در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان رشت مطرح شد:

فرایند بوم‌گردی در شهرستان رشت سرعت پایینی دارد

آرش فرزام صفت با بیان اینکه شهرستان رشت نسبت به سایر مراکز استان‌ها عقب مانده است گفت: این عقب ماندگی مربوط به این دولت و دولت قبل نیست بلکه از دیرباز رشت نتوانست حق خود را بدست آورد و الان دارای عقب ماندگی است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار شهرستان رشت در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان با بیان اینکه جلسات کارگروه با هدف ارتقاء اشتغال در شهرستان و استان در سه بخش روستایی، فراگیر و بوم‌گردی برگزار می‌شود.

سیدمحمد احمدی با بیان اینکه بحث اشتغال از موارد مهم و مصوب شده در شورای ادارای استان است گفت: توسعه کشاورزی، اشتغال و تجارت سه برنامه مهم تبیین شده استان در شورای اداری است که توسط استاندار مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

موضوع اشتغال از دغدغه‌های مهم نظام و دولت مردان است

وی با بیان اینکه موضوع اشتغال از دغدغه‌های مهم نظام و دولت مردان است افزود: این امر برای همه مدیران و مسئولان در اولویت قرار دارد.

احمدی در مورد تعداد ثبت نام کنندگان صندوق کارا گفت: سهم شهرستان از تسهیلات استان گیلان در بخش اشتغال فراگیر، ۲۲۲ میلیارد تومان و برای اشتغال روستایی ۹۳ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین اطلاعات مربوط به کمیته فنی، ۱۵۱ طرح با مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان در دستگاه های اجرایی و در کمیته فنی شهرستان رشت تصویب شده افزود : از این تعداد ۱۱۴ طرح مربوط به اشتغال روستایی و ۳۷ طرح نیز اشتغال فراگیر را شامل می شود.

فرایند مربوط به بوم‌گردی در شهرستان رشت سرعت پایینی دارد

وی با بیان اینکه از مجموع طرح ها، ۵۵ طرح توسط کمیته فنی استان گیلان برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک های عامل معرفی شده است گفت: طرح های بوم‌گردی از طرح های با ارزش است و فرآیند مربوط به بوم‌گردی در شهرستان، سرعت پایینی دارد و بایستی در این بخش اهتمام بیشتری شود.

عقب‌ ماندگی رشت نسبت به سایر مراکز استان‌ها

در ادامه جلسه مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری گیلان با بیان اینکه تاکید استاندار در مورد پیگیری اشتغال به صورت شهرستان به شهرستان انجام شود گفت: شهرستان‌ها دارای مشکلاتی هستند که باید به صورت خاص آنها را برطرف کرد و شهرستان رشت به علت مرکزیت و داشتن جغرافیایی که دارد بسیار حائز اهمیت است.

آرش فرزام صفت با بیان اینکه شهرستان رشت نسبت به سایر مراکز استان‌ها عقب مانده است گفت: این عقب ماندگی مربوط به این دولت و دولت قبل نیست بلکه از دیرباز رشت نتوانست حق خود را بدست آورد و الان دارای عقب ماندگی است.

۳۰ درصد از تسهیلات روستایی به شهرستان رشت اختصاص یافت | ریزش ۷۰ درصدی طرح‌ها در کمیته استانی

وی ادامه داد: بیش از ۳۰ درصد از تسهیلات روستایی به شهرستان رشت به علت داشتن بخش‌های متعدد اختصاص یافت.

وی در مورد ریزش طرح‌ها در کمیته استانی گفت: در این کمیته ریزش طرح ها از ۷۰ درصد به بالا است یعنی اینکه از ۱۰۰ طرحی که شهرستان‌ها تصویب میکند ۷۰ طرح در استان رد می‌شود.

وی علت رد شدن طرح‌ها را عدم بررسی دقیق طرح ها در شهرستان‌ها عنوان کرد و گفت: این ریزش در مورد طرح های مصوب شده شهرستان رشت بسیار کمتر است.

فرزام صفت با بیان اینکه ۶۲ طرح شهرستان رشت به بانک معرفی شده است افزود: این تعداد طرح نسبت به شهرستان های دیگر بسیار بهتر است اما نسبت به سهم شهرستان بسیار کم است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری گیلان با بیان اینکه تعداد زیادی از طرح های ثبت نام شده در سامانه کارا، از دستگاه های اجرایی ارجاع داده نشده افزود: این مهم قابل پذیرش نیست و مسئولان دستگاه ها بایستی چرایی آن را گزارش دهند.

وی درباره عدم استقبال برای دریافت تسهیلات در بخش اشتغال فراگیر در شهرستان رشت و سایر شهرستان های استان و اطلاع نداشتن متقاضیان از نوع تسهیلات اشتغال فراگیر گفت: اطلاع رسانی های لازم برای آگاهی هرچه بیشتر متقاضیان از این نوع تسهیلات ضرورت دارد.

Share