سردار موسی کمالی تشریح کرد:

خبر خوش برای مشمولان؛ چه کسانی امسال کسر خدمت می‌گیرند؟+ جزییات

رئیس اداره انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، در خصوص آخرین اخبار از طرح کسری خدمت ایثارگران و تلاش ستادکل برای اینکه دارندگان ۲۵، ۲۶ و ۲۷ ماه ایثارگری نیز برای دریافت کسر خدمت در سهمیه سال ۹۷ قرار بگیرند، سخن گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از جام جم آنلاین، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص آخرین اخبار از طرح کسری خدمت ایثارگران با اعلام این مطلب که ایثارگران چشم و چراغ ملت هستند، اظهار داشت: همه دستگاه‌ها باید تا آنجا که مقدورات اجازه می‌دهد و امکان‌پذیر است، تسهیلات لازم را برای ایثارگران فراهم کنند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد:‌ طبق ماده ۴۵ قانون خدمت وظیفه عمومی، یکی از فرزندان رزمندگانی که دارای ۳۰ ماه جبهه یا ۲۵ درصد جانبازی یا ۲۴ ماه اسارت هستند، از انجام خدمت سربازی معاف هستند.

سردار کمالی ادامه داد: اگر فردی این امتیاز را به نسبت ۲ یا ۳ برابر دارا باشد، فرزند دوم یا سومش نیز می‌تواند معاف شود که این موارد هم‌اکنون در حال اجراست.

این مقام ارشد ستادکل نیروهای مسلح در خصوص افرادی که دارای سابقه ایثارگری کمتر از موارد و ارقام گفته‌شده فوق هستند اعلام کرد: طبق بند «د» ماده ۸۸ در برنامه ششم توسعه، کسر خدمت نیز برای افراد زیر ۳۰ ماه درنظر گرفته شده که برای اجرای آن دو دیدگاه وجود داشته است.

وی گفت:‌دیدگاه نیروهای مسلح این بود که به همه افراد به نسبت کسر خدمت تعلق گیرد، اما یک دیدگاه دیگر چنین بود که به ازای یک ماه جبهه یک ماه کسری داده شود که درنهایت توافقی بین ستادکل نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی صورت گرفت و قرار شد به ۲۰ هزار نفر از افرادی که بالاترین امتیاز را دارند کسرخدمت تعلق گیرد که این طرح از سال ۹۶ تاکنون در حال اجراست.

سردار کمالی تأکید کرد: کسانی که ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه ایثارگری دارند، فرزندانشان معاف می‌شوند.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به دیگر پرسش فارس در خصوص وضعیت افرادی که دارای سابقه ایثارگری کمتر از ۲۸ و ۲۹ ماه هستند، اعلام کرد: برای سال ۹۷ برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی پیشنهاد دادند که به همه افراد دارای سابقه ایثارگری کسر خدمت تعلق بگیرد که این موضوع به کمیسیون‌های ذیربط ارجاع شده و هم‌اکنون در حال بررسی است.

وی گفت:‌ اگر مجلس تصمیم جدیدی بگیرد، آن تصمیم برای سال ۹۷ اجرایی می‌شود.

سردار کمالی در پاسخ به دیگر پرسش در خصوص جزئیات این تصمیم تصریح کرد: اگر مجلس طرح جدیدی ارائه ندهد، براساس توافقی که در سال ۹۶ بین ستادکل نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی انجام شده، برای دارندگان سابقه ایثارگری ۲۵، ۲۶ و ۲۷ ماه فراخوان داده می‌شود و آنها می‌توانند در سهمیه ۲۰ هزار نفر سال ۹۷ کسر خدمت دریافت کنند.

این مقام ارشد ستاد کل گفت: سعی داریم ۲۰ هزار نفر سهمیه سال ۹۷ را با دارندگان سابقه ایثارگری ۲۵، ۲۶ و ۲۷ ماه پر کرده و هر چه از سهمیه سال گذشته نیز باقی مانده با این افراد تکمیل کنیم؛ البته دارندگان ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه ایثارگری نیز در سال ۹۷ لحاظ خواهند شد.

رئیس اداره انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به این پرسش که نتیجه نهایی این مذاکرات کی اعلام می‌شود، خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک و به زودی نتیجه جلسات با مجلس شورای اسلامی نهایی و اعلام خواهد شد.

ایشان تاکید کرد: آنچه در خصوص این مسئله مهم باید در نظر گرفته شود در وهله اول تامین و توان رزم و آمادگی دفاعی نیروهای مسلح و در مرحله بعد تسهیلات ایثارگران است.

Share