جمالی مطرح کرد

روند صعودی جراحی‌ زیبایی در گیلان | حرفه‌ای بودن پزشکان ایرانی در عمل‌های زیبایی

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه اغلب جراحی‌های پلاستیک به دلیل فقدان اعتماد به نفس در افراد انجام می‌شوند گفت:‌ انجام جراحی‌های زیبایی غیرضروری در گیلان روندی صعودی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا منوچهر جمالی در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت:‌ افزایش آمار جراحی‌های زیبایی و پلاستیک غیرضروری در کشور و به‌ویژه گیلان تبعات بسیار مخربی را در جامعه ایجاد می‌کند بنابراین وزارت بهداشت و درمان باید جهت ساماندهی و کاهش این آمارها اقدامات عاجلی انجام دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس عنوان کرد:‌ به اعتقاد بنده اغلب جراحی‌های زیبایی و پلاستیک به دلیل ضعف اعتماد به نفس شخص مورد نظر اتفاق می‌افتند و برای کاهش و یا ساماندهی این وضعیت در کشور باید تیم‌های مشاوره پزشکی در بیمارستان‌ها و یا مراکز درمانی فعال‌تر عمل کنند.

جمالی از روند افزایشی خارج از ضابطه این نوع جراحی‌ها در گیلان سخن گفت و افزود‌:‌ در چند ساله اخیل به دلیل عدم ضابطه‌مند کردن و ساماندهی انجام جراحی‌های پلاستیک و زیبایی توسط وزارت بهداشت شاهد افزایش آمار متقاضیان این نوع عمل‌ها در استان گیلان هستیم.

نماینده مردم رودبار در مجلس انجام این جراحی‌ها را تنها در صورت ضروری بودن آن قابل قبول دانست و گفت:‌ گاهی یک فرد به دلیل ضعف و مشکلات تنفسی نیاز شدیدی به انجام جراحی زیبایی بینی دارد به طوری‌که پس از عمل کیفیت زندگی فرد به نحو مطلوبی ارتقاء پیدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه جراحی زیبایی بینی غیرضروری می‌تواند مشکلات بسیاری را برای فرد پدید آورد بیان داشت:‌ بسیاری از این افراد که تنها برای زیباتر شدن به جراحی پلاستیک بینی روی می‌آورند به دلایل مختلف،‌ با مشکلات و عوارض بسیار زیادی پس از جراحی مواجه می‌شوند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مشاوره‌های قبل از جراحی زیبایی را عاملی بازدارنده عنوان کرد و ابراز داشت:‌ در صورت ایجاد و تقویت هرچه بیشتر مراکز انجام مشاوره در محیط‌های بیمارستانی آمار ا‌ینگونه جراحی‌ها به نحو بسیار چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.

جمالی تیم‌های پزشکی و متخصصان کشورمان در حوزه انجام جراحی‌های پلاستیک را بسیار خبره و حرفه‌ای دانست و ‌تصریح کرد: بسیاری از این نوع عمل‌های زیبایی توسط کادرهای پزشکی بسیار ماهر انجام می‌شود بنابراین باید از این ظرفیت‌ها در جهت درست آن بهره‌برداری کرد.

نماینده مردم رودبار در مجلس تخصص و حرفه‌ای بودن پزشکان ایرانی در عمل‌های زیبایی را یک فرصت ارزشمند ‌برای کشورمان توصیف کرد و گفت: آمارهایی که از تعداد ورود بسیار زیاد مراجعان خارجی به کشور جهت انجام جراحی پلاستیک حکایت دارند لزوم تقویت این حوزه را بیشتر می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه باید از این توانمندی‌های علمی در جهت درست و منطقی آن استفاده کنیم عنوان کرد:‌ ارز‌آوری،‌ افزایش تعداد توریست‌های خارجی و معرفی کشورمان به عنوان یک برند قابل قبول در انجام بسیاری از جراحی‌های پلاستیک می‌تواند جایگاه ایران را در حوزه‌های مختلف ارتقاء دهد.

Share