انتقاد آیت الله فلاحتی از جانمایی ایستگاه عوارضی آزاد راه رشت – قزوین؛

شایسته نیست مردم برای تردد داخل استانی عوارض پرداخت کنند | مکان ایستگاه عوارضی تغییر کند

نماینده ولی فقیه در گیلان از نحوه جانمایی ایستگاه عوارضی آزاد راه رشت – قزوین در منطقه امامزاده هاشم انتقاد کرد و اضافه کرد: شایسته نیست مردم داخل استان برای تردد داخل استانی، برای هر سفر عوارض عبور پرداخت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در دیدار کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، راهداران را حافظان جان و مال مردم در عرصه حمل و نقل جاده ای دانست و اظهار کرد: تعامل منطقی راهداران با مسافران و رانندگان زمینه ساز کاهش سوانح و ارتقای فرهنگ رانندگی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان، بر ضرورت فرهنگ سازی بهینه با نصب تابلو در محورهای مواصلاتی استان تاکید کرد و گفت: پیام های کوتاه و اثرگذار میتواند نوع نگاه عامه مردم را به مقولات مهمی همچون سرمایه های ملی، بهداشت محیط، حفظ محیط زیست و نگهداری از طبیعت تغییر دهد.

وی با ابراز تاسف از وضعیت تصادفات جاده ای، عامل انسانی نظیر خواب آلودگی و عدم دقت کافی در رانندگی را از مهمترین عامل تاثیرگذار در بروز تصادفات جاده ای برشمرد.

این کارشناس دینی، با اشاره به اینکه وجود شرایط جوی خاص در استان گیلان موجبات کاهش عمر مفید زیرساخت های جاده ای در استان می گردد، ضرورت توجه جدی به استفاده از فناوری و تکنولوژی های جدید نظیر نانو در زیرساخت های آسفالت جاده ها را مورد تاکید قرار داد.

امام جمعه رشت، شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز و گلوگاه های ترافیکی استان را خواستار شد و تصریح کرد: ورود سالانه حدود ۳۰ میلیون گردشگر به گیلان رسالت مجموعه دست اندرکاران را برای بهبود ایمنی جاده ها و ایجاد امنیت هرچه بیشتر سفرها سنگین تر می کند.

وی همچنین تعیین حد شرعی و حد ترخص مرکز استان را خواستار شد و افزود: این مهم امروزه در بسیاری از استان ها و شهرهای بزرگ کشور عملی شده است.

آیت الله فلاحتی، از نحوه جانمایی ایستگاه عوارضی آزاد راه رشت – قزوین در منطقه امامزاده هاشم انتقاد کرد و با بیان اینکه مشکلات ناشی از این تصمیم ناصحیح و گلایه شهروندان گیلانی را به وزیر راه و شهرسازی انتقال خواهد داد، اضافه کرد: شایسته نیست مردم داخل استان برای تردد داخل استانی، برای هر سفر عوارض عبور پرداخت کنند و مسئولان مربوطه باید برای انتقال ایستگاه عوارضی امامزاده هاشم به آنسوی لوشان تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

Share