واقعا شرم‌اور نیست که آنها اینگونه داعیه دارند؟

واکنش دادستان کل به کمپین درخواست بازگشت بهروز وثوقی به ایران

چگونه این گروه اندک به خود اجازه می‌دهد که پا روی خون شهدا بگذارند آنوقت شما ملت ایران آیا اجازه می‌دهید گروه اندکی که فساد آنها قبل از انقلاب و ۴۰ سال بعد از انقلاب مشهود بود بخواهند همه ارزش‌ها را نادید بگیرند واقعا شرم‌اور نیست که آنها اینگونه داعیه دارند ؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور گفت: حربه دیگر دشمن نفوذ بین خودی‌ها و تلاش برای سنگ‌اندازی است که نفوذ از مهم‌ترین مسائل به شمار می‌رود و دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، دولتی و سایرکسانی که با این موضوع مرتبط هستند باید نسبت به نفوذ دشمن حساس باشند و نفوذ واقعیتی غیرقابل انکار است.

میزان نوشت: حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور در مراسم گرامیداشت روز ۱۵ خرداد در مسجد صاحب‌الزمان (عج) شهرستان ورامین ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) گفت: در آستانه شهادت اولین مظلوم عالم امام علی (ع) قرار گرفته‌ایم که این مصیبت عظما را به ساحت امام زمان (عج) و همه شما پیروان راستین آن امام بزرگوار تسلیت گفته و همچنین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) را تعزیت عرض می‌کنم.

دادستان کل کشور بیان کرد: امروز نیمه خرداد یادآور حادثه غمناک قیام خونین مردم ایران است و این وقایع را به محضر نورانی رهبر معظم انقلاب و شما مردم عزیز تسلیت عرض می‌کنم و از حضور شما مردم ولایتمدار خطه ورامین تقدیر دارم که همه ساله روز ۱۵ خرداد ۴۲ را زنده نگاه داشتید و خدا را شاکرم در این روز در جمع شما هستم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به آیه ۱۰ سوره مبارکه حدید ادامه داد: این بخش از قرآن کریم می‌تواند برای امروز ما آموزنده باشد و به ما درس چگونه حرکت کردن در مسیر مبارزین، مجاهدین و رزمندگان را بیاموزد. در این آیه می‌فرماید: عده‌ای پیش قراول هستند و برای رسیدن به یک هدف مقدس جان خود را در طبق اخلاص می‌گذارند و به پیروزی می‌رسند، اما همچنان این راه باید استمرار داشته باشد.

وی ادامه داد: قرآن کریم می‌فرماید آن دسته که پیش‌قراول هستند با کسانی که بعد از فتح و پیروزی به این راه ملحق می‌شوند برابر نیستند و پیش‌قراولان از درجات ومقامات برتری برخوردار هستند. البته خداوند به همه وعده نیک داده است، اما پیش‌قراولان حساب و کتاب دیگری دارند.

دادستان کل کشور افزود: قیام ۱۵ خرداد در سال ۱۳۴۲ در صحیفه نورانی تاریخ انقلاب همانند برگ زرینی است که از درخشش خاصی برخوردار است، زیرا قیام ۱۵ خرداد آغازی برای طوفان عظیم و حضور مردمی در تحقق اهداف مبارزات ملت ایران به رهبری یک عالم وارسته، مجتهد، فقیه روشن‌ضمیر، حکیمی عارف، امام راحل خمینی (ره) بود.

وی اظهار کرد: وقتی در سحرگاهان ۱۵ خرداد سال ۴۲ عوامل رژیم پهلوی به خانه امام راحل (ره) یورش بردند و هنگامی‌که ایشان را به زندان منتقل کردند آنگاه که این خبر به گوش مردم رسید در قم، شیراز، تهران و ورامین حرکت مردمی در جهت اعتراض به این جنایت رژیم پهلوی آغاز شد و به قصد اعتراض به این حرکت مردم در خیابان‌ها حضور یافتند و به حمایت از رهبر فقید خود فریاد و خروش سر دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری تأکید کرد: رژیم پهلوی آن روز به شدت مردم را سرکوب کرد و بنابر نقل‌ها حدود ۱۵ هزار نفر را به خاک و خون کشاند و در این خصوص حضور حماسی مردم ورامین، پیشوا و این منطقه را شاهد بودیم که به‌صورت کفن‌پوش آمدند و در سر پل باقرآباد در فجیع‌ترین جنایت رژیم پهلوی با یک حرکت مذبوهانه مواجه شدند و عده‌ای از هموطنان توسط رژیم پهلوی به خاک و خون کشیده شدند.

دادستان کل کشور گفت: حضور مردم ورامین در قیام ۱۵ خرداد جلوه‌ای خاص داشته و دارد و این جلوه را شما در طول ۵۵ سال همچنان حفظ کرده‌اید.

وی با طرح این سئوال که زمینه ایجاد قیام ۱۵ خرداد چه بوده است؟ گفت: جوانان عزیزی که در آن تاریخ نبودید و صحنه‌ها را ندیده‌اید و فقط در تاریخ می‌خوانید و می‌شنوید شما باید به دلیل شکل‌گیری قیام ۱۵ خرداد توجه کنید و آشنا شوید.

وی ادامه داد: در آن زمان تصویب لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی و طرح شش‌گانه انقلاب اسلام‌ستیز شاه که بخشی از برنامه‌های دیکته شده آمریکا بود باعث اعتراض مردم و نیرو‌های مذهبی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری بیان کرد: این حرکات و حمایت‌هایی بود که رژیم پهلوی در جریان سرسپردگی خود به آمریکا و صهیونیست داشت و شاه و حامیان امریکایی‌اش در اجرای برنامه‌های اسلام‌زدایی از جامعه اقداماتی را انجام می‌دادند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه سه عنصر اصلی در تحقق قیام ۱۵ خرداد موثر بود گفت: اولین عنصر رهبری، سپس مردم و بعد از آن انگیزه مذهبی و روحیه فداکاری و خداجویی مردم عزیزمان بوده و هست و از لحظه نخست رهبری امام (ره) آنچه ایشان می‌فرمودند: تحقق اسلام و پیاده کردن احکام نورانی قرآن که شایسته‌ترین پیام قرانی استقلال جامعه اسلامی و اتکا به توانمندی‌های مردمی و نفی سلطه بیگانگان و کوتاه کردن دست اجانب از سرنوشت ملت بود.

وی در ادامه اظهارات خود در جمع مردم ورامین گفت: این امری بود که امام (ره) به‌عنوان یک عالم بصیر می‌دید و این سه عنصر رهبری، مردم و انگیزه آن‌ها باعث ایجاد این واقعه به یاد ماندنی ۱۵ خرداد شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با بیان پیام‌های واقعه ۱۵ خرداد ۴۲ اظهار کرد: یکی از این پیام‌ها حضور بابصیرت مردم در صحنه با انگیزه الهی است مردم از حضور خود باکی نداشتند و رژیم منفور پهلوی توانست با آن کشتار آرامش نسبی برای خود به‌وجود آورد؛ اما این آتشی زیر خاکستر شد. امروز یکی از مهم‌ترین لوازم ضروری زندگی داشتن بصیرت و تحلیل درست از حوادث است.

دادستان کل کشور در بیان پیام دوم ۱۵ خرداد گفت: تبعیت از مقام معظم رهبری که برخاسته از متن اسلام و قرآن که همان ولایت فقیه است دومین پیام این حادثه خونبار است.

وی ادامه داد: وقتی ما رهبران مختلف کشور‌های سراسر گیتی را با رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران مقایسه می‌کنیم به نقش بی‌بدیل رهبری درزمان حیات امام (ره) و امروز در هدایت جامعه پی می‌بریم که اگر نبود هرگز انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و ما در ۴۰ سالگی تولد انقلاب اسلامی قرار نگرفته بودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری سومین پیام ۱۵ خرداد را شناخت دشمن دانست و گفت: آن روز با یک سخنرانی امام، مردم دیدند و فهمیدند که نقشه امریکا و اسرائیل در وابسته کردن چگونه است لذا شناخت دشمن بسیار مهم است، همچنین مقاومت و ایستادگی برای مشکلات، پیام دیگر حماسه ۱۵ خرداد است که امروز به آن شدیدا نیاز داریم و باید آن را در زندگی امروز پیاده کنیم.

دادستان کل کشور ادامه داد: توجه داشته باشید مردمی که در ۱۵ خرداد با انگیزه حرکت کردند و شهید شدند و پس از آن شهدای فراوانی که در طول قبل از انقلاب و بعد از پیروزی و دفاع مقدس داشتیم و داریم این‌ها سرمایه‌های عظیم و هزینه‌های سنگین هستند تا راهشان را ادامه دهیم و خدای نکرده دشمن نتواند از روی خون شهدا بگذرد.

وی ضمن تأکید بر اینکه شناخت دشمن از مهم‌ترین مسائلی است که آحاد ملت باید به آن توجه داشته باشند اظهار کرد: دیروز در مرقد امام راحل مقام معظم رهبری یک تحلیل بسیار زیبا و جامع از مقایسه امام راحل و امام علی (ع) و تحلیل بخشی از مسائل روز و حربه‌های دشمن داشتند، حربه‌هایی که مردم باید به آن توجه کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: همچنین یکی از حربه‌های دشمن به ضعف و رخوت کشاندن هویت اسلامی در جامعه است و ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم که فوق‌العاده روی آن سرمایه‌گذاری و تلاش می‌کنند.

وی با اشاره به برنامه ریزی دشمن برای بزرگنمایی مشکلات، با بیان اینکه ما منکر فساد و ضعف‌ها و اشکالات نیستیم گفت: یکی از وظایف دستگاه قضایی مبارزه با فساد است که در این زمینه برخی کار‌ها را انجام داده که ما اعلام می‌کنیم و یا برخی را اعلام نمی‌کنیم، اما این‌طور نیست که تصور کنیم فساد به همه جریانات کشور نفوذ پیدا کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در ادامه سخنرانی خود در جمع راهپیمایان ۱۵ خرداد شهرستان ورامین تأکید کرد: حربه دیگر دشمن نفوذ بین خودی‌ها و تلاش برای سنگ‌اندازی است که نفوذ از مهم‌ترین مسائل به شمار می‌رود و دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی، دولتی و سایرکسانی که با این موضوع مرتبط هستند باید نسبت به نفوذ دشمن حساس باشند و نفوذ واقعیتی غیرقابل انکار است.

دادستان کل کشور ادامه داد: خطر دوتابعیتی‌ها را مکرر گفته‌ایم، ضربه‌هایی که از دوتابعیتی‌ها کشیده‌ایم کم نبوده و به مسئولین مربوطه گفته می‌شود این دوتابعیتی‌ها را از مراکز تصمیم‌گیری و مسئولیت کلان بردارید.

وی متذکر شد: این وظیفه دستگاه‌های اطلاعاتی است که با روش‌های خود اگر جایی مدیر دوتابعیتی هست باید اقدام لازم را انجام دهند چون خطر نفوذ از سمت آنها است و بعد از خیانت به خارج از کشور فرار می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با بیان اینکه ما از ناحیه نفوذ ضربه‌های زیادی دیده ایم گفت: به‌عنوان مثال یکی از مراکز سرنوشت‌ساز هر کشوری مراکز مهم دفاعی است و هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد مراکز دفاعی آن کشور زیر سلطه قرار بگیرد که دشمن روی این مسئله بسیار کار و سرمایه‌گذاری کرده است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه آنها می‌آیند فردی را به‌عنوان استاد در یک دانشگاه بنام و خوشنام در مسیر حفاظت از محیط زیست به مراحل حساسی می‌برند تا اطلاعات را به رژیم صهیونیستی ارسال کند و او در اولین بازجویی فرصتی می‌خواهد و بعد از آن مشخص می‌شود که خودش را کشته است و انباری از اطلاعات را با خود می‌برد و تاسف‌بار این است که برخی از مسئولین مربوطه این دستگاه او را تجلیل کنند که این همان نفوذ و خطر است و دشمن سرمایه‌گذاری کرده است تا اطلاعات امنیتی و دفاعی کشور را به‌دست آورد.

وی با اشاره به اینکه نفوذ در فرهنگ جامعه نیز وجود دارد گفت: تأثیر نفوذ در اندیشه جوانان که مقام معظم رهبری چند سال قبل به عنوان شبیخون فرهنگی از آن نام بردند نیز باید مورد توجه قرار گیرد که البته بخش فرهنگی متوجه دستگاه قضایی نیست بسیاری از مسئولین از جمله روحانیون، تریبون نماز جمعه، آموزگاران،پدران و مادران و … امروز در فرهنگ و مراکز فرهنگی باید کار کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری تأکید کرد: دستگاه قضایی که نمی‌تواند فرهنگ‌سازی کند مسئولان فرهنگی کجا هستند؟ چرا که وقتی یک مورد ضد فرهنگی مشاهده می‌کنید همه مسئول هستیم.به‌عنوان مثال اخیراً جامعه هنرمندان کمپینی راه انداخته‌اند و جریانی پیش آمده که همه حساب شده است و یک شخصی که تحت عنوان هنرمند و سینماگر قبل از انقلاب فساد او همه جارا گرفته بود و ۴۰ سال با خاندان پهلوی فالوده می‌خورد حال یک عده اینجا تحت عنوان بازگرداندن او به ایران کمپینی راه انداخته‌اند.

دادستان کل کشور با تأکید بر اینکه اولا هر ایرانی می‌تواند وارد ایران شود گفت: هیچ مقامی نمی‌تواند مانع بازگشت ایرانی باشد اما اگر مرتکب جرم و کارهای خلافی که به موجب قانون باید تحت تعقیب قرار بگیرد شده باشد باید خط قرمز داشته باشد. عزیزان ما بیش از ۲۰۰ هزار شهید عزیز و ۵۶۰ هزار جانباز و آزاده داده‌ایم و ملت ایران این هزینه سنگین را برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و در تبعیت از امام راحل دادند.

وی افزود: چگونه این گروه اندک به خود اجازه می‌دهد که پا روی خون شهدا بگذارند آنوقت شما ملت ایران آیا اجازه می‌دهید گروه اندکی که فساد آنها قبل از انقلاب و ۴۰ سال بعد از انقلاب مشهود بود بخواهند همه ارزش‌ها را نادید بگیرند واقعا شرم‌اور نیست که آنها اینگونه داعیه دارند ؟

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری تأکید کرد: آنها بدانند و بدانند و بدانند که اگر مسئولین در برخی مقاطع زمانی سکوت می‌کنند و به فرموده رهبری که «به متن می‌پردازیم و اینها حواشی است» ما به حواشی نمی‌پردازیم؛ اما ملت اجازه نمی‌دهد یک مشت آدم‌های آنچنانی بخواهند از روی خون شهدا و پیکر پاره پاره جانبازان گرانقدر که با گذشت بیش از ۳۰ سال هنوز روی تخت هستند عبور کنند.

دادستان کل کشور ادامه داد: امروز بنا بر واقعیت‌های جامعه مهم‌ترین مسئله کشور که در اولویت اول قرار دارد مسئله اقتصاد و جنگ اقتصادی است و به گفته مقام معظم رهبری اتاق جنگ امریکا امروز از وزارت دفاع به خزانه‌داری امریکا علیه ما منتقل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری بیان کرد: تحریم هست اما همه مشکلات اقتصادی به تحریم و برجام بستگی ندارد. بخشی از اقتصاد در مدیریت و سازماندهی بر عهده دولت و بخشی بر عهده مردم است و اگر این همکاری و هم‌افزایی بین دولت و مردم نباشد در این جنگ اقتصادی آسیب می‌بینیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری گفت: آیا قاچاق کالا که ضربه زیادی به کارخانه، بازار و … وارد می‌کند حل شده است؟ آیا مشکلات بنگاه‌های اقتصادی برطرف شده است؟ آیا وضعیت بانک‌ها بهبود یافته؟ آیا در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی کار می‌کنند؟ آیا شرکت‌های نیمه‌دولتی انگونه که باید واگذار می‌شوند و عمل می‌کنند؟ اینها سوالاتی است که پاسخی برای آن نیست.

دادستان کل کشور افزود: امروز دشمن در کمین است تا از هر فرصتی برای ضربه زدن استفاده کند و همانطور که دیروز مقام معظم رهبری فرمودند مردم مطالبه‌هایی دارند دشمن کمین کرده هرجا که که یک مطالبه مردم مطرح شود همچون لاشخور به دنبال اهداف خود هستند.

وی متذکرشد: اولا مردم مطالبات به حق خود را از طریق مراجعه به مسئولین دنبال کنند و زمانی که می‌بینید دشمن سواستفاده می‌کند به آنها اجازه ندهید مثل نمونه‌ای که اخیراً در کازرون بود. دشمن در حرکات مردمی برای مطالبان به حق خود کمین کرده است .

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری در پایان بیان داد: من به دادستان‌ها عرض می‌کنم دادستان‌ها مکلف هستند برای مطالبات اصناف تشکیل جلسه بدهند و آنها را بررسی کنند بنده به‌عنوان دادستان کل به‌عنوان مدعی‌العموم می‌گویم که اگر اصناف مطالباتی دارند مراجعه کنند و مطمئن باشند تا جایی که مقدور باشد برای احقاق حقوق آنها تلاش خواهیم کرد.پس اجازه ندهیم دشمن از این گونه مسائل استفاده کند.

Share