آیت‌الله فلاحتی:

هیچ بعثتی بعد از پیامبر(ص) به اندازه انقلاب مهم نبوده است | رهبری ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) هستند

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان به توجه به اهمیت پیروزی انقلاب گفت: هیچ بعثتی بعد از پیامبر(ص) به اندازه انقلاب اسلامی ایران چه از حیث معادله روابط سیاسی و چه از حیث روابط نظامی و جنگی مهم نبود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز مراسم گرامیداشت بیست و نهمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) با سخنرانی آیت الله فلاحتی و به همت دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

هیچ بعثتی بعد از پیامبر(ص) به اندازه انقلاب مهم نبوده است

آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان به توجه به اهمیت پیروزی انقلاب گفت: هیچ بعثتی بعد از پیامبر(ص) به اندازه انقلاب اسلامی ایران چه از حیث معادله روابط سیاسی و چه از حیث روابط نظامی و جنگی مهم نبود.

وی افزود: معادله قدرت ابر قدرت‌ها در دنیا عوض شده است و این قدرت‌ها در حال نابودی است.

امام جمعه رشت در ادامه گفت: امام(ره) معمار چنین بعثتی بوده است، وقتی به کتاب الهی رجوع می‌کنیم به ویژگی های بسیار زیادی که در آیات و صور گوناگون درباره رهبر فقید از جانب خداست، پی میبریم.

مدیریت امام(ره)، مدیریتی جهانی بود

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: مطالعه روش مدیریتی امام(ره) سبب می‌شود که یک مسئول بیاندیشد وقتی امام راحل در فضای کلان توانست تحولی ایجاد کند، او نیز به تبعیت از امام خمینی(ره) می‌تواند در فضای کوچکتری مانند استان تحول ایجاد کند و بداند عملکرد او در استان به مانند اداره کردن کل کشور است.

فلاحتی افزود: امروزه در دنیا همه آحاد جوامع مسلمان و غیر مسلمان به این باور رسیده‌اند که مدیریت امام(ره) فقط مختصص ایران نبود بلکه مدیریتی جهانی بود.

وی در ادامه اشاره کرد: در یکی از جلسات که رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه‌ای با اساتید و مدیران برتر کشور داشتند به موضوع بازخوانی مدیریت امام(ره) اشاره صریح داشتند.

خردمندان متوجه عقلانیت در تاریخ اسلامی شده اند

امام جمعه رشت در خصوص روابط ایران و آمریکا گفت: شما عزیزان در ۴۰ سال اخیر دیدید و شنیده اید بارها و بارها جوامع مختلف دانشجویی از دانشگاه‌های مختلف آمریکا اعلان کردند فارغ از هرگونه روابط و تعاملات سیاسی حاضر هستند هرگونه روابط و تعاملات علمی با دانشجویان و اساتید ایرانی داشته باشند و در واقع خردمندان متوجه عقلانیت در تاریخ اسلامی شده اند.

رهبری ادامه دهنده راه امام خمینی(ره) هستند

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه یک رهبر باید همراه و همگام با مستضعفین و در عرصه های گوناگون پیشگام باشد، گفت: از سال ۶۸ تا بحال امام خمینی(ره) در جمع ما نیستند اما این را می‌توانم اعتراف کنم که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همان راهی را که امام سال ها پیش رفتند را ادامه می‌دهند.

وی در پایان گفت: بزرگترین درس ما از امام و نهضت آن عزیز این است که ویژگی های رهبر ممتاز و مدیر را سر لوحه کار خود قرار دهیم زیرا که ما می‌توانیم، می‌توانیم و می‌توانیم.

Share