رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان:

نباید در کسب بازار روسیه غفلت و کوتاهی کنیم | برگزاری نمایشگاه‌ها نباید در حد تشریفات و رفع تکلیف باشد

فرهاد دلق پوش گفت: برگزاری نمایشگاه ها نباید در حد تشریفات و رفع تکلیف باشد، باید با برنامه ریزی دقیق و منسجم، نهایت رضایت مندی برای متقاضیان و شرکت کنندگان در نمایشگاه های برون مرزی حاصل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا فرهاد دلق پوش در نشست با مدیران واحدهای صنعتی و تجاری استان، اظهار داشت: سیاست و استراتژی کلان کشوری و استانی بر دو اصل استوار است؛ یکی حمایت از صنایع دانش بنیان و دیگری حمایت از تولیدات صادرات محور است زیرا بسیاری از صنایع قدیمی و دارای تکنولوژی فرتوت، در دنیای کنونی، مزیت و توان رقابت و ارزش افزوده ندارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان حضور در نمایشگاه های بین المللی را یکی از راهکارهای صادراتی دانست و گفت: یک روش صادرات این است که در نمایشگاه ها و مجامع مختلف حضور پیدا نمائید و بازارهای جهانی و ظرفیت ها را بر اساس ذائقه و تقاضای آنها رصد، شناسایی و کسب نمائید و الحمدالله در برخی از کشورهای حاشیه خرز از جمله روسیه این فرصت فراهم شده است که نباید در کسب بازار روسیه غفلت و کوتاهی کنیم.

فرهاد دلق پوش به برگزاری نمایشگاه هایی نظیر نمایشگاه صنعت در کراسنودار را جهت دستیابی به موقعیتهای تجاری در کشور روسیه، مناسب ارزیابی کرد و گفت: هر چند بنده به روند برگزاری برخی نمایشگاه ها انتقاد دارم اما متولیان این عرصه باید ارزیابی دقیق و درستی از روند آن داشته باشند. ما در استان گیلان تولیدات بسیار مناسبی در حوزه های سلولزی، دارویی و غذایی با کیفیت برای صادرات به کشورهای حاشیه خزر به ویژه روسیه داریم.

وی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ها نباید در حد تشریفات و رفع تکلیف باشد، باید با برنامه ریزی دقیق و منسجم، نهایت رضایت مندی برای متقاضیان و شرکت کنندگان در نمایشگاه های برون مرزی حاصل شود. پیشنهاد من این است که پس از برگزاری هر نمایشگاه حتما نشست مشترکی برگزار گردد و نقاط ضعف و قوت آن شناسایی و احصاء و برای رفع آن در نمایشگاه بعدی اقدام گردد.

متولی بخش صنعت، معدن و تجارت استان گیلان متذکر شد: این نمایشگاه می تواند گام مهمی برای اخذ دستاورد های صادراتی در منطقه با توجه به قابلیت های متعدد تولیدات گیلان باشد.

فرهاد دلق پوش بر همکاری و پشتیبانی سازمان با استفاده از تمام ظرفیت های قانونی در جهت تحقق اهداف صادراتی شرکت های خصوصی تاکید نمود و اذعان کرد: اتکاء دولت به بخش خصوصی و سردمداران اقتصادی در کشور است و باید تمام توان و پتانسیل خود را بکار بگیرید و از ظرفیت و توانمندی سفرا و سایر نهاد های اقتصادی در کشور های آذربایجان و گرجستان، روسیه و سایر کشور ها جهت افزایش حجم مبادلات تجاری استان گیلان استفاده نمایید و بنده نیز در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در پایان نشست بر حفظ حیثیت و آبروی استان و کشور جمهوری اسلامی در نمایشگاه های برون مرزی تاکید کرد و گفت: با توجه به تحریم های خصمانه برخی از نادانان داخلی و خارجی، بایستی با هم افزایی و همت مضاعف، تعاملات بین المللی و مناسبات تجاری را افزایش دهیم و توطئه های دشمنان را در جهت منزوی کردن اقتصادی کشور در منطقه، خنثی نماییم.

Share