آغاز فصل تازه همکاری ها بین سازمان بنادر و منطقه آزاد

شناخته شدن بندر کاسپین به عنوان مرز دریایی برای تردد کالا و مسافر

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: با تعیین بندر کاسپین به عنوان مرز دریایی؛ فصل تازه ای از همکاری ها بین سازمان بنادر و دریانوردی و منطقه آزاد آغاز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا رضا مسرور در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در باره مصوبه دولت مبنی بر شناخته شدن بندر کاسپین به عنوان مرز دریایی برای تردد کالا و مسافر که از سوی معاون اول رییس جمهوری به وزارت راه و شهرسازی و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ابلاغ شده است، اظهار کرد: پس از ایجاد یک بندر و در راستای انجام مبادلات کالایی و گمرکی، مرز دریایی تعریف می شود تا مسافر و کالا به بندر وارد و از آن خارج شود.

ظرفیت بندر کاسپین؛ قرارگرفتن در کریدور شمال-جنوب

وی ادامه داد: بندر کاسپین همانند سایر بنادر دریای خزر،  ظرفیت های بسیار بالایی دارد و در مسیر کریدور شمال-جنوب قرار گرفته است. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته،قرار شده ظرفیت جابجایی کالا در بنادر شمالی طی یک بازه زمانی تعریف شده، حداقل به میزان دو برابر افزایش پیدا کند.

مسرور در ادامه با تاکید بر اینکه بنادر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر هستند، اعلام کرد: قرار بر این است که طی سال های آتی خط ریلی به این دو بندر وصل شود .

استفاده از ظرفیت بازار بزرگ روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر

وی افزود: دریایی خزر دارای ظرفیت ها و مزایای بسیار زیادی است و می توان از بازار بزرگ کشورهای حاشیه این دریا به ویژه روسیه در مبادلات تجاری استفاده کرد و سازمان منطقه آزاد در کنار سازمان بنادر و دریانوردی می تواند موجبات بهره مندی از ظرفیت های تجاری دریایی خزر را فراهم کند.

وظایف سازمان بنادر و منطقه آزاد تفکیک شده است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با تاکید بر اینکه براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان منطقه آزاد انزلی و سازمان بنادر و دریانوردی به امضا رسیده وظایف قانونی این دو سازمان در خصوص بنادر کاسپین و انزلی تفکیک شده است، اظهار کرد: وظایف قانونی مشخص شده است و مجموعه ها بر اساس سیاست های توسعه ای خود فعالیت خواهند کرد.

Share