فرمانده انتظامی آستارا خبر داد:

شناسایی و انهدام باند سازمان یافته قاچاق خودرو در آستارا

سرهنگ رسول عزیزی از شناسایی و انهدام باند سازمان یافته خودروهای سواری و کشف ۴ دستگاه خودروی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد و افزود: در این ارتباط تعداد ۳ نفر تبعه خارجی دستگیر شده و جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی شهرستان آستارا از شناسایی و انهدام باند سازمان یافته خودروهای سواری و کشف ۴ دستگاه خودروی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رسول عزیزی در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا در تشریح این خبر گفت: در راستای مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق با انجام اقدامات عملیاتی و اطلاعاتی و فنی یک باند سازمان یافته قاچاق خودرو توسط سه نفر تبعه خارجی با استفاده از اسناد جعلی اقدام به واردات خودرو از مبادی رسمی می نمودند شناسایی و با تشکیل تیم کارآگاهان پلیس آگاهی پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: با محرز شدن ارتکاب جرم و به دست آمدن شیوه شگرد قاچاقچیان پس از هماهنگی قضایی در طی دو عملیات جداگانه تعداد ۴ دستگاه خودروهای خارجی با اسناد جعلی که حتی بدون صدور پته های گمرکی از گمرک ترخیص و به بازار عرضه می‌کردند توقیف شد.

این مقام انتظامی عنوان کرد: دستگیری عاملین اصلی و ضبط اسناد و مدارک موجود و انجام تحقیقات تکمیلی تعداد چهار دستگاه از این خودروها که با شیوه جعل وارد کشور کرده و قصد انتقال به استانهای همجوار داشتند در محور مواصلاتی ایستگاه بازرسی سه راه قلعه شناسایی و توقیف شدند.

عزیزی خاطرنشان کرد ارزش این محموله ۱۵ میلیارد ریال برآورد گردیده که در این ارتباط تعداد ۳ نفر تبعه خارجی دستگیر شده و جهت رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

Share