امام‌ جمعه تالش:

مسئولان نباید با عدم رسیدگی به خواسته‌های به‌حق مردم زمینه اعتراض را فراهم کنند

امام‌جمعه تالش گفت: مردم ایران ۴۰ سال است که به خاطر امام خوبی‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در مقابل تمام فشارها و تحریم‌ها ایستادگی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، مردم شهر تالش عصر امروز با راه‌اندازی دسته عزاداری در خیابان‌ها و اجتماع در مسجد جامع این شهر، سالروز ارتحال امام خمینی ره را برگزار کردند.

امام‌جمعه تالش در این مراسم با بیان فضائل امام خمینی (ره) اظهار کرد: امام خمینی محور وحدت ملت ایران و سایر ملت‌های آزاده و مسلمان جهان است که اندیشه‌ها و آموزه‌های ایشان با ترد دشمنان و افراد معاند، بر اتحاد همه‌جانبه در برابر دشمنان دین خدا و قرآن مبین استوار است.

وی با اشاره به تفکر ناب معمار بزرگ انقلاب اسلامی، قداست در هدف را عامل پیروزی و رمز بقای انقلاب اسلامی معرفی کرد و افزود: امام بدون در نظر گرفتن منافع شخصی و خالصانه درراه انقلاب قدم گذاشت و باصلابت و قدرت به حرکت ادامه داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدامین نقدی با بیان شکل‌گیری آغاز انقلاب اسلامی در مساجد تصریح کرد: انقلاب ملت ایران نشان داد که مردم می‌توانند در سایه ایمان راسخ و وحدت کلمه حول محور مکان مقدسی به نام مسجد، حرکت خدایی را ایجاد کنند و موجب سربلندی ایران اسلامی در مقابل استکبار جهانی باشند.

وی قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ را نقطه عطف حرکت ملت ایران در شکل‌گیری مهم‌ترین انقلاب تاریخ ایران بیان کرد و گفت: خواسته شهیدان قیام خونین ۱۵ خرداد و انقلاب اسلامی، تبلور خواسته‌های ملت ایران بود و ما وظیفه‌داریم از دستاوردهای این حرکت خدایی و مردمی با جدیت پاسداری شود.

امام‌جمعه تالش با اشاره بر جایگاه مردم در اندیشه امام (ره) خطاب به مسئولان خاطرنشان کرد: مردم ایران ۴۰ سال است که به خاطر امام خوبی‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی در مقابل تمام فشارها و تحریم‌ها ایستادگی کرده‌اند و افراد متصدی نباید با کوتاهی و عدم رسیدگی به خواسته‌های به‌حق یک صنف، زمینه اعتراض آنها را فراهم کنند.

نقدی با برشمردن برخی از خواسته‌های مردم و حقوق آن‌ها برای حل مشکلات بیان کرد: کارشناسان و برنامه ریزان باید مشکلات مردم را به‌درستی شناسایی کنند تا راهکار مناسب برای رفع آن‌ها را ارائه کنند و معضلات و موانع زندگی مردم برطرف کنند.

Share