افتخاری در مراسم تودیع و معارفه فرماندار فومن

دستگاه‌های اجرایی فومن برای رونق بازار از این شهرستان خرید کنند

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس گفت:مسئولیت امانتی در دست مدیران است و آن‌ها نباید با عملکرد ضعیف سبب یاس و ناامیدی مردم شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از شبستان از فومن، پیش از ظهر امروز (۱۷خرداد) مراسم تودیع و معارفه فرماندار فومن با حضور استاندار گیلان، فرماندار سابق و جدید فومن، امام جمعه فومن و کلیه روسای ادارات این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.

دستگاه‌های اجرایی فومن برای رونق بازار از این شهرستان خرید کنند

حجت‌الاسلام محمد مهدی افتخاری، نماینده مردم فومن و شفت با بیان اینکه مردم ما غیورمردان و زنانی هستند که در سخت‌ترین شرایط پشتیبان ولایت و نظام بوده و هستند، اظهار کرد: به فرموده امام حسین(علیه السلام)، حل مشکلات مردم و فروتنی سبب افزودن مقام و اخلاق نیک و جوانمردی سبب منفعت می‌شود.

وی با بیان اینکه توسعه و رشد همراه با تحمل سختی ها است افزود: اگر با تمام وجود خواستار توسعه و پیشرفت باشیم هیچ سدی نمی تواند مانع آن شود.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ناامید شدن از رحمت الهی بزرگترین گناه است، گفت: ما نباید رحمت الهی را نادیده بگیریم و ناامید شویم و در این راستا هم نباید مردم را در رفع مشکلات ناامید کنیم.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه ارباب رجوع باید از نهادها و ارگان‌ها رضایت داشته باشند، تصریح کرد: با توجه به وظیفه قانونی این جانب، نظارت بر دستگاه‌ها را بر عهده دارم.

وی با اشاره به اینکه امروز وظیفه ما نسبت به مردم دو چندان است، خاطرنشان کرد: احترام واقعی به مردم بگذاریم و تکریم ارباب رجوع را سرلوحه کارها قرار دهیم و سلیقه‌ای عمل نکنیم.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سال تولید و حمایت از کالای ایرانی، اظهار کرد: خیلی بد است که بازاریان مالیات را در این شهرستان دهند اما خرید ادارات از شهرستان‌های دیگر باشد.

حجت‌الاسلام افتخاری با تاکید بر اینکه نباید نسبت به بازار شهرستان بی تفاوت باشیم، افزود: هر نوع خرید و لوازم برای ادارات در راستای رونق بازاریان از این شهرستان انجام شود.

وی با اشاره به تسریع در پروژه‌های عمرانی فومن و شفت، گفت: از استاندار گیلان انتظار می‌رود با حضور در این شهرستان نسبت به پروژه‌های عمرانی این دو شهرستان توجه ویژه داشته باشد.

شهرستان فومن؛ شهری تمدن ساز

محمود قاسم‌نژاد، فرماندار فومن با بیان اینکه فومن، شهرستانی با فرهنگ و با مردمانی اصیل است، تصریح کرد: فومن توانسته در دامن خود بزرگانی در علم و فقاهت و ادب بپروراند و به اسلام، تشیع و ایران اسلامی تحویل دهد.

وی با بیان اینکه سرآمد این بزرگان مرجع عالی قدر تشیع آیت الله بهجت(ره) هستند، خاطرنشان کرد: شهرستان فومن یک شهرستان با قدمت طولانی و تمدن ساز است که منشا بسیاری از اقدامات و حرکاتی بوده که در سراسر گیتی اسم دارد.

فرماندار فومن با بیان اینکه این شهرستان بیش از ۳ هزار سال قدمت دارد، اظهار کرد: فومن از مواهب تاریخی، طبیعی و مذهبی برخوردار است که به عنوان یک مزیت اصلی می‌تواند سبب توسعه پایدار برای شهرستان و استان گیلان باشد.

قاسم‌نژاد با بیان اینکه باید بر اشتغال مردم در زمینه کشاورزی و دامداری به عنوان یک مزیت نسبی برنامه ریزی شود، افزود: باید این شهرستان به توسعه اقتصادی، اجتماعی و … مورد نظر برسد.

گفتنی است در این آیین از خدمات حسین اسماعیل پور فرماندار سابق فومن تشکر و محمود قاسم نژاد به عنوان فرماندار این شهرستان منصوب شد.

Share