جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان:

مهمترین موضوع در کشور و استان گیلان، ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری است

فرزام صفت با اشاره به اینکه مهمتر از موضوع ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری در کشور و استان وجود ندارد افزود: تاکنون ۸۵ طرح در حوزه اشتغال روستایی و ۴۵ طرح در حوزه اشتغال فراگیر به بانک های عامل استان معرفی شده است که باید در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ متقاضیان داده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آرش فرزام صفت در جلسه کارگروه اشتغال و بررسی روند اجرایی طرح احداث اقامتگاه های بوم‌گردی شهرستان رودبار با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر و نیز تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری نقش موثری در افزایش سطح اشتغال دارد افزود: باتوجه به ظرفیت‌‌های طبیعی موجود در گیلان، طرح بوم‌گردی می تواند تاثیر بسزایی در روند توسعه و اشتغالزایی استان داشته باشد.

وی شهرستان رودبار را در موضوع بوم‌گردی پیشرو دانست و اظهار داشت: روستاهای نمونه بوم‌گردی در این شهرستان که در ایجاد اشتغال موفق عمل کردند می توانند برای شهرستان های دیگر به عنوان الگو باشند.

جانشین معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به طرح های معرفی شده شهرستان رودبار راضی کننده نیست گفت: سهم شهرستان رودبار از محل اعتبارات تسهیلات روستایی و عشایری ۱۲ میلیارد تومان و اشتغال فراگیر ۲۲ میلیارد تومان است که طرح های معرفی شده زیبنده این شهرستان نیست.

وی به اختصاص ۵۰ درصد اعتبارات تسهیلات اشتغالزایی روستایی به حوزه بوم‌گردی اشاره کرد و گفت: سهمیه شهرستان رودبار در حوزه بوم‌گردی ۳۰۰ واحد است که تاکنون ۱۹ واحد مصوب شده و در حدود ۸۰ پروژه در حال بررسی شهرستانی است.

فرزام صفت ابراز امیدواری کرد تا با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های گردشگری به ۵ هزار واحد پیش بینی شده در بخش بوم گردی برسیم.

وی به وجود ظرفیت های صنعتی، گردشگری، کشاورزی و تولیدهای شهرستان رودبار اشاره و خاطرنشان کرد: انتظار ما از دستگاه های اجرایی و مدیران عامل بانک های استانی و شهرستانی این است که به صورت دلسوزانه و با اهتمام بیشتر در پرداخت تسهیلات نقش آفرینی کنند.

فرزام صفت با اشاره به اینکه مهمتر از موضوع ایجاد اشتغال و رفع معضل بیکاری در کشور و استان وجود ندارد افزود: تاکنون ۸۵ طرح در حوزه اشتغال روستایی و ۴۵ طرح در حوزه اشتغال فراگیر به بانک های عامل استان معرفی شده است که باید در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ متقاضیان داده شود.

وی تصریح کرد: به منظور تسریع در پرداخت تسهیلات مدیران بانک های عامل استان به صورت روزانه روند پرداخت را پیگیری و گزارش ارائه کنند.

در این نشست مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان با اشاره به ارسال ۴۸ طرح به کمیته فنی پرداخت تسهیلات روستایی گفت: از این تعداد به دلیل تکمیل نبودن طرح ها تنها ۵ طرح در کمیته فنی به تصویب رسید و باقیمانده طرح ها برای اصلاح به شهرستان ارجاع داده شد.

سید مازیار سیدنژاد افزود: انتظار داریم دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی در مسیر معرفی طرح ها هماهنگی بیشتری داشته باشند تا در روند پرداخت تسهیلات تسریع شود.

در ادامه این نشست فرماندار شهرستان رودبار موضوع اشتغال را یکی از دغدغه های اصلی نظام و دولت عنوان کرد و گفت: در روند پرداخت تسهیلات در شهرستان رودبار با مشکلات جدی مواجه هستیم که همراهی بیشتر بانک های عامل و مدیران استانی را انتظار داریم.

اسماعیل میرغضنفری به تجمیع برخی از روستاهای شهرستان رودبار پس از زلزله سال ۶۹ اشاره کرد و افزود: طرح‌های هادی روستاهای شهرستان نیازمند بازنگری است که بنیاد مسکن در این خصوص با جدیت اقدام کند.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغالزایی از قشر آسیب پذیر جامعه هستند باید در روند پرداخت تسهیلات تسریع شود.

در این جلسه هریک از مدیران استانی و شهرستانی به ارائه گزارش از روند بررسی و معرفی طرح ها برای پرداخت تسهیلات پرداختند.

در پایان این جلسه همچنین تسهیلات مصوب صندوق کارآفرینی امید شهرستان رودبار به ۵ طرح بوم‌گردی و اشتغالزایی خانگی اعطا شد.

Share