مدیر جهاد کشاورزی آستارا خبر داد:

واردات دسته بیل و مغز تخمه آفتابگردان از مرز آستارا | صادرات ۲۶ نوع محصول کشاورزی به خارج

شیارکار از صادرات ۲۶ نوع محصول کشاورزی به ارزش بیش از ۸۲ میلیون دلار از مرز زمینی آستارا به خارج از کشور تا اردیبهشت سال ۱۳۹۷ به میزان وزن ۹۸ هزار و ۹۳۴ تن و و افزایش ۶۳ درصدی ارزش صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندر آستارا از صادرات ۲۶ نوع محصول کشاورزی به ارزش بیش از ۸۲ میلیون دلار از مرز زمینی آستارا به خارج از کشور تا اردیبهشت سال ۱۳۹۷ به میزان وزن ۹۸ هزار و ۹۳۴ تن و و افزایش ۶۳ درصدی ارزش صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

ایرج شیارکار در گفتگو‌ با خبرنگار دیارمیرزا افزود: این ۲۶ نوع محصول شامل سبزیجات، پسته، سیب زمینی، پیاز، خربزه، خرما، فلفل، هویج، کشمش، کلم، سیب، کیوی، خیار، سبزیجات، انگور، هندوانه، گیلاس، لیمو ترش، کاهو، چای به ارزش حدود ۸۲ میلیون دلار است.

شیارکار کشورهای آسیای میانه و قفقاز را مهمترین مشتریان محصولات کشاورزی صادراتی از مرز زمینی آستارا برشمرد و توضیح داد: روسیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان و اوکراین بیشترین واردات این محصولات را داشته‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا با اشاره به اینکه وزن و ارزش صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه ۶۳ درصد افزایش داشته است، افزود: در این مدت ۱۷ نوع محصول نظیر موز، ارزن، مغز تخمه آفتابگردان، دسته بیل، تخته سوزنی برگ، تفاله چغندر قند، باریکه چوب، روکش چوب، پنبه و نخود به وزن ۳۶ هزار و ۳۹۲ تن از روسیه و گرجستان وارد کشور شد.

واردات ۱۷ محصول کشاورزی از مرز زمینی آستارا

شیارکار در بخش دیگر سخنان خود به میزان واردات محصولات کشاورزی از طریق این مرز اشاره کرد و توضیح داد: در سال ۱۳۹۷ بالغ بر ۱۷ نوع محصول کشاورزی از طریق مرز زمینی آستارا وارد کشور شده است.

وی خاطر‌نشان کرد: این محصولات شامل ارزن، مغز تخمه آفتابگردان، دسته بیل، تخته سوزنی برگ، تفاله چغندر قند، باریکه چوب، روکش چوب، پنبه و نخود است.

مدیر جهاد کشاورزی آستارا وزن محصولات کشاورزی وارداتی را ۳۶ هزار و ۳۹۲ تن عنوان کرد و با بیان اینکه این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است، یادآور شد: کشورهای روسیه و گرجستان، مبدأ این کالاها است.

به گزارش دیارمیرزا، اداره کل گمرک آستارا در امور واردات و صادرات قطعی کالا، ورود و خروج موقت، تعاونی مرزنشینان، حمل و نقل داخلی و خارجی، صدور موافقت نامه تجارت بین المللی و برگ خروج خودرو، امور مسافری، مرجوعی، امانت های پستی و قضایی فعالیت می کند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و سومین مرز پر تردد کشور است.

Share