فرمانده مرزبانی گیلان خبر داد:

نصب تجهیزات پیشرفته اپتیکی در نوار مرزی استان گیلان

کیاست با اشاره به اینکه تجهیزات نوینی از مرزبانی ناجا جهت رصد و پایش اپتیکی مرز در اختیار مرزبانی استان گیلان قرارگرفته است بیان کرد: این تجهیزات اپتیکی قرار است در اکثر پاسگاه‌های مرزی نصب شوند تا بتوانیم نوار مرزی استان گیلان را به‌صورت شبانه‌روزی مورد پایش الکترونیکی-اپتیکی قرار دهیم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ کیاست سپهری در جریان بازدید از نوار مرزی شهرستان آستارا در پاسگاه مرزی ونه‌ بین، با اشاره به برقراری امنیت کامل در نوار مرزی استان گیلان اظهار کرد: بخش‌هایی از مرز استان گیلان که فاقد انسداد هستند تا دو هفته دیگر انسداد پیدا می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان گیلان اعتبار مورد نیاز جهت انسداد کامل مرزهای استان را حدود سه میلیارد تومان دانست و گفت: اگر این مقدار اعتبار موردنیاز تخصیص پیدا کند به‌راحتی عمل انسداد در کل نوار مرزی استان گیلان برقرار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تجهیزات نوینی از مرزبانی ناجا جهت رصد و پایش اپتیکی مرز در اختیار مرزبانی استان گیلان قرارگرفته است بیان کرد: این تجهیزات اپتیکی قرار است در اکثر پاسگاه‌های مرزی نصب شوند تا بتوانیم نوار مرزی استان گیلان را به‌صورت شبانه‌روزی مورد پایش الکترونیکی-اپتیکی قرار دهیم.

سپهری با بیان اینکه این تجهیزات بسیار مدرن و به‌روزهستند و قابلیت تصویربرداری و فیلم‌برداری از نوار مرزی را در شب و روز دارند افزود: با نصب این تجهیزات در نوار مرزی استان گیلان مرزبانان به‌راحتی می‌توانند منطقه مأموریت خود را مورد پایش و کنترل قرار دهند.

به گزارش دیارمیرزا، بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان، با جمهوری آذربایجان ۳۸ کیلومتر مرز خاکی و ۱۵ کیلومتر مرز آبی دارد.

Share