وزیر اطلاعات در سالگرد شهید عشوری

سازش و تسلیم ملت ایران در برابر دشمنان هرگز اتفاق نمی‌افتد

وزیر اطلاعات ‌با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ شهادت مایه سربلندی و عزت هر جامعه‌ای است گفت: سازش و تسلیم ملت ایران در برابر دشمنان هرگز اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمحمود علوی عصر امروز در مراسم سالگرد شهادت بسیجی مدافع امنیت، سرباز گمنام امام زمان(عج) “حسن عشوری” ‌اظهار داشت:‌ فرهنگ شهادت علاوه بر عزت و سربلندی آینده انقلاب اسلامی را تضمین می‌کند.

وزیر اطلاعات شهدا را به عنوان سرمایه یک ملت دانست و گفت: ‌شهدای ایران اسلامی خون خود را به رگ‌های جامعه تزریق کردند و این جریان خون پاک و تطهیر شده چنان عزت،‌ سربلندی و کرامتی برای انقلاب و ملت به ارمغان آورده که از هیچ تهدید و دشمنی کوچک‌ترین ترسی به دل راه نمی‌دهد.

علوی به قسمتی از فرمایشات امام راحل پس از پذیرفتن قطعنامه سازمان ملل در جریان جنگ ایران و عراق اشاره کرد و افزود:‌ ایشان پس از سخنرانی خود فرمودند که خدایا درب شهادت را به روی این ملت مبند زیرا عزت و سربلندی این ملت از رهگذر شهادت تأمین می‌شود.

وی به جمله‌ای دیگر از امام راحل که فرمودند ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ‌این سخن گهربار امام عظیم‌الشأن یک شعار نیست بلکه باوری عمیق است که با آموزه‌های اسلام ناب محمدی(‌ص)‌ در آمیخته و به رگ‌های جوانان و ملت ایران تزریق شده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه خداوند انسان را با یک ویژگی خاص آفریده است خاطرنشان کرد:‌ از آن‌جا که انسان‌ها غالباً از بین رفتن و نابودی را دوست ندارند بنابراین وقتی سخن از پایان زندگی و مرگ به میان می‌آید از مرگ این‌چنینی که پایانی بر تمام آرزوهای آنان است فراری هستند.

علوی جاودانه‌گرا بودن و زندگی همیشگی را از خواسته‌های همیشگی انسان‌ها خواند و ابراز داشت:‌ یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها و آفت‌هایی که این نوع نگاه و ترس فزاینده از مرگ برای انسان‌ها در طول تاریخ بشریت فراهم آورده سلطه‌گری دیکتاتورها بر سرنوشت آنان است.

وی با تأکید بر اینکه جهانخوارها و سلطه‌گران با تهدید به مرگ مقدرات ملت‌ها را در دست می‌گیرند گفت: ‌تاریخ بشریت مملو از تجربیات تلخ ملت‌ها و اقوامی است که به علت ترس از نابودی به زیر سلطه استکبار در آمده و عزت و سربلندی خود را به خاطر زنده‌ماندن در زیر پاهای اربابان قربانی کرده‌اند.

وزیر اطلاعات نگاه اسلام به مرگ را دیدگاهی کاملاً متفاوت و متعالی دانست و بیان داشت:‌ در این فرهنگ اصیل،‌ پویا و جامع مرگ به معنای نابودی و پایان زندگی انسان محسوب نمی‌شود بلکه تنها  وسیله‌ای برای انتقال بشر به جایگاهی ابدی و جاودانه در کنار مخلوقش است.

علوی با تأکید بر اینکه جامعه ایران اسلامی از این فرهنگ ناب اسلامی سیراب است اظهار داشت:‌ ملت ایران چون هیچ‌ وقت به مرگ نگاهی سطحی و زودگذر نداشته‌اند بنابراین با پذیرش آن به عنوان وسیله‌ای جهت نزدیکی به خدا عزت و سربلندی خود را تضمین کردند.

وزیر اطلاعات ترس از دشمنان را از دامان ملت ایران جدا دانست و خاطرنشان کرد:‌ ملت ایران با استقامت و شجاعت خود داوطلبانه به سمت شهادت پیش رفته است بنابراین تا وقتی که چنین روحیه متعالی در بین این مردم رواج دارد سازش و تسلیم در برابر دشمنان هرگز اتفاق نمی‌افتد.

علوی نترسیدن از مرگ را سلاح قدرتمند امت اسلامی در برابر دشمنان و کفار اعلام کرد و گفت:‌ به فرموده امام راحل ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد بنابراین این ملت بزرگوار با پیروی از رهنمودهای امام خود و سید‌الشهدا(‌ع)‌ از هیچ چیزی به جز خداوند قادر و متعال واهمه ندارد.

وی فاصله گرفتن از فرهنگ شهادت و توکل به قدرت لایزال الهی را مایه ذلت یک ملت دانست و تصریح کرد:‌ اگر مردم با اتحاد و همبستگی در برابر زورگویان عالم بایستند و از آنان ترسی به دل راه ندهند خداوند بزرگ نیز در جواب این عملشان ترس آن‌ها را در دل دشمنان می‌اندازد.

وزیر اطلاعات توطئه‌ها و نقشه‌های آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی را ناشی از زبونی آنان در برابر ملت ایران بیان داشت و افزود:‌ تا زمانی که فرهنگ اصیل شهادت راه و مسیر حرکت را برای این ملت آزاده ترسیم می‌کند آمریکا و متحدانش هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

علوی ملتی را که زیر سلطه دشمن کمر خم کند و تسلیم شود را ذلیل و ناچیز اعلام کرد و ابراز داشت:‌ جوانان و شهدای ما که شجاعانه زیر بار ظلم و زور نرفته و اکنون به ظاهر زیر خاک هستند در حقیقت از چنان عزت و سربلندی برخوردارند که از دسترس دیگر افراد کاملاً خارج است.

وی با بیان اینکه انسانی که از مرگ نمی‌هراسد در برابر دشمن راست قامت می‌ایستد تصریح کرد:‌ این مکتب اسلام ناب همان مکتب والا و متعالی است که امثال حضرت علی اکبر(‌ع)‌،‌ حضرت اباالفضل(‌ع)‌ و شهدای انقلاب اسلامی را تربیت و به جامعه اسلامی تحویل داده است.

وزیر اطلاعات به خاطراتی از دوران دفاع مقدس و رشادت‌های جوانان رزمنده اشاره کرد و اظهار داشت: رزمندگان‌ در شب‌های عملیات از هم سبقت می‌گرفتند و اگر یکی از آن‌ها به هردلیلی توسط فرمانده خود فرصت جنگیدن را از دست می‌داد از فرط اندوه شروع به اشک ریختن می‌کرد.

علوی تعبیر مقام معظم رهبری در مورد جوانان نسل امروز را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد:‌ به فرموده ایشان جوانان امروز ایران اسلامی برای دفاع و جانبازی از آرمان‌های اسلام ناب و رهنمودهای امام راحل حتی از جوانان دوران دفاع مقدس نیز آماده‌تر هستند.

‌وی به پیروزی‌های جبهه مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس اشاره کرد و افزود: فرهنگ‌ شهادت نتیجه جنگ ۳۳ روزه علیه حزب‌الله را به نفع رزمندگان اسلام تمام کرد همانطور که سنگ‌های مردم مظلوم فلسطین را به موشک‌هایی خطرناک در برابر دیدگان صهیونیست‌ها تبدیل کرده است.

وزیر اطلاعات با تأکید بر اینکه تا این فرهنگ شهادت در بین ملت ایران اسلامی رواج دارد از هیچ دشمنی باکی نداریم اعلام کرد:‌ آینده انقلاب اسلامی ایران و ادامه راه مقدس آن با ترویج و گسترش فرهنگ شهادت بیمه می‌شود به طوری‌ که دیگر هیچ دشمنی را یارای مقابله با آن نیست.

Share