رئیس اداره اوقاف رشت خبر داد

دستگیری سارقان بقعه امام‌زاده هاشم (ع) | صحت‌ بیهوشی نگهبانان مشخص نیست

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشتاز دستگیری سارقان بقعه متبرکه امام‌زاده هاشم (ع) به همت مأموران نیروی انتظامی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا حجت‌الاسلام حمیدرضا کریمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به دستگیری هتاکان و سارقان بقعه متبرکه امام‌زاده هاشم (ع)  اظهار کرد: در سحرگاه دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان هم‌زمان با سالروز شهادت امام‌زاده هاشم (ع) عده‌ای نسبت به این آستان مقدس، هتاکی و اقدام به سرقت از نذورات ضریح مبارک کردند.

وی با بیان اینکه ۶ روز قبل از این اتفاق معتمدین، بقعه متبرکه امام‌زاده هاشم را غبارروبی و نذورات مردم را جمع‌آوری کرده بودند گفت: بلافاصله بعد از هتک حرمت سارقین نیروی انتظامی وارد عمل شده و دستور رسیدگی این اتفاق توسط معاونت آگاهی استان جناب سرهنگ شعبانی صادر شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با اشاره به حضور اداره آگاهی‌بخش سنگر تصریح کرد: با مجاهدت مثال‌زدنی عزیزان سبزپوش نیروی انتظامی با بررسی فیلم‌های مداربسته و آثاری که از سارقین برجای‌مانده بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن این افراد شناسایی، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

کریمی با تقدیر از مجاهدت و پیگیری مجدانه نیروی انتظامی گفت: بعد از بررسی‌های بیشتر خبرهای دقیق‌تری از سوی نیروی انتظامی درباره کیفیت سرقت و چگونگی هتاکی به آستان مقدس امام‌زاده هاشم (ع) در اختیار اصحاب محترم رسانه قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت با بیان اینکه پیش‌ازاین با مشورت نیروی انتظامی و حراست اداره کل اوقاف به جهت ممانعت از متواری شدن سارقین خبری منتشر نکرده‌ایم افزود: با مجاهدت‌های نیروی انتظامی، مردم عزیز، کارکنان خدوم امام‌زاده هاشم (ع) و مدیر بقعه هتاکان و سارقین این بقعه متبرکه دستگیر شدند.

وی با اشاره به اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر بیهوشی نگهبانان بقعه گفت: اخباری که در فضای مجازی منتشرشده ساخته‌وپرداخته خود عزیزان بوده است زیرا ما و نیروی انتظامی دراین‌باره هیچ خبری منتشر نکرده و مصاحبه‌ای نداشته‌ایم.

رئیس اداره اوقاف شهرستان رشت بیان کرد: صحت‌وسقم بیهوشی نگهبانان در زمان سرقت مشخص نبوده و جهت اظهارنظر درباره آن باید منتظر انتشار گزارش کامل نیروی انتظامی بمانیم.

Share