با هدف ارتقاء سطح تشکیلاتی، مهارتی و معرفتی؛

همزمان با آغاز تابستان، طرح فصل رویش اجرا می گردد

مهیار فتحی‌پور، مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان از اجرای طرح فصل رویش به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با هدف فعالسازی انجمن‌‌های اسلامی از طریق آموزش و توانمندسازی نیرویی در فصل تابستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا مهیار فتحی‌پور، مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان از اجرای طرح فصل رویش به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با هدف فعالسازی انجمن‌‌های اسلامی از طریق آموزش و توانمندسازی نیرویی در فصل تابستان خبر داد.

وی ارتقاء سطح تشکیلاتی، مهارتی و معرفتی مورد نیاز اعضا، انگیزه‌‌بخشی و انسجام‌بخشی در آموزش تشکیلاتی و تخصصی و ایجاد بستری در جهت رسیدن به اخوت ایمانی و تعلق تشکیلاتی بین اعضا را از دیگر اهداف این طرح دانست و تصریح کرد: طرح فصل رویش بر ۳ اصول تربیتی آموزش‌های معرفتی مبتنی بر سیر فکری–تربیتی، آموزش‌های تشکیلاتی مبتنی بر افزایش توان مدیریت در راهبری انجمن اسلامی مدرسه و سایر آموزش‌ها مبتنی بر افزایش سطح مهارت‌های فردی و اجتماعی می باشد.

فتحی‌پور با اشاره به اینکه آموزش‌های تشکیلاتی شامل دو بخش عمومی و اختصاصی می باشد، افزود: در بخش عمومی، دانش آموزان آموزش‌های ناظر به مفهوم و چیستی کار تشکیلاتی، اصول و مبانی کار تشکیلاتی، تجربه‌های موفق کار تشکیلاتی و… را فرا می گیرند و در بخش اختصاصی، آموزش‌های تشکیلاتی خاص ناظر به اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان همچون اهداف، سیاست‌ها و مأموریت‌های تشکل، آشنایی با برنامه‌ها، شرح وظایف و ساختار آن و… مورد توجه قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی نیز شامل دو حوزه فردی و تشکیلاتی می باشد، تصریح کرد: با توجه به تأکید نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه مبنی بر ضرورت آموزش مهارت‌های فردی و با استفاده از ظرفیت سازمان‌های فنی حرفه‌ای استان‎ها، ارائه آموزش‌های مهارتی در فصل تابستان در دستور کار اتحادیه قرار گرفته است.

مدیر روابط عمومی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان گیلان همچنین ادامه داد: در حوزه مهارت آموزی تشکیلاتی، مهارت‌های ناظر به افزایش توان مدیریت یک تشکل دانش‌آموزی در مدرسه اعم از مهارت سازماندهی شامل شناسایی، جذب، آموزش و توانمندسازی، بکارگیری، نظارت و ارزیابی، مهارت تشکیل و رهبری گروه، مهارت تعامل و همکاری و جلب مشارکت به ویژه دانش‌آموزان، کادر مدرسه و مسئولین سایر تشکل‌ها، مهارت مدیریت زمان، برنامه‌ریزی، مدیریت بحران و حل مسئله و مهارت برگزاری و اداره جلسات با کادر مدرسه و به ویژه جلسات هئیت مرکزی به دانش آموزان آموزش داده می شود.

فتحی‌پور در پایان اظهار داشت: آموزش مهارت‌های ناظر به کیفیت‌بخشی به برنامه‌های انجمن اسلامی مدرسه همچون مهارت برگزاری هیأت، نمایشگاه، مراسم، تهیه گزارش از فعالیت‌های انجمن اسلامی جهت ارائه به مربی و تهیه خبر از فعالیت‌ها، نامه‌نگاری، تولید نشریه و مدیریت سایر رسانه‌های انجمن اسلامی از قبیل سایت، وبلاگ، کانال و…، استفاده از رسانه برای تبلیغ و اطلاع‌رسانی برنامه‌ها و ارائه محتوا از دیگر محورهای حوزه مهارت آموزی تشکیلاتی می باشد.

Share