مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان:

سامانه ۱۲۲ منجر به کاهش اتلاف وقت مردم می‌شود | آب در همه شهرهای گیلان کیفیت بسیار خوبی دارد

محسن حسینی با بیان اینکه سامانه ۱۲۲ منجر به کاهش اتلاف وقت مردم، تبعات منفی حاصل از مراجعه منطقه و کاهش احتمال ایجاد زمینه های فساد اداری می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خرید انشعاب آب نیز توسط این مرکز انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محسن حسینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز ۱۲۲ این شرکت گفت: اصفهان و گیلان دو استان کشور هستند که مجهز به این سامانه هستند.

وی افزود: این مرکز برای انجام درخواست مردم به صورت تلفنی در حال انجام به کار است.

حسینی خاطر نشان کرد: در حال حاضر این خط در شرکت ۳۰خط دارد و ۱۱۲ اپراتور برای پاسخگویی به مردم  آماده خدمات‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه سامانه ۱۲۲ منجر به کاهش اتلاف وقت مردم، تبعات منفی حاصل از مراجعه منطقه و کاهش احتمال ایجاد زمینه های فساد اداری می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر خرید انشعاب آب نیز توسط این مرکز انجام می‌شود.

او تصریح کرد: سامانه ۱۲۲میزان بدهکاری و یا مبلغ مصرف شده با اریه شماره کنتور از طریق مشترک را نیز اعلام می کند.

وی با بیان اینکه تمام صوت‌های مشترکین در مرکز ۱۲۲ذخیره خواهد شد، گفت: برخی از حوادث گزارش شده از سوی مشترکین نیز توسط این مرکز پیگیری می‌شود.

حسینی تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۵۲هزار تماس از سوی مشترکین با این سامانه ثبت شده است و اگر همه این افراد به صورت حضوری مراجعه می کردند، سختی ها بسیاری به همراه داشت که خوشبختانه مرکز ۱۲۲این سختی را تسهیل کرده است.

وی در ادامه همچنین به فروش ۶هزار انشعاب از طریق سامانه ۱۲۲به صورت غیرحضوری به متقاضیان در استان اشاره کرد و افزود: این سامانه در کمیت و کیفیت کار پیمانکاران نیز موثر بوده است.

او ادامه داد: رشت و رودبار بیشترین حوادث اعلام شده را به مرکز ۱۲۲استان داشتند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به اینکه ۶۳درصد منابع آبی این شرکت توسط سدها و ۳۰درصد از محل چاه ها تامین می‌شود، گفت: ۷درصد از منابع آبی دیگر نیز از طریق چشمه‌ها تامین می شود.

سرانه مصرف آب گیلانیان پایین تر از نرم کشوری وی گفت: سرانه مصرف هر نفر گیلانی در شبانه‌روز ۱۷۷لیتر است و از نرم کشوری پایین تر است.

حسینی با اشاره به کمبود منابع آبی در کشور گفت: البته بازهم  مردم گیلان باید مدیریت بیشتری رد مصرف آب داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵پروژه آبرسانی در استان در دست احداث است و در ۱۱شهرستان پروژه‌های فاضلاب در دست کار است.

حسینی با بیان اینکه بنا داریم جمعیت برخوردار از آب شرب سالم را از۹/۹۹رصد به۹۷/۹۹درصد برسانیم، تصریح کرد: آب کالایی استراتژیک است همه باید در حفظ و مصرف آب مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: آب گیلان در همه شهرها از کیفیت بسیارخوبی برخوردار است.

وی در ادامه در خصوص طرح احداث تصفبه خانه دوم آب گیلان که به ظرفیت ۳هزار لیتر در ثانیه است، اظهار کرد: احداث مدول دوم و بهینه سازی مدول اول هم اکنون در دست ساخت است.دوره ساخت این پروژه ۴ساله است و طول بهره‌برداری تجاری آن ۲۰سال است.

حسینی گفت: هزینه احداث این تصفیه خانه یک هزار و ۶۸۲میلیارد ریال برآورد شده است.

وی در ادامه در خصوص اقدامات این شرکت برای جلوگیری از آلودگی رودخانه ها اضافه کرد: برای کاهش آلودگی ورود فاضلاب به رودخانه‌ها، پروژه طرح اضطراری جمع آوری فاضلاب منطقه گلسار با دبی هدایت شده به تصفیه خانه ۱۰۹لیتر برثانیه، تکمیل شبکه فاضلاب منطقه نخودچر با دبی هدایت شده به تصفیه خانه ۶۵لیتر بر ثانیه و جمع‌آوری فاضلاب منطقه ۱y در حال انجام است.

او گفت: طرح جمع آوری فاضلاب منطقه سیاه اسطلخ با دبی هدایت شده به تصفیه خانه ۴۰لیتر برثانیه از دیگر پروژه های هدایت شده از محل طرح جلوگیری از آلودگی رودخانه‌ها است. هزینه انجام شده از محل طرح ۸۰هزار میلیون ریال است. دبی پاکسازی شده از رودخانه ها نیز ۲۴هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد بود.

وی در ادامه به اجرای تصفیه خانه محلی کوی امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: این پروژه و پروژه تکمیل تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت به ظرفیت ۱۴۵هزار مترمکعب در شبانه‌روز و شبکه جمع آوری فاضلاب منطقه جنوبی به طول ۱۰کیلومتر از پروژه های در دست اجرای شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان جهت نجات رودخانه های رشت است.

حسینی هزینه انجام شده از محل این طرح ها را ۲۲۰هزار میلیون ریال عنوان کرد و گفت: هزینه درخواستی جهت تکمیل این پروژه ها ۶۸۵هزار میلیون ریال است و نتیجه آن دبی پاکسازی شده از رودخانه ها در صورت تکمیل ۳۳هزار و ۶۰۰متر مکعب بر ثانیه خواهد بود.

Share