در چهل و دومین جلسه شورای شهر رشت مطرح شد:

طرح تفصیلی شهر رشت تحمیلی است | تعلل شهردار رشت برای بهسازی ساختمان ساعت

شکریه با بیان اینکه نامه ای به شهرداری برای بهسازی ساختمان ساعت ارسال شده بود و برای این مهم ۲ میلیارد تومان بودجه توسط شورا در نظر گرفته شد اما تاکنون از سوی شهرداری جوابی داده نشده است، افزود: این ساختمان هویت ماست اما همچنان در حال نشست است.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس شورای شهر رشت در چهل و دومین جلسه شورای شهر رشت، گزارشی از حضور در دفتر وزیر راه و شهرسازی ارائه کرد و گفت: طرح تفصیلی که به شهر رشت ارائه شده است، تحمیلی است و انتظار داریم با کمک معاون وزیر، کارهای مناسبی در این مورد صورت گیرد و مشکلاتی که در این طرح وجود دارد برطرف شود.

علوی در مورد پروژه های باز آفرینی گفت: امید داریم که با کمک وزارت راه و شهرسازی این پروژه که از تاکیدات دولت است، انجام گیرد.

۱۶ فراخوان برای جذب سرمایه گذاری در رشت انجام شد | تعلل شهردار رشت برای بهسازی ساختمان ساعت

در ادامه جلسه جلال الدین محمد شکریه، عضو شورای شهر رشت به عنوان ناطق اول در مورد سرمایه گذاری های که در رشت قرار است صورت گیرد، گفت: تفاهم نامه های متعددی در سرمایه گذاری اتفاق افتاده است که از جمله آن ها می‌توان به فراخوان فیبر نوری که در اسفند ۹۶ انجام شد و فراخوان آکادمی خوراک که متاسفانه تاکنون مراجعه کننده ای نداشت و باید علت جویی شود که چرا تاکنون برای این پروژه کسی حاضر نشده به عنوان سرمایگزار وارد عرصه شوند.

وی با با اشاره به اینکه ۱۶ فراخوان در شهر رشت برای جذب سرمایه گذاری انجام شد است، گفت: ۴۰ نفر در این فراخوان ها اعلام آمادگی کردند و در خرداد ماه این فراخوان ها تعیین تکلیف می‌شوند.

شکریه با بیان اینکه نامه ای به شهرداری برای بهسازی ساختمان ساعت ارسال شده بود و برای این مهم ۲ میلیارد تومان بودجه توسط شورا در نظر گرفته شد اما تاکنون از سوی شهرداری جوابی داده نشده است، افزود: این ساختمان هویت ماست اما همچنان در حال نشست است.

آگاهی از عملکرد شهرداری خواسته و حق مردم است

رضا رسولی، رییس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با بیان اینکه بسیاری از فعالیت های شورای شهر و شهرداری رشت رسانه ای نشد، تصریح کرد: بنده از این وضعیت راضی هستم زیرا در مجموعه مدیریت شهری قبل بسیار سعی در رسانه ای کردن فعالیت ها بود و این موضوع سبب بزرگ نمایی مسائل می‌شد.

رسولی با بیان اینکه ۹ ماه از تشکیل شورا و مدیریت شهری می‌گذرد، گفت: این خواسته مردم و حق آنها است که به صورت ملموس و محسوس از عملکرد شهرداری آگاه شوند.

وی افزود: شهر رشت با بدهی تحویل گرفته شده است اما نباید از این بدهی بترسیم و باید شجاعانه کار کنیم.

رییس کمیسیون عمران به روال عجیب و غریب تهاترها در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: در گذشته شاهد تهاترهای بودیم که سبب شد از دارایی های شهرداری کاسته شود.

وی در مورد پرداخت بدهی شهرداری گفت: تاکنون شهرداری رشت توانست ۱۸۴ میلیارد و ۶۰۰میلیون از بدهی شهرداری را پرداخت کند.

رییس کمیسیون عمران در ادامه به ۹۰ اتوبوس که در قزوین بلاتکیف بود اشاره کرد و گفت: ۳۰ عدد از اتوبوس ها را بازسازی کردند و به زودی تحویل می‌گیریم.

دیگران نباید به طبل جدایی بکوبند

در ادامه احمد رمضانپور نرگسی دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت با تبریک به جلال الدین محمد شکریه، عضو شورای شهر رشت در کسب رای بالا اتاق اصناف گفت: وجود چنین فردی در شورا که چهره مردمی دارد سبب دلگرمی خواهد بود.

وی با بیان اینکه دیگران نباید به طبل جدایی بکوبند، گفت: اتحاد در اعضای شورای شهر رشت وجود دارد، استاندار جوان و نماینده ولی فقیه کاری است همچنین وحدت در مجمع نمایندگان وجود دارد که نشان از توسعه شهری دارد.

رمضانپور در مورد اینکه در گذشته در مورد زباله سوز عقب افتادیم گفت: مازندرانی ها برای زباله سوز ۱۶۰ میلیارد گرفتند در حالی که برای رشت ۱۰ میلیارد گرفته شده است و همین سبب عقب افتادگی ما شد.

وی در مورد ۲۹ اردیبهشت سالروز انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه این روز با رای خیره کننده مردم دولت روی کار آمد، گفت: از دولت انتظار می رفت که کارهای خوبی انجام دهد اما ماهیت آمریکا باز هم مشخص شد و برجام را رد کرد.

رمضانپور در ادامه افزود: متاسفانه برخی مخالفان دولت می‌خواستند از فضای موجود سوء استفاده کنند و برای کشور و دولت مشکلاتی به وجود آورند.

Share