علیرضا جهانبخش:

مهم نیست چه کسی در جام جهانی گل می‌زند | اگر دربازی اول برنده شویم، شانس موفقیت داریم

جهانبخش گفت: گلزنی در جام جهانی؟ واقعاً هیجان‌انگیز است ولی ما در تیم ملی فقط به موفقیت ایران فکر می‌کنیم. اصلاً مهم نیست واقعاً چه کسی گل می‌زند. همه با هم گل می‌زنیم و در مقابل همه با هم گل می‌خوریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از خبرورزشی، علیرضا جهانبخش با فصل بی‌نظیری که در هلند سپری کرد، محبوبیت خود را کیلومترها این‌طرف‌تر یعنی در ایران افزایش داد.

او حالا یک وزنه در تیم ملی به حساب می‌آید. انگار علیرضا آن گام بلند را برای پخته‌تر شدن برداشته. حرکات او در تیم ملی بوی گل می‌دهد و وقتی پا به توپ می‌شود، بیش از هر زمان دیگری تشویق می‌شود. علیرضا هم به خوبی احساس کرده محبوبیتش افزایش پیدا کرده و با لبخند در این‌باره می‌گوید: «خب مسئولیتم بیشتر از قبل شده است.» او در گفتگویی درباره آخرین شرایط تیم ملی توضیحاتی می‌دهد.

* علیرضا برای‌مان خیلی شفاف بگو شرایط تیم ملی خوب است یا بد؟ بعد از بازی ترکیه بعضی‌ها دلواپس شدند که با این شرایط در جام جهانی‌ به جایی نمی‌رسیم. انتقادهایی هم می‌شود، چقدر این انتقادها را قبول داری؟

اتفاقاً به نظرم شرایط تیم ملی صد در‌صد مثبت است و رو به جلو حرکت می‌کنیم. تا الان اردوی خوبی در ترکیه داشته‌ایم. فکر می‌کنم باید یک چیز را درباره بازی ترکیه مدنظر قرار دهیم؛ اینکه ما سه، چهار روز پیش از بازی، پرفشارترین تمرینات خود را داشتیم. یعنی از فشار بالای تمرینات وارد زمین مسابقات شدیم. طبیعتاً نمی‌توانیم در شرایط صد در‌صد ایده‌آل باشیم.

* شاید به خاطر همین در ۱۵ دقیقه اول مسابقه تیم کپ کرده بود. یعنی ایرانی که در این دقایق می‌دیدیم، از آن ایران ایده‌آل فرسنگ‌ها فاصله داشت.

ما قبل از بازی می‌دانستیم کار سختی داریم. فراموش نکنید تیم ملی ترکیه تیم باکیفیت و خوبی است. ما در این مسابقه نقاط ضعف و قوتی داشتیم. اصلاً بازی دوستانه برای چیست؟ ما بازی دوستانه می‌کنیم برای اینکه نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کنیم. از روزی که بازی با ترکیه را انجام دادیم، کار روی نقاط ضعف خود را آغاز کرده‌ایم. یعنی داریم بیشتر کار می‌کنیم تا شرایط بهتر و مثبت‌تر شود. دیدگاه ما مثبت است. روی نقاط قوت خود هم بیشتر کار می‌کنیم تا قوی‌تر شویم. شما نباید یک نکته مهم را درباره بازی ترکیه فراموش کنید. فکر نمی‌کنم به این نکته توجه شده باشد.

* چه چیزی؟

رنج سنی بازیکنان. رنج سنی ایران در این مسابقه بین ۲۴ تا ۲۵ سال بود. این یک اتفاق خوب برای تیم ملی بود که به آن توجه زیادی نشد. من فکر نمی‌کنم در سال‌های اخیر چنین اتفاقی در تیم ملی افتاده باشد. تیم جوانی داریم و در کنارش بی‌تجربه هم نیستیم ولی بچه‌ها نیاز به بازی بیشتر دارند تا به هماهنگی بیشتری هم برسیم. فکر می‌کنید ترکیبی که مقابل ترکیه بازی کرد، چند ماه کنار هم بازی نکرده بودند؟ من به شما می‌گویم، ۵ تا ۶ ماه. این مدت زمان کمی نیست. قبول کنید برای هماهنگی ما نیاز داریم بیشتر کنار هم باشیم. آن اتفاقات ۱۵ دقیقه اول بازی ترکیه هم طبیعی بود ولی ما رفته‌رفته بهتر شدیم. فکر می‌کنم نسبت به شرایطی که داشتیم، جلوی ترکیه بد عمل نکردیم.

* علیرضا احساس می‌کنی در تیم ملی محبوب‌تر شده‌ای؟

خدا را شکر می‌کنم. بله، چیزی را که می‌گویید احساس کردم. تلاشم این است که هر بازی واقعاً نسبت به بازی قبل بهتر باشم. من هم به هر حال در مجموعه تیمی بازی می‌کنم که هنوز به هماهنگی صد در‌صد نرسیده است. برای من هم مثل دیگر بازیکنان سخت بود. ان‌شا‌ءالله هماهنگ‌تر خواهیم شد و اگر این اتفاق بیفتد، ما خیلی بهتر از بازی‌هایی که تا الان داشتیم، عمل می‌کنیم.

* مثلاً در بازی ترکیه خیلی تشویق شدی. با هر توپی که می‎‌گرفتی، این اتفاق می‌افتاد.

صد درصد این را حس کردم. واقعاً این تشویق‌ها خیلی مثبت بود و می‌تواند به من قوت قلب دهد. می‌دانم پشت این تشویق‌ها چیست؟ انتظارات بالای مردم. آنها من را تشویق می‌کنند چون انتظار بالایی در زمین مسابقه از من دارند. پس من باید هر بازی تلاش خودم را بیشتر کنم. باید پیشرفت کنم و هر بار که به زمین می‌روم، عملکرد بهتری داشته باشم. در نتیجه باید در تمرینات خیلی تلاش کنم.

* علیرضا تو رئالی هستی. به خاطر قهرمانی در اروپا تبریک… 

قهرمانی در اروپا که دیگر برای ما عادی شده.

* راموس هم بدجور صلاح را زد. با اشکان که حرف زدیم چیز جالبی گفت. نکند راموس بازیکنان ما را هم بزند.

نه ان‌شا‌ءالله که این اتفاق نمی‌افتد.

* مصدومیت صلاح چقدر ناراحتت کرد؟

خیلی زیاد. واقعاً مصدومیت او غم‌انگیز بود. اگر الان جام جهانی‌ را از دست دهد، خیلی خیلی اتفاق بد و تلخی است. او فصل خیلی خوبی در لیورپول داشت و امیدوارم که به جام جهانی‌ برسد و بتواند بازی کند چون با حضور بازیکنانی مثل او جام جهانی‌ هم باکیفیت‌تر و زیباتر می‌شود.

* علیرضا فکر می‌کنی در فرصت باقی‌مانده بتوانیم آماده بازی‌های بزرگ‌مان شویم. خلاصه که اسپانیا و پرتغال منتظرمان هستند.

خب قرار است ما در بالاترین سطح بازی کنیم. متأسفانه بازی با یونان هم لغو شد، در حالی که می‌توانست محک خیلی خوبی برای تیم ملی باشد. امیدوارم تا شروع جام جهانی‌ بیشتر از دو بازی داشته باشیم چون نیاز داریم. من فکر می‌کنم اگر این شرایط مهیا شود، بتوانیم تا جام جهانی‌ به هماهنگی کامل برسیم. ما هم می‌دانیم قرار است در چه سطحی بازی کنیم. همه انگیزه داریم و از نظر روحی آماده مسابقات هستیم. قطعاً بازی‌ها سخت خواهد بود ولی اگر بتوانیم در بازی اول برنده شویم، صد در‌صد شانس موفقیت خواهیم داشت.

* علیرضا تو آقای گل لیگ هلند شدی. گلزنی در جام جهانی‌ چقدر می‌تواند برایت هیجان‌انگیز باشد؟

گلزنی در جام جهانی؟ واقعاً هیجان‌انگیز است ولی ما در تیم ملی فقط به موفقیت ایران فکر می‌کنیم. اصلاً مهم نیست واقعاً چه کسی گل می‌زند. همه با هم گل می‌زنیم و در مقابل همه با هم گل می‌خوریم.

* و سؤال آخر درباره آینده توست. کارلو آنچلوتی هم که به ناپولی رفته است. قرار است شاگرد او شوی؟

من در اردوی تیم ملی هستم و اینجا ما فقط به موفقیت ایران فکر می‌کنیم. قرار نیست ذهن‌مان را درگیر مسائل دیگر کنیم. مسئولیت سنگینی روی دوش ماست. ان‌شا‌ءا… بعد از جام جهانی‌ زمان کافی برای فکر کردن در اینباره خواهم داشت.

Share