در سفر یک روزه به آستانه اشرفیه صورت گرفت؛

دیدار استاندار گیلان با خانواده شهیدان خوش سیرت و یک هنرمند پیشکسوت+ تصاویر

مصطفی سالاری در جریان سفر یک روزه به شهرستان آستانه اشرفیه با سید امیر فخرموسوی از شاعران و پیشکسوتان تئاتر گیلان و همچنین با خانواده شهیدان خوش سیرت دیدار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا  مصطفی سالاری، استاندار گیلان در سفر یک روزه به شهرستان آستانه اشرفیه در دیدار با خانواده شهیدان خوش سیرت گفت: کسانی که در روزهای دفاع مقدس ایثار کردند امروز نیز از آبروی خود برای کشور فداکاری می‌کنند.

سردار شهید مهدی خوش‌سیرت فرمانده تیپ و معاون لشکر ۱۶ قدس گیلان بود که پس از حضور موثر در ۱۶ عملیات دوران دفاع مقدس و پس از ۱۳ مرحله جانبازی در سال ۱۳۶۶ و در سن ۲۷ سالگی در عملیات نصر ۴ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید حسین خوش سیرت در سال ۱۳۶۳ و شهید رضا خوش سیرت نیز در سال ۶۴ در سن ۳۰ سالگی در عملیات والفجر ۸  به شهادت رسیدند.

سالاری در ادامه سفر یک روزه به شهرستان آستانه اشرفیه با حضور در منزل با سید امیر فخرموسوی از شاعران و پیشکسوتان تئاتر گیلان دیدار کرد.

در این دیدار سیدامیر فخرموسوی ضمن بیان خاطراتی از برگزاری شب‌های شعر سال‌های انقلاب و چند قطعه از سروده‌های خود را قرائت کرد.

سید امیر فخرموسوی از هنرمندان بنام عرصه نمایش و همچنین شاعران توانمندی است توانایی است که سال‌ها به فرهنگ و هنر استان گیلان بویژه در ایام انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس خدمت کرده است.

از این هنرمند پیشکسوت تاکنون چندین عنوان کتاب شعر و کاست اشعار گیلکی منتشر شده است.

استاندار گیلان در پایان این دیدار با اهداء لوح سپاس از تلاش‌های سیدامیر فخرموسوی در عرصه فرهنگ و هنر قدردانی کرد.

دکتر سالاری پس از این دیدار با حضور در حرم مطهر آقاسیدجلال الدین اشرف ضمن زیارت و ادای احترام در نماز جماعت مغرب و عشا شرکت کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین همزمان با سالگرد ارتحال آیت الله امینیان امام جمعه فقید آستانه اشرفیه با حضور بر مزار وی و قرائت فاتحه یاد و نام این عالم ربانی را گرامی داشت.

Share