مدیرکل کمیته امداد استان گیلان خبر داد:

واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی گیلان به کمیته امداد واگذار می‌شود

علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان اظهار داشت:‌ با هماهنگی‌های انجام گرفته آن دسته از واحدهای مسکن مهری که در کشور از جمله استان گیلان به صورت بلا استفاده مانده‌اند در اختیار کمیته امداد همان استان جهت واگذاری به محرومان قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، علیرضا محمدی اظهار داشت:‌ با هماهنگی‌های انجام گرفته آن دسته از واحدهای مسکن مهری که در کشور از جمله استان گیلان به صورت بلا استفاده مانده‌اند در اختیار کمیته امداد همان استان جهت واگذاری به محرومان قرار می‌گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان به عملکرد سال گذشته این نهاد در بخش مسکن اشاره کرد و بیان داشت:‌ افتتاح ۳ هزار و ۷۰۰ واحد مسکن محرومان در استان و واگذاری آن‌‌ها به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گیلان از جمله برنامه‌های محرومیت‌زدایی این نهاد است.

محمدی سایر برنامه‌های امسال کمیته امداد گیلان در جهت ساخت و تأمین مسکن محرومان را برشمرد و تصریح کرد:‌ ساخت و واگذاری بیش از ۲ هزار واحد مسکن محرومان از جمله برنامه‌های امسال کمیته امداد گیلان است که با مشارکت خیران و سایر نهادها انجام خواهد شد.

وی از فعالیت‌های مشترک کمیته امداد گیلان و سپاه قدس در جهت محرومیت‌زدایی خبر داد و عنوان کرد: قرارداد‌ همکاری با سپاه قدس گیلان و ستاد اجرای فرمان حضرت امام خمینی(‌ره)‌ منعقد شده است تا ظرف امسال هزار واحد مسکن محرومان ساخته و تحویل مددجویان داده شود.

محمدی به چشم‌اندازی که این نهاد در پایان سال ۹۸ برای خود در حوزه مسکن محرومان ترسیم کرده اشاره کرد و گفت:‌ در صورت تحقق برنامه‌های کمیته امداد در راستای ساخت و یا نوسازی مسکن محرومان در سطح گیلان، تا پایان سال ۹۸ هیچ محروم بدون سرپناه در استان باقی نمی‌ماند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان ‌از واگذاری واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی به این نهاد خبر داد و عنوان کرد:‌ طبق این برنامه دولت،‌ مقرر است واحدهای مسکن مهر بدون متقاضی و بلا استفاده در اختیار کمیته امداد قرار گیرد تا پس از تکمیل و تجهیز به مددجویان تحت پوشش اهدا شود.

محمدی با بیان اینکه جهت ساخت مسکن محرومان نیازمند کمک و همکاری سایر سازمان‌ها و نهادهای دیگر هستیم ابراز داشت:‌‌ سپاه قدس،‌ نیروهای بسیج و یا خیران از جمله نهادهایی هستند که تاکنون در بحث ساخت و تحویل مسکن محرومان همکاری خوبی با کمیته امداد گیلان داشته‌اند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان تعداد افراد و مددجویان تحت پوشش این نهاد را برشمرد و بیان داشت:‌ موفقیت‌آمیز بودن طرح‌های اشتغالزایی به همراه آموزش‌های مرتبط شغلی در این زمینه موجب شد آمار افراد تحت پوشش این نهاد ضمن کاهش به حدود ۱۰۱ هزار خانوار در سال ۹۷ برسد.

Share