در جلسه شورای شهر رشت عنوان شد

رشت شبیه شهر برلین پس از جنگ جهانی است|علیپور ادبیات خود را در انتقادات تلطیف کند

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه باید امید را در دل مردم زنده نگهداریم، گفت: هرکسی بخواهد باعث از بین رفتن امید شود کار درستی نمیکند. شهردار رشت باید ۴ کار بزرگ را انجام دهد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا در چهل و پنجمین جلسه شورای شهر رشت امیرحسین علوی رئیس شورای با اشاره به نمایش رویداد مهم ورزشی جام جهانی در پیاده راه فرهنگی گفت: پخش زنده تیم ملی در جام جهانی در پیاده راه فرهنگی در کمال آرامش برگزار شد و حواشی در مورد پیرامون حضور و جشن جوانان پس از پیروزی تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران مطرح شده که واقعیت نداشته و فقط شادی و نشاط مردم از پیروزی تیم کشورشان بود.

وی در مورد برخی صحبت در حوزه های کاری گفت: همکارهای ما باید با سعه صدر مشکلات را برطرف کنند و اگر ایرادی است بر بنده به عنوان ریس شورا وارد می‌شود.

همچنین بهراد ذاکری در اولین نطق خود با ابراز خرسندی از عضویت در شورای شهر رشت گفت: هر حقی با مسئولیت متناظری همراه است که مسئولیت در برابر حقوق دیگران و در جایگاه شورایی، حقوق شهروندان و آیندگان، مطالبه گری و پاسخ گویی میوه شیرین این فرآیند خواهد بود.

این عضو جدید شورا با بیان اینکه توسعه ساختن راه و ساختمان و تاسیسات نیست، افزود: توسعه یک نگرش است. نگرش تعالی گرا و در خدمت شهروندان برای برخورداری از یک زندگی سالم و رو به رشد همراه با امنیت و آرامش.

شهردار رشت لیست مشاوران را در اسرع وقت به شورا ارسال کند

عضو دیگر شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به رونمایی از ۶ دستگاه خودروی نیمه سنگین آتش نشانی شهرداری رشت اظهار کرد: پرسنل سازمان آتش نشانی بسیار خدوم و فعال بوده و از ماموریت ها و وظایفی که بر عهده دارد به خوبی به سرانجام می رساند.

فاطمه شیرزاد به خرید نردبان ۵۵ متری سازمان آتش نشانی شهرداری رشت بیان کرد: شهروندان از عملکرد سازمان آتش نشانی رضایت دارند و امیدوارم به زودی پهپادهای ویژه به منظور انجام عملیات سازمان آتش نشانی شهرداری رشت خریداری شود.
وی به اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی درمانگاه هموفیلی اشاره کرد و گفت: راه اندازی این درمانگاه نیازمند تزریق اعتبار ۲۰۰ میلیون تومان بوده و امید است این مهم هر چه سریعتر انجام شود.
وی خطاب به شهردار رشت افزود: مشاورین متعددی اخیرا به شهرداری رشت معرفی شده و شهردار رشت باید لیست مشاوران را در اسرع وقت به شورا ارسال کند.

شیرزاد به تهاترهای انجام شده در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: لیست تهاترها باید به شورا ارسال شده و مباحثی که در این حوزه مطرح است بررسی و تعیین تکلیف شود.

رشت شبیه شهر برلین پس از جنگ جهانی است

در ادامه جلسه رضا رسولی عضو شورای شهر رشت با تبریک به بهراد ذاکری برای ورودش به جمع شورا نشینان گفت: حضور ایشان در شورا پیام های زیادی دارد و امیدواریم اعتماد مردم به جوانان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه نباید فقط مثل رهگذر باشیم و در کنار انتقادها کار نیز انجام گیرد، گفت: باید کارها در کنار انتقادها انجام شود و شهر رشت وضعیت خوبی ندارد و شبیه شهر برلین پس از جنگ جهانی است.

علیپور ادبیات خود را در انتقادات تلطیف کند / در شورا خبری از سیاست نیست

به گزارش دیارمیرزا در ادامه حاجی پور رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر رشت با اشاره به نزدیک شدن سالروز زلزله رودبار گفت: حادثه بدی برای استان و مردم بود و هنوز هم دلهای مردم در رودبار دردمند است.

وی با بیان اینکه شکریه در جایگاهی قرار گرفته است که برای استان بسیار موثر خواهد بود، گفت: تا زمانی که شکریه در شورا بود بسیار ثمرات مفیدی برای شورا و شهر رشت داشتند و برایشان آرزوی موفقیت دارم و همچنین به عضو جوان بهراد ذاکری تبریک می‌گویم.

این عضو شورا یادآور شد: شورا مکان مقدسی است و فعالیت در شورا کار آسانی نیست و فرصت خدمت به مردم ازسوی پرودگار به ما اعطا شده است.

وی در مورد شهردار رشت گفت: شهردار رشت را با انتقادات سیبل قرار ندهیم و اگر مشکلاتی است باید در محفل خصوصی بیان شود.

حاجی پور خطاب به شهردار گفت: طرح تعاونی شهرداری که به شورا ارائه دادید اگر راه اندازی شود بسیاری از مسائل حل خواهد شد.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه باید امید را در دل مردم زنده نگهداریم، گفت: هرکسی بخواهد باعث از بین رفتن امید شود کار درستی نمیکند. شهردار رشت باید ۴ کار بزرگ را انجام دهد.

وی خطاب به علیپور دیگر عضو شورا گفت: باید ادبیات خود را در انتقادات تلطیف کنند.

حاجی پور با بیان اینکه در شورا هیچ خبری ازسیاست نیست، گفت: مهمترین خبر، خدمت کردن به مردم است و در این شورا این ویژگی وجود دارد که با شجاعت در مورد کاری که نادرست است عذر خواهی کنند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورا، گفت: دوربین های ثبت تخلفات از ابتدای سال جاری، تخلفات را بصورت آزمایشی ثبت می کنند و از فردا دوره آزمایشی به پایان می رسد.
اسماعیل حاجی پور افزود: از فردا تخلفات ثبت شده، به صورت پیامک به صاحب خوردو اطلاع داده می شود.

رئیس شورای شهر رشت نیز در ادامه گفت: منابعی که اکنون در دست شهرداری است نباید صرف کارهای روزمره شود و بلکه باید با آن کار جدید انجام دهیم مانند بازگشایی معابر جدید که از اولویت های شورا بوده است.

علوی یادآور شد: دریافت وام ۵۰ میلیاردی از بانک شهر و فروش ۵۵ میلیاردی پروژه گلسار مورد موافقت اعضای شورا قرار گرفته ولی باید این درآمدها برای پروژه های اساسی مورد نظر شورا بخصوص بازگشایی معابر جدید هزینه گردد.

Share