ام البنین فتوحی

عملکرد یکساله شورای شهر رشت؛ آرامش یا سکون

در آستانه دومین سال انتخاب مجموعه فعلی شورای شهر، لزوم پاسخگویی و ارائه عملکرد یکساله این مجموعه به عموم مردم بیش از هر زمان دیگری احساس می شود

مردم رشت سال گذشته ۱۱ نفر vh از میان ۲۸۵ کاندیدای شورای شهر به عنوان وکیل خود انتخاب کردند که در میان آنان نام های آشنایی بودند که نوید انتخاب درست و از روی تجربه را می داد و نشان از امیدی بود که مردم به ساختن شهری توسعه یافته داشتند.
مردم به پای صندوق رای رفتند تا بار دیگر باور پذیری خود را به راست گویی کاندیداها در اعلام وعده و وعیدها امتحان کنند و از نامزدهایشان که بشارت دهنده حرکت روی به جلو در مدیریت شهری بودند حمایت نمایند.
حال از آن انتخاب یکسال گذشته است و ۱۱ نفر عضو شورای شهر رشت اکنون دیگر هیچکدامشان از وعده هایی که داده بودند سخن نمیگویند، حتی قولشان در انتخاب شهردار رشت هم عملی نشد و شهرداری را انتخاب کردند که حتی شهر رشت را به درستی نمی‌شناسد و تنها کار مثبتش پرداخت حقوق به موقع کارکنان شهرداری است که البته به گفته خودش این ابتکار شهردار نیست بلکه وظیفه هر شهرداری است که پرداخت ها را انجام دهد! از اقدامات دیگر شورا که خلاف وعده هایشان بود نشانه گیری مستقیم به سمت رسانه های کشوری، استانی و محلی بود و آنچه که دم از اتاق شیشه ای می‌زدند به گمان اتاقی به پنجره های دوجداره شیشه ایست که نه صدای کسی را بشنوند و نه صدایشان را بشنوند.
یکسال از آن انتخاب گذشت؛ شورای شهری که می گفت آمده ایم برای توسعه شهر و شفاف سازی در امور ، اکنون تنها به لایو گذاشتن از صحن علنی شورا اکتفا کرده است و نطقهای اعضا هم به کلمه‌ی ” باید بشود ” ختم می گردد هنوز در شورای شهر رشت هیچ طرح یا لایحه بزرگی ” به شده است ” نرسیده و حالا اتفاق اخیر ساختمان شهرداری نشان از کم کاری با ندانم کاری شورا و شهرداری است که نتوانستند مراسم روتینی را که هر سال برگزار می شد مدیریت کنند و این زنگ خطر و نگرانی برای شهروندان را به همراه خواهد داشت که در سه ماه تعطیلات تابستانی چطور مدیریت فرهنگی و اقتصادی در شهر رشت انجام خواهد گرفت ؟!
از افتخارات شورای پنجم این است که شورای آرامی دارند اما گویی آرامش را با سکون اشتباه گرفته اند. شورایی که می گوید هیچ سیاسی کاری نداریم و جدالی میان ما نیست و اتحاد عامل موفقیت ما اس . بله موفقیت در رکود بزرگترین دستاوردشان شد. برای بعضی از اعضای شورا ورود به مجلس آنقدر اهمیت دارد که انگار پارلمان شهری برایشان امری تفننی است و نمایش های انتخاباتیشان مردم رشت را به این فکر وا می دارد که بر سر رشت و فرزندانش چه آمده که دیگر علقه ای برای توسعه اش در میان وکلایش نیست و فقط نقش سکوی پرواز برای رسیدن به خواسته های شخصیشان شده است.
اینک در آستانه دومین سال انتخاب مجموعه فعلی شورای شهر، لزوم پاسخگویی و ارائه عملکرد یکساله این مجموعه به عموم مردم بیش از هر زمان دیگری احساس می شود چرا که سودای نمایندگی دوباره و سه باره و ده ها باره منتخبین فعلی گذر آن ها را باز هم به دبّاغ خانه انتخابات و جلب را مردم رشت خواهد انداخت!

ام البنین فتوحی

Share