امام جمعه آستارا:

طلب مرگ کردن برای دشمن جهاد است | با برگزاری مسابقات جام رمضان مساجد خالی شده است

حافظ نیا با بیان اینکه باز بودن طرح‌های سالم‌سازی سواحل در طول ماه مبارک رمضان هیچ توجیهی ندارد و در این خصوص بارها به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تذاکرات لازم داده شده است، گفت: اقامه نماز‌ جمعه از شئون ولایت‌فقیه بوده و اگر مسئولی به سخنان خطیب‌جمعه گوش نکند بی توجهی به جایگاه رهبری است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم حافظ‌ نیا در خطبه های نماز جمعه آستارا با بیان اینکه ابتکار نامگذاری آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس، بسیار خلاقانه، بی نظیر و متفکرانه، موجب ظهور قدرت مردمی اسلام شد، اظهار کرد: مردم سراسر کشور و جهان در راهپیمایی روز قدس انزجار خود را از استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشتند.

طلب مرگ کردن برای دشمن خود جهاد است

حافظ نیا با بیان اینکه این ابتکار امام (ره) موجب تقویت اراده و ایمان مردم فلسطین، همه مظلومان جهان، حمایت دیگر ملل برای مبارزه و داشتن امید به رهایی گردید افزود: نگاه بلند و ژرف امام راحل برای این نام گذاری موجب تزلزل و اتخاذ موضع انفعالی جبهه استکبار و استعمار شد.

خطیب جمعه آستارا همچنین فریاد شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و آل سعود را نیز با اهمیت دانست و تاکید کرد: عده ای در تلاش اند که با یک برنامه ریزی دقیق این شعارها را حذف کنند و مرتبا از بی فایده بودن و بی اثر بودن آن سخن می گویند. هرگز، هرگز این گونه نیست، طلب مرگ کردن برای دشمن خود جهاد بوده و ثواب فراوان دارد.

امام جمعه آستارا، فشار جهانی و راهپیمایی‌های مردم مسلمان را برای حمایت از ملت فلسطین موجب عقب راندن رژیم صهیونیستی دانست و گفت: رژیم غاصب صهیونیستی از مقاومت رزمندگان غزه به تکاپو افتاده است و این ایستادگی و ایثار در نهایت منجر به پیروزی جبهه اسلام در مقابل جبهه کفر می‌شود.

باز بودن طرح‌های سالم‌سازی سواحل در ماه رمضان توجیه ندارد

حافظ نیا در ادامه با بیان اینکه باز بودن طرح‌های سالم‌سازی سواحل در طول ماه مبارک رمضان هیچ توجیهی ندارد و در این خصوص بارها به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط تذاکرات لازم داده شده است، گفت: اقامه نماز‌ جمعه از شئون ولایت‌فقیه بوده و اگر مسئولی به سخنان خطیب‌جمعه گوش نکند بی توجهی به جایگاه رهبری است.

وضعیت حجاب آستارا افسار گسیخته است

وی با اشاره به اینکه وضعیت حجاب در شهرستان مرزی و بافرهنگ آستارا افسار گسیخته است و کسی در این خصوص احساس تکلیف نمی‌کند، تصریح کرد: بی‌توجهی به بدحجابی و بی‌حجابی در این شهرستان نشان می‌دهد که دل کسی از مسئولین دستگاه‌های فرهنگی برای دین خدا نمی‌سوزد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان آستارا با تأکید براینکه با رفتن حجاب حیا، عفت و به دنبال آن واجبات دین از جمله نماز و روزه از بین می‌روند، بیان کرد: دین خدا به واسطه ناهنجاری‌های اجتماعی، روزه‌خواری‌های علنی، بی‌حجابی و بدحجابی در عذاب است.

حافظ‌ نیا بابیان اینکه با برگزاری مسابقات جام رمضان مساجد را خالی کرده‌اند، تصریح کرد: چند شب پیش به خاطر برگزاری مسابقات جام رمضان در مجموعه ورزشی وحدت شهرستان آستارا، خیابان‌ها را بسته بودند و تمام انرژی نیروی انتظامی این شهرستان را درگیر جام رمضان و باز کردن خیابان‌ها کرده بودند.

در دفاع از حق‌وحقوق مردم مظلوم جهان، خط قرمزی وجود ندارد

خطیب جمعه آستارا در ادامه رژیم کودک‌کش صهیونیست را نماد کفر و دفاع از مردم مظلوم غزه و فلسطین را یک وظیفه شرعی دانست و بیان کرد: در دفاع از حق‌وحقوق مردم مظلوم جهان، خط قرمزی وجود ندارد و افتخار مردم ایران بر این است که از حقوق پایمال‌شده تمام مسلمانان مظلوم جهان دفاع می‌کنند.

حافظ‌ نیا از مومنان روزه‌دار خواست تا با کمک‌های مالی خودشان به یاری مظلومان بی‌دفاع غزه بشتابند و برای مجهز شدن بیش از پیش رزمندگان غزه به تسلیحات جنگی کمک کنند.

وی تصریح کرد: اهل تسنن و شیعه آستارا امروز شعار استکبارستیزی خود را در راستای حمایت از مردم مظلوم و بی‌گناه سر دادند و ثابت کردند پیرو ولایت فقیه و ارزش‌های متعالی انقلاب اسلامی هستند.

روز قدس تبدیل به روز حیات اسلام شده است

به گزارش دیارمیرزا امام جمعه آستارا، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با دستور تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی و نامگذاری روز قدس در مقابل نفوذ استکبار جهانی ایستادگی کرد و امروز روز قدس تبدیل به روز حیات اسلام شده است.

حافظ نیا تصریح کرد: نور امید و استقلال در روز جهانی قدس در دل همه مظلومان فلسطین و جهان دمیده و خاک سیاه یاس و ناامیدی بر سر استبکار پاشیده شد.

خطیب جمعه آستارا با تأکید براینکه دشمن از ایران هسته‌ای و ایران قدرتمند می‌ترسد، به همین دلیل دست روی محدود کردن توان هسته‌ای ایران گذاشته است، گفت: مردم و مسئولین باید مراقب باشند که در جنگ روانی دشمن که با همکاری برخی از عوامل خودفروخته داخلی و منافقین طراحی کرده‌اند گرفتار نشوند.

حافظ نیا با تاکید بر اینکه همیشه مردم فلسطین و همه کسانیکه دل در گرو آزادی قدس شریف دارند در این راهپیمایی بزرگ شرکت خواهند کرد، خاطر نشان کرد: هیچ راهی بجز مقاومت، تقویت، وحدت و همبستگی بین مسلمانان برای پیروزی وجود ندارد.

وی برپایی نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی را تبریک گفت و از حضور مردم آستارا در نماز جمعه و روز جهانی قدس قدردانی کرد.

به گزارش دیارمیرزا، شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.

Share