رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد:

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید بهشتی و ۴ شهید گیلانی حادثه هفتم تیر در رشت

حجت الاسلام اشجری با اشاره به برگزاری مراسم استانی بزرگداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و چهار شهید گیلانی انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی گفت: این مراسم راس ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ششم تیرماه سال‌جاری با سخنرانی آیت‌الله فلاحتی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، نشست ستاد بزرگداشت یاد و خاطرۀ شهدای هفتم تیر استان گیلان، روز سه‌شنبه ۲۲ خردادماه در سالن اجتماعات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گیلان برگزار شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان در این نشست با تقدیر از حضور پرشور مردم انقلابی استان در مراسم سالگرد ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین ۱۵ خرداد و همچنین راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: برگزاری باشکوه مناسبت‌های انقلاب اسلامی و زمینه‌سازی حضور پررنگ مردم در مراسم، مستلزم عزم جدی و اهتمام ویژه همگان است.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی اشجری با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت شهدای هفتم تیر در استان، تصریح کرد: بیش از ۸۰ پیشنهاد برای بزرگداشت و تبیین شخصیت شهید آیت‌الله دکتر بهشتی و ۷۲ کبوتر خونین‌بال انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیر سال ۱۳۶۰ به تصویب رسیده است که اعضای ستاد زمینه‌ساز اجرای آنها خواهند بود.

وی شهید بهشتی را از شهدای برجسته انقلاب اسلامی و نماد مظلومیت خواند و افزود: ایشان در عمر پربار خود همواره از سوی منافقان کوردل مورد آماج تهمت‌ها و توهین‌ها بود و با نائل‌آمدن به درجه رفیع شهادت، مزد خدمت صادقانه خود را از پروردگار متعال گرفت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از شهید بهشتی به عنوان یکی از بزرگترین احیاگران اندیشه اسلامی متاثر از تفکر انقلابی بنیانگذار جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود: این شهید بزرگوار به نحو شایسته توانست از انقلاب اسلامی در برابر اندیشه‌های فاسد و براندازانۀ منافقان پاسداری کند و با زبان علم به بسیاری از شبهات سال‌های اول پیروزی انقلاب اسلامی پاسخ دهد.

حجت الاسلام اشجری با بیان اینکه شهید بهشتی منادی وحدت اسلامی در زمانه خود بود، تصریح کرد: ایشان همواره بر پرهیز از تفرقه و تاکید بر اشتراکات مسلمانان اصرار داشت و با احیای فرهنگ گفتگو در جهت ارتقای همگرایی جهان اسلام کوشید.

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در جهت تبیین ابعاد شخصیتی شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای هفتم تیر، گفت: جاذبه‌ها و جذابیت وافر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، فرصت مغتنمی را برای بهره برداری دستگاه‌های فرهنگی در راستای انتشار آرمان انقلاب اسلامی فراهم آورده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با ذکر چند نمونه از جنایات آمریکا علیه مردم مسلمان ایران، اظهار کرد: با پیشنهاد رهبر معظم انقلاب اسلامی، ششم الی دوازدهم تیرماه به‌عنوان هفتۀ بازخوانی و افشای حقوق‌بشر آمریکایی نامگذاری شده است.

حجت الاسلام اشجری با اشاره به سوء قصد نافرجام گروهک تروریستی فرقان به آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای در ششم تیرماه سال ۶۰ و بمباران شیمیایی منطقۀ سردشت توسط هواپیماهای رژیم بعثی عراق در ۸ تیر سال ۶۶ و به شهادت رساندن ۱۱۰ نفر و مجروحیت بیش از ۵ هزار نفر، اظهار کرد: شلیک موشک به هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران و به شهادت رساندن ۲۹۰ نفر از جمله ۶۶ کودک و ۵۳ زن نشانگر اوج کینه و دشمنی آمریکا با مردم انقلابی ایران و نهایت قساوت دولت‌مردان استکباری جهان است.

وی با معرفی چهار شهید گیلانی حادثۀ خونین هفتم تیر، گفت: تقدیم چهار شهید در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، سندی پرافتخار از نقش گیلانیان در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به انتشار دو کتاب زندگینامه شهدای گیلانی حادثۀ تروریستی هفتم تیر در دو سال گذشته تصریح کرد: هفتۀ بازخوانی و افشای حقوق‌بشر آمریکایی فرصت مغتنمی است تا شخصیت والای شهید بهشتی و چهار شهید گیلانی آن حادثه برای مردم گیلان به ویژه جوانان تبیین گردد.

حجت الاسلام و المسلمین اشجری، ایران را قربانی بزرگ تروریسم دانست و افزود: از فرصت هفتۀ بازخوانی و افشای حقوق‌بشر آمریکایی برای تبیین چهرۀ کریه سران استکباری جهان و منافقان خائن بهره‌برداری شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم استانی بزرگداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و چهار شهید گیلانی انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی گفت: این مراسم راس ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ششم تیرماه سال‌جاری با سخنرانی آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در سالن اجتماعات بانک صادرات برگزار خواهد شد.

Share