فرماندار انزلی:

سرعت پیشرفت در انزلی مطلوب نیست | حتی یک کشاورز در شهرستان نباید آسیب ببیند

مومنی‌زاده با تاکید بر این موضوع که شورای اداری از حالت یک طرفه باید خارج شود گفت: قصد داریم از جلسات شورای اداری خروجی مناسبی در جهت خدمت به مردم و توسعه داشته باشیم و از صحبت های یک جانبه پرهیز شود.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرماندار بندر انزلی در جلسه شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه شاهد خیزش در انزلی در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی در جهت توسعه و خدمت رسانی رسانی به مردم هستیم اظهار نمود: متاسفانه آهنگ این خیزش آهنگ مطلوبی نیست و باید با تلاش مضاعف همکاران و همه ادارات بویژه دستگاهایی که طرح های عمرانی اجرا می کنند شتاب بیشتری بگیرند.

میرشمس مومنی‌زاده افزود: در ارتباط با سرمایه گذاری، خدمات عمومی و انجام اقداماتی که منجر به ایجاد فرصت اشتغال می شود انتظار ویژه داریم.

وی با اشاره به مناسبت های سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و روز قدس یاد آور شد: بنیانگذار انقلاب درس استقلال طلبی و آزادی خواهی را بر مبنای معارف اسلامی به همه آموخت و روز قدس نیز یادگار امام راحل مظهر بیداری جهانی، مقابله و ایستادگی در برابر نظام سلطه است و از تمام ادارات انتظار داریم همراه و همگام با مردم، حضور فعالانه‌ای در این مناسبت‌ها داشته باشند.

فرماندار انزلی با اشاره به اهمیت موضوع ساماندهی سواحل در ایام تعطیلی پیش رو اظهار نمود: از همه اعضای ستاد ساماندهی دریا به ویژه شهردار و ریاست شورای شهر درخواست داریم به طور جدی به این موضوع بپردازند و با تنظیم برنامه‌ای صحیح، ضمن تامین امنیت شهروندان و مسافران، به کنترل مسائل فرهنگی، اجتماعی و ارائه خدمات مناسب به مسافران نیز توجه داشته باشند.

مومنی‌زاده با تاکید بر این موضوع که شورای اداری از حالت یک طرفه باید خارج شود گفت: قصد داریم از جلسات شورای اداری خروجی مناسبی در جهت خدمت به مردم و توسعه داشته باشیم و از صحبت های یک جانبه پرهیز شود.

حتی یک کشاورز در شهرستان نباید آسیب ببیند

نماینده عالی دولت در شهرستان بندر انزلی با بیان اینکه تامین آب زراعی کشاورزان برای ما اهمیت دارد، عنوان نمود: کشاورزی یکی از ارکان استان ما است و به همین خاطر از سه ماه قبل جلساتی درباره این موضوع داشتیم و همه اعضای کمیته مدیریت منابع آب باید با حساسیت و جدیت این موضوع را دنبال کنند.

وی افزود: در سال زراعی روبرو حتی یک کشاورز در شهرستان نباید آسیب ببیند اگر این اتفاق بیفتد، رئیس اداره آبیاری و جهاد کشاورزی مسئول هستند و باید پاسخ گو باشند مگر اینکه موانع و اختلالات را از قبل پیش بینی کنند و به ما گزارش دهند.

مومنی‌زاده با تاکید بر اینکه مهمترین موضوعی که همه دستگاه ها باید اولویت قرار دهند بحث اقتصاد مقاومتی و بخصوص توسعه بوم‌گردی است، عنوان نمود: تمام تلاش ما در جهت اجرای طرح تکاپو است و در پایان سال ادارات ما موظف هستند درباره طرح های اشتغالزایی آمار دهند و اگر عدد قابل قبولی ارائه ندهیم یعنی این مجموعه کارآمد نبوده است.

شهرداری به لحاظ اعتبارات و درآمد مشکل جدی دارد

به گزارش دیارمیرزا فرماندار انزلی با بیان اینکه شهرداری انزلی به لحاظ اعتبارات و درآمد مشکل جدی دارد، گفت: از آقای شهردار و رئیس شورای شهر درخواست دارم بیشترین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در شهر را داشته باشند، گفت: از شهردار و ریاست شورا انتظار می رود بسترهای لازم برای استفاده هرچه بهتر از چنین موقعیتی در حوزه های گردشگری را فراهم آورند.

مومنی‌زاده با اشاره به اینکه ساماندهی وضعیت میدان مرکزی شهر و ساختمان‌های تاریخی اطراف آن از کارهای محوری در حوزه مدیریت و عمران شهری است و به نحوی به گردشگری مربوط می شود، اظهار داشت: انتظار ما این است که سازمان گردشگری نقش خود را در گردشگرپذیرترین شهر استان به خوبی ایفا کند و ما باید از ظرفیت گردشگری انزلی بهتر استفاده کنیم.

وی افزود: قرار است ما کمیته گردشگری دریایی را در شهرستان داشته باشیم و بتوانیم در توسعه گردشگری دریایی در شهرستان گام هایی را برداریم.

مومنی‌زاده با اشاره به پروژه بازار ماهی فروشان، آن را از پروژه های مهم عمرانی شهرستان خواند و اظهار نمود: تاکنون دستگاه‌های ذیربط در این زمینه کمک های شایانی کرده اند و از سوی شهرداری و شورای شهر نیز مساعدت خوبی صورت گرفته است.

نماینده‌ی عالی دولت در بندر انزلی در پایان با یادآوری اینکه تمام فعالیت ها در فضای باز در هر زمینه ای احتیاج به مجوز دارد، تصریح کرد: در ارتباط با برگزاری مراسم در فضای باز به مناسبت های ملی، مذهبی، انقلابی و فعالیت های فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاسی طبق مقررات کشور نیاز به اخذ مجوز است و از یک هفته قبل متولیان مراسم باید درخواست مجوز کنند.

Share