شعبان پور خبرداد

سیل اشکورات ۴ کشته و چندین مفقود به جای گذاشت | گفتگوی تلفنی نوبخت با سالاری

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به بی‌سابقه و بسیار وسیع بودن بیان کرد: برای جبران خسارت‌ها و عملیات عمرانی آینده در روستا باید اقدام کارشناسی و اساسی صورت بگیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا معاون عمرانی استاندار گیلان رانش زمین در روستای کاکرود براثر جاری شدن سیل را وسیع و بی‌سابقه برشمرد و گفت: تاکنون شمار کشته شدگان حادثه سیل کاکرود رودسر به چهار تن رسیده است.

 حجت شعبان پور در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به جاری شدن سیل و وقوع رانش زمین در روستای کاکرود بخش رحیم‌آباد رودسر اظهار کرد: این سیل براثر بارش حدوداً ۲۰ دقیقه‌ای و رگباری باران در ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه روز گذشته جاری شد و در پی آن بخش وسیعی از روستای کاکرود بخش رحیم‌آباد رودسر که در حاشیه رودخانه قرار دارد، دچار رانش شد.

وی با اشاره به خسارت‌های عمرانی در بخش رحیم‌آباد براثر سیل روز گذشته، افزود: راه ارتباطی حدود ۷۰ روستا براثر شدت سیلاب کاملاً قطع‌شده است.

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به خسارت‌های جانی سیلاب روز گذشته کاکرود گفت: تاکنون چهار تن از هم استانی‌های ما در این حادثه جان خود را ازدست‌داده‌اند.

وی با اعلام اینکه سیل روز گذشته کاکرود چهار منزل مسکونی را با خود برده است، افزود: دو زن، یک بچه دوساله و یک زن که در روستا مستأجر بوده از کشته شدگان فعلی این حادثه هستند.

شعبان پور با اشاره به اذعان برخی از شاهدان عینی در روستای کاکرود مبنی بر اینکه چند تن از سرنشینان در خودروها حضور داشتند که شدت سیلاب آن‌ها را با خود برده خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ گروه هلال‌احمر از جلگه تا مناطق مختلف حاشیه این رودخانه حضور دارد و مشغول عملیات امداد و نجات هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ جسد و پیکری جز چهار نفر پیداشده در طی عملیات کاوش پیدا نشده تصریح کرد: مردم و اهالی محل و بخش در کنار نیروهای امدادی، نظامی و انتظامی در حال کاوش و بررسی محل هستند.

معاون عمرانی استاندار گیلان از تشکیل جلسه ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار صبح امروز در محل حادثه خبر داد و افزود: همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی برای ارائه خدمات مضاعف به مردم در محل حادثه حضور دارند و مشغول امدادرسانی به آسیب دیدگان هستند.

شعبان پور با اشاره به تخریب زیرساخت‌های آب این روستا گفت: مقررشده آب روستای کاکرود که حدود ۱۰۰ متر نیاز به لوله انتقال دارد فراهم و در اولین فرصت دسترسی مردم به آب آشامیدنی ممکن شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه به تأسیسات برق روستا آسیبی وارد نشده افزود: مردم روستا از برق برخوردار هستند و هیچ جای روستا گزارشی مبنی بر قطعی برق مشاهده نشده است.

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به تخریب راه ارتباطی و قطع آمدوشد در ۷۰ روستای بخش رحیم‌آباد بیان کرد: علاوه بر راه اصلی این روستا از راه ارتباطی دیگری برخوردار است و علاوه بر آن ماشین‌آلات راه و شهرستان در حال تسطیح شانه این راه برای آمدوشد روان‌تر از سوی است.

شعبان پور با اشاره به همکاری همه نهادهای مسئول، نیروی انتظامی و سپاه و بسیج افزود: همه دستگاه‌های متولی و مسئول در تلاش هستند تا ابتدا مفقودان را شناسایی و ساماندهی و سپس در جهت ارائه خدمات زیرساختی برای مردم تلاش کنند.

وی از مساعدت رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با استاندار در جهت تسریع خدمات به آسیب دیدگان خبر داد و گفت: دکتر نوبخت طی تماسی که با استاندار گیلان داشته اعتباری را به‌صورت تنخواه در اختیار استاندار قرار داده است.

معاون عمرانی استاندار گیلان با اشاره به بی‌سابقه و بسیار وسیع بودن بیان کرد: برای جبران خسارت‌ها و عملیات عمرانی آینده در روستا باید اقدام کارشناسی و اساسی صورت بگیرد

Share