود است

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گیلان تعداد طرح‌های آب‌رسانی استان را هشت طرح و تعداد طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب را ۱۱ طرح دانست و گفت: کارفرمای پنج طرح از طرح‌های آب‌رسانی استان گیلان آبفای شهری است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مراسم کلنگ‌زنی طرحِ بزرگِ پروژه ساماندهی فاضلاب آستارا و افتتاح رینگ آبرسانی شهرستان و دو پروژه آب و فاضلاب شهری شهرستان مرزی بندر آستارا برگزار شد.

منابع آبی استان گیلان محدود است

به گزارش دیارمیرزا سید محسن حسینی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی دو پروژه آب و فاضلاب شهری این شهرستان با اشاره به اینکه منابع آبی استان گیلان محدود است گفت: بعد از هوا اصلی‌ترین نیاز مردم آب است، به همین دلیل منابع آبی موجود باید حفظ شود.

وی متوسط میزان بارندگی استان گیلان را بیشتر از ‌هزار میلی‌متر در طول سال دانست و تصریح کرد: همواره به دلیل کمبود آب در استان گیلان سعی در تأمین آب موردنیاز استان را از کیلومترها دورتر کرده و به شهرستان‌های موردنیاز که با کمبود آب مواجه بوده‌اند انتقال داده‌ایم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گیلان تعداد طرح‌های آب‌رسانی استان را هشت طرح و تعداد طرح‌های جمع‌آوری فاضلاب را ۱۱ طرح دانست و بیان کرد: کارفرمای پنج طرح از طرح‌های آب‌رسانی استان گیلان آبفای شهری و کارفرمای سه طرح نیز آب منطقه‌ای است.

اجرای طرح‌های آبرسانی و جمع آوری فاضلاب در شهرستان آستارا

حسینی با تأکید براینکه در شهرستان آستارا هم طرح آب‌رسانی و هم طرح جمع‌آوری فاضلاب توسط آبفای استان گیلان در دست اجراست گفت: جهت اتمام طرح آب‌رسانی به شهر آستارا یک‌هزار و ۵۵۶ میلیارد ریال و جهت اتمام طرح جمع‌آوری فاضلاب یک‌هزار و ۳۷۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی اعتبار موردنیاز جهت اجرای قسمتی از شبکه ثقلی جمع‌آوری فاضلاب محله عباس‌آباد شهر آستارا را حدود ۱۶ میلیارد ریال و طول عملیات لوله‌گذاری را دوهزار و ۷۰۰ متر عنوان کرد و گفت: با اجرای این پروژه می‌توان فاضلاب قسمتی از عباس‌آباد را به وسعت ۳۲ هکتار جمع‌آوری کرد.

حسینی اعتبار موردنیاز جهت انجام پروژه بخشی از رینگ آب‌رسانی به شهر آستارا را حدود ۱۷ میلیارد ریال و طول کل عملیات لوله‌گذاری را هفت‌هزار و ۱۶۰ متر دانست و بیان کرد: به‌سازی، فیلتراسیون، کابیون‌بندی، احداث حوضچه و احداث تأسیسات پست برق تصفیه‌خانه بهارستان از جمله اقدامات در دست انجام است.

در ادامه با کلنگ زنی این پروژه نوید اتمام این فاز از پروژه تا پایان سال جاری از سوی مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان گیلان داده شد.

گفتنی است، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان قرار دارد و ۹ هزار و ۲۳۰ مشترک آن، تحت پوشش شبکه آب روستایی هستند.

Share