رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور از رونق نوغانداری خبرداد

قیمت مناسب پیله کرم ابریشم در گیلان و ایجاد انگیزه مضاعف بین نوغانداران

داداش پور یادآور شد: به سبب وجود کشش قیمت مناسب در گیلان تمام پیله تر ابریشم کشور توسط بخش خصوصی خریداری شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا علی اصغر دادش پور در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در لنگرود گفت: خوشبختانه فرآیند تولید پرورش کرم ابریشم در سال جاری خوب است و با همت نوغانداران پرورش کرم ابریشم در استان گیلان بالغ بر ۲۰۰ تن پیله تر ابریشم وارد بازار شده است.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور یادآور شد: به سبب وجود کشش قیمت مناسب در گیلان تمام پیله تر ابریشم کشور توسط بخش خصوصی خریداری شده است.

داداش پور با بیان اینکه داد و ستد پیله تر ابریشم بخش غیر دولتی بالاتر از قیمت تصنینی بصورت نقدی در پایگاهای خرید فروش در جریان است، گفت: بطور متوسط قیمت توافقی پیله تر ابریشم بین ۳۴ الی ۳۵ هزار تومان در کشور است. در کیلان با توجه به استقبال و حضور تجار در فروش پیله تر دغدغه ای وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تولید کیفی و کمی پیله تر امسال نسبت به سالهای گذشته بی سابقه بوده است، گفت: قیمت تضمینی پیله بین ۱۴ تا ۱۸ هزار تومان است که به سبب کشش بازار و قیمت پیله توافقی بالاتر از قیمت تضمینی یعنی بین ۳۴ تا ۳۵ هزارتومان بفروش می رسد و انتظار میرود امسال بالغ بر۴۰۰ تن پیله تر ابریشم تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

رئیس مرکز توسعه نوغانداری کشور افزود: با توجه به افزایش قیمت پیله پیش بینی می‌شود حداقل ۵۰ درصد در کسب در آمد نوغانداران کشور افزایش یابد.

داداش پور در پایان اظهار کرد: امسال ۱۱ هزار جعبه تخم نوغان بین نوغانداران کشور توزیع شده است و شاهد انگیزه مضاعف بین نوغانداران هستیم.

Share