در مراسم کلنگ‌زنی دو پروژه آب و فاضلاب شهری در آستارا مطرح شد:

مردم نسبت به کمبود آب از ونه‌بین تا قره‌سو گلایه‌مندند | مشکلات آستارا باید به صورت پلکانی برطرف شوند

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی استفاده از آب و دفع فاضلاب را حق مردم دانست و گفت: مردم برخی مناطق شهرستان آستارا نسبت به مشکل کمبود آب گلایه‌مند هستند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ولی داداشی ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی دو پروژه آب و فاضلاب شهری این شهرستان استفاده از آب و دفع فاضلاب را حق اولیه مردم دانست و اظهار کرد: مردم شهرستان آستارا نسبت به مشکل کمبود آب از ونه‌بین تا قره‌سو گلایه‌مند هستند.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان آستارا قبل از انتخابات مجلس دهم نسبت به جاری شدن فاضلاب منازل به خیابان‌های این شهرستان اعتراض داشتند گفت: پنج شهر از استان گیلان در سال ۸۸ جهت اخذ وام و ایجاد پروژه فاضلاب به سازمان برنامه و بودجه معرفی شده بودند که آستارا در بین این پنج شهر نبود.

حدود ۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ برای ایجاد پروژه فاضلاب در آستارا تخصیص یافت

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه اکنون این شهرستان در فاز نخست در ردیف شهرهای پرتنش قرار گرفته است تصریح کرد: از همین ردیف حدود ۲۰ میلیارد تومان در سال ۹۶ برای ایجاد پروژه فاضلاب در شهرستان آستارا تخصیص پیدا کرده است.

داداشی کل اعتبار تخصیص‌یافته در مدت زمان ۱۷ سال برای پروژه فاضلاب شهرستان آستارا را پنج میلیارد تومان دانست و گفت: اکنون اعتبار مورد نیاز جهت سامان‌دهی به فاضلاب این شهرستان به ۲۸ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و امیدواریم از ردیف شهرهای پرتنش فاضلابی نیز ۱۰ میلیارد تومان دیگر اختصاص یابد.

جنوب شهر آستارا در مردادماه با مشکل کمبود آب مواجه می‌شود

وی با اشاره به اینکه جنوب شهر آستارا به دلیل بالا رفتن پیک مصرف آب و حضور گردشگر در مردادماه با مشکل کمبود آب مواجه می‌شود افزود: در بودجه سال ۹۷ جهت توسعه شبکه آب شرب شهرستان آستارا از طریق دولت و کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی حدود چهار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است.

عضوکمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد: موافقت‌های شفاهی جهت احداث سد تأمین آب شرب شهر و بخش لوندویل این شهرستان روی رودخانه چلوند گرفته شده و احداث این سد روی رودخانه چلوند پس از تخصیص اعتبار مورد نیاز و انجام مطالعات فنی پس از ۶ سال آماده بهره‌برداری می‌شود.

مشکلات آستارا باید به صورت پلکانی برطرف شوند

فرماندار شهرستان آستارا نیز در مراسم کلنگ‌زنی دو پروژه آب و فاضلاب شهری این شهرستان در تقاطع سه‌راه شالی‌زار اظهار با اشاره به انجام اتفاقات خوب در شهرستان آستارا اظهار کرد: امیدواریم احداث سد لاستیکی روی رودخانه ملاهادی خانه‌های آسیاب تا پایان سال جاری آماده بهره‌برداری قرار گیرد.

یونس رنجکش با بیان اینکه با توجه به وضعیت اعتباری، مشکلات شهرستان آستارا باید به صورت پلکانی برطرف شوند تصریح کرد: عمده مشکل توسعه زیرساخت‌های این شهرستان به چالش زمان و طولانی شدن فرصت زمانی در بحث اجرای پروژه‌ها برمی‌گردد.

وی مدت‌زمان بهره‌برداری از دو پروژه رینگ آب‌رسانی به شهر آستارا و شبکه ثقلی جمع‌آوری فاضلاب محله عباس‌آباد را ظرف ۱۲ ماه آینده دانست و گفت: امیدواریم شرکت آب و فاضلاب شهری استان گیلان و پیمان‌کاران پروژه‌ها به وعده داده‌شده در پیشبرد روند اجرایی و بهره‌برداری از این دو پروژه عمل کنند.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا در غرب استان گیلان قرار دارد و ۹ هزار و ۲۳۰ مشترک آن، تحت پوشش شبکه آب روستایی هستند.

Share