نویسنده گیلانی فیلم پرحاشیه «فراری»:

من خودم زاده رشت هستم، چطور می‌توانم مردمان سرزمینم را بد جلوه دهم؟

پرتوی گفت: من خودم زاده رشت هستم؛ چطور می توانم مردمان سرزمینم را آن طور که معترضان می گویند، بد جلوه دهم؟ آن فیلم بیانگر یک آسیب اجتماعی است که خاص یک سرزمین یا یک قوم نیست بلکه متاسفانه یکی از مشکلات جامعه ماست که می بایست به درمانش توجه کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، اکران فیلم فراری طی روزهای اخیر در استان گیلان بدلیل گیلانی بودن نقش منفی فیلم، معترضانی در بر داشت که با انگاشت بد اخلاقی فرهنگی و توهین به زنان و مردان این سرزمین آنان را به تجمع واداشت.

بیهوده و گزاف نیست که بگوییم گیلان به سخنوران و نیکنامان فرهنگی چون دکتر محمد معین، اکبر رادی، پروفسور سمیعی، امیر هوشنگ ابتهاج (ه.ا.سایه)، گلچین گیلانی، فریدون پوررضا، پروفسور فضل الله رضا، پروفسور فرحناک اسدی، پروفسور حسن اکبرزاده، سیروس شمیسا، ابراهیم پورداود، مجید مجیدی، کیومرث صابری و … بالنده است که هریک قله ای در فرهنگ این سرزمین و موجب نازش هر ایرانی هستند.

غنای فرهنگی گیلان همواره زبانزد بوده بطوریکه تکرار پر بسامد شعر، موسیقی، تئاتر و اکران در فراز و فرود تاریخ فرهنگی این سرزمین مدام بوده و هیچگاه با اخلال در اکران یا اجرا مواجه نشده است.

معترضان را به تماشای فیلم فراری از سر تفکر دعوت می کنم

کامبوزیا پرتوی فیلمنامه نویس و کارگردان ایرانی زاده رشت است و خود نویسنده فیلم «فراری» است.

او می گوید: تصور اعتراض برای فیلمی همچون فراری که مبین آسیب های اجتماعی و برخی ارزش های از دست رفته جامعه است، از مردمان سرزمینم دشوار بود.

وی اظهار کرد: تصور می کنم معترضان به خوبی این فیلم را ندیده و به پیام فیلم توجه نکرده اند.

وی بیان داشت: من خودم زاده رشت هستم؛ چطور می توانم مردمان سرزمینم را آن طور که معترضان می گویند، بد جلوه دهم؟ آن فیلم بیانگر یک آسیب اجتماعی است که خاص یک سرزمین یا یک قوم نیست بلکه متاسفانه یکی از مشکلات جامعه ماست که می بایست به درمانش توجه کرد اما گویا این فیلم بدرستی مورد تفکر واقع نشده است.

پرتوی گیلان را یکی از استان های بارز در حوزه گردشگری و دارای نگاهی فراخ در حوزه فرهنگ، هنر و تاریخ دانست و ادامه داد: همه معترضان به فیلم فراری را این بار از سر تفکر و نگاه وسیع همیشگی به دیدن فیلم دعوت می کنم.

Share