حاجی پور رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک تاکید کرد

ضرورت اعلام نظر شورای عالی ترافیک استان در مورد بازگشایی رینگ هسته مرکزی رشت

حاجی پور اظهار داشت: با توجه به لطماتی که اجرای نادرست برخی از مراحل پیاده راه فرهنگی به بازار به عنوان قلب تپنده اقتصاد شهر وارد کرده است خواستار اقدام در حوزه ایجاد طرح ترافیک در چهارچوب قانون و با در نظر گرفتن شرایط بازار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا یکشنبه ۲۷ خرداد سی و یکمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر با دستور ادامه بررسی لایحه فروش طرح ترافیک هسته مرکزی شهر رشت و ادامه بررسی لایحه تعرفه بهای خدمات پروانه های حمل و نقل بار در تالار شورا برگزار گردید.

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با تبریک عید فطر آرزوی قبولی طاعات برای شهروندان رشت کرده و با اشاره به پیروزی تیم ملی ایران در بازی خود مقابل مراکش ایجاد نشاط از طریق گسترش ورزش و قهرمان پروری با ایجاد زیرساخت و بستر مناسب برای حوزه ورزش را یکی از راهکارهای پویایی جامعه دانست.

اسماعیل حاجی پور در ادامه با تقدیر از آقای شکریه که پس از گذشت قریب به یک سال نمایندگی در شورای اسلامی شهر در راستای احترام به قانون از سِمت خود استعفا داد برای ایشان در سایر مراحل زندگی آرزوی موفقیت کرده و به آقای ذاکری عضو جدید شورای اسلامی شهر جهت ورود به عرصه خدمت به مردم در جایگاه نماینده شورای شهر تبریک گفتند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که در راستای اجرای سیاست های ترافیکی در هسته مرکزی شهر و علی الخصوص پیاده راه فرهنگی رشت اقدام به ایجاد طرح ترافیک شده است خواستار حساسیت و توجه ویژه متولیان و مسئولین امر به رعایت حال ساکنین منطقه مذکور و بازاریان محدوده مورد نظر شد.

حاجی پور اظهار داشت: با توجه به لطماتی که اجرای نادرست برخی از مراحل پیاده راه فرهنگی به بازار به عنوان قلب تپنده اقتصاد شهر وارد کرده است خواستار اقدام در حوزه ایجاد طرح ترافیک در چهارچوب قانون و با در نظر گرفتن شرایط بازار شد.

این عضو شورای اسلامی شهر در ادامه افزود: در این لایحه ساکنین منطقه،بازاریان و کسبه لایه های اولیه بازار که تنها راه تردد آنها خیابان های منتهی به هسته مرکزی میباشد،معلولین و جانبازانی که با خودروی پلاک معلولین تردد می‌کنند و مسافرین ساکن در هتل های محدوده بافت مرکزی از پرداخت بهای طرح ترافیک معاف می‌باشند.

حاجی پور با طرح این موضوع که زمینه اجرای صحیح این طرح ارتقای تعداد پارکینگ های موجود در محدوده و بازگشایی رینگ خیابان شریعتی به خیابان سعدی و تردد خودرو ها در این مسیر می‌باشد، خواستار اعلام نظر شورای عالی ترافیک استان در مورد طرح پیشنهادی کمیسیون ترافیک شورای شهر در این خصوص شد.

رییس کمیسیون ترافیک شورای شهر با ذکر این مورد که کمیسیون ترافیک شورای شهر در اجرای این طرح نیز همچون گذشته با رویکردی مشاور محور با استفاده از نظر مشاورین کارشناس خود در حوزه ترافیک سیاست گذاری خواهد کرد خواستار شفافیت در پروسه ثبت تخلفات،اعمال قانون و خرید طرح ترافیک برای شهروندان شد.

وی در انتها با اشاره به لایحه تعرفه بهای خدمات پروانه های حمل و نقل بار که ابلاغی از سوی وزارت کشور میباشد هدف اصلی از اجرای این طرح را ساماندهی مشاغل فعال در این حوزه جهت اخذ خدماتی همچون سهمیه سوخت دانست و در مورد تعیین نرخ این تعرفه بها که در قالب سه پروانه اشتغال برای راننده،خودرو و بهره بردار(مؤسسه حمل بار) میباشد خواستار توجه به وضعیت اقتصادی کشور و حمایت از رونق اشتغال با پایین آوردن تعرفه ها شد.

Share