رییس جدید پارک علم و فناوری استان گیلان:

سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر پایه علم و فناوری است | زیرساخت‌های فنی در گیلان مناسب نیست

علی باستی، رییس جدید پارک علم و فناوری استان گیلان با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان گیلان زیاد است، اظهار کرد: بیکاری و تعطیلی کارخانه‌های گیلان، مردم را رنج می دهد و همچنین زیرساخت های فنی در گیلان مناسب نیست.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی باستی در مراسم تودیع و معارفه رییس پارک علم و فناوری استان گیلان با اشاره به اینکه آینده جامعه علمی کشور باید با محوریت دانایی و دانش تنظیم شود، گفت: علم و پژوهش حلقه های متصل هم هستند.

سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر پایه علم و فناوری است

رییس جدید پارک علم و فناوری استان گیلان همچنین ادامه داد: سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی بر پایه علم و فناوری تعریف شده است.

وی با اشاره به نقاط قوت پارک علم و فناوری استان گفت: در حال حاضر ۱۶ هزار متر مربع فضای کالبدی داریم و نیز دارای مراکز رشد متعددی هستیم.

باستی به ظرفیت های این پارک اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت شورای پارک و نیز خرد جمعی بیشتر استفاده کنیم، نیروهای انسانی را تقویت و صندوق پژوهش و فناوری را راه اندازی نماییم.

رییس جدید پارک علم و فناوری استان گیلان همچنین با بیان اینکه باید از ظرفیت دانشگاه‌ها باید بیشتر بهره بگیریم، گفت: استان گیلان از استان‌هایی است که بیشترین مراکز پژوهشی را دارد.

باستی افزود: در گیلان می‌توانیم صنایعی مانند نفت، جنگل، گردشگری و شیلات را بیشتر توسعه دهیم.

بیکاری و تعطیلی کارخانه‌های گیلان، مردم را رنج می دهد | زیرساخت های فنی در گیلان مناسب نیست

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در استان گیلان زیاد است، اظهار کرد: بیکاری و تعطیلی کارخانه‌های گیلان، مردم را رنج می دهد و همچنین زیرساخت های فنی در گیلان مناسب نیست.

باستی توسعه زیرساخت‌های پارک، تهیه نقشه جامع زیرسازی پارک، تاسیس مناطق ویژه علم و فناوری، توسعه سرمایه انسانی، پیاده‌سازی مدیریت مشارکتی، توانمندسازی نیروها، برون سپاری کارها، ارتقای توسعه الکترونیک و همچنین جذب منابع مالی و پژوهشی را از برنامه های خود دانست و اظهار کرد: برای جذب منابع مالی به طور حتم از خیرین استفاده خواهیم کرد.

Share